jak pomóc dziecku ...

1. Data: 2003-02-04 23:01:07

Temat: jak pomóc dziecku ...
Od: "Brian" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

... w trudnej dla niego sytuacji pojawienia się drugiego dziecka z drugiego
małżeństwa ojca. Dziecko żyje z matką i jej rodziną i jest indoktrynowane i
manipulowane. Nowe małżeństwo ojca jest przedstawiane dziecku jako
największe zło tego świata. Dziecko nidgy nie widziało nowej żony ojca i
jest przerażone na każdą na ten temat wzmiankę.
Rodzi się nowe dziecko z drugiego małżeńśtwa ojca. Jak pomóc?

--
Brian.
mailto: b...@t...pl

"człowiek jest produktem ubocznym ewolucji drożdży ..."
Brian

1. Data: 2003-02-04 23:11:33

Temat: Re: jak pomóc dziecku ...
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brian" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| jest przerażone na każdą na ten temat wzmiankę.
| Rodzi się nowe dziecko z drugiego małżeńśtwa ojca. Jak pomóc?

Nie pomagam - jeśli nie rozwiniesz.
Szczegóły!

Wykaż się chęcią, dotarcia do szczegółu osobistości_osoby o której ględzisz.
Nie pajacuj w statystykach.

ett

1. Data: 2003-02-04 23:15:02

Od: "Brian" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co chcesz wiedzieć?

brian

1. Data: 2003-02-04 23:25:04

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| A co chcesz wiedzieć?

Jak mam to za sobą, to uwierzysz mi?

Przecież nie wiesz kim jesteś.
I nie wiiesz z kim gadasz.
i >Ten układ jest bardzo popieprzony.<
jak chcesz rozwiązać tą zagadkę?

ett?

1. Data: 2003-02-04 23:46:53

Od: l...@w...pl (Agnieszka Izdebska) szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

> [...]
> jest przerażone na każdą na ten temat wzmiankę.
> Rodzi się nowe dziecko z drugiego małżeńśtwa ojca. Jak pomóc?

troszke mało wiadomosci - np. kim mialby byc ten pomagajacy, jaka więź laczy
go z dzieckiem.
Generalnie nie jest łatwo wpłynac w jakikolwiek sposób na dziecko wbrew jego
rodzicom. Pozostaje ono w zbyt wielkiej zalezności (przxede wszystkim
emocjonalnej, spolecznej) od nich. To jest oczywiscie zupełnie naturalne i z
"rozwojowego" punktu widzenia potrzebne. Poza tym struktury poznawcze
dziecka (ile ono ma lat?) nie pozwalaja mu na samodzielne myslenie. To jak
sie rozwój dalej potoczy to juz inna sprawa - niektorzy "najwyzszyxch" faz
nie osiagają nigdy.
Dziecko jest obiektem którym osoby będące dla niego autorytetami (domyslam
się, ze w tym wypadku jest to matka) moga manipulować. Kiedyś moze samo
zrozumie jak jest naprawde, a moze nie.
Teraz jednak IMO trudno z zewnatrz niwelowac wpływ takiej manipulacji.
Znam sporo takich przypadków i sa to sytuacje szczegolnie przykre dla
psychologa, który widząc przyczyny patologii i wiedzac jak im zapobiec ma
związane ręce. Wtedy może on co najwyzej pomóc sam sobie poradzić z tym
uczuciem.
Inna sprawa to praca z rodzicami. Tutaj jest pole do działania, ale
oczywiscie nie ma tak "dobrze" zeby za pomoc odpowiadał tylko psycholog.
To w najwiekszym stopniu zalezy od rodziców.

Dość pesymistyczna wizja - sorry. Moze zbyt sugeruje sie przypadkami
spotkanymi w realu (?)

pozdrawiam

guniek

P.S. Czekam na dyskusje o drozdzach;-)))

1. Data: 2003-02-05 09:01:25

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Izdebska" <l...@w...pl> wrote in message

> Dziecko jest obiektem którym osoby będące dla niego autorytetami (domyslam
> się, ze w tym wypadku jest to matka) moga manipulować. Kiedyś moze samo
> zrozumie jak jest naprawde, a moze nie.

Wlasnie... po prostu dziecko uczestniczy (nie z wlasnej woli) w konflikcie,
tam gdzie scieraja sie emocje, wiec pare "granatow i bomb" tez spadnie w
jego poblize.
Moze ojciec ktory ma nowa zone powinien sie totalnie wycofac z kontaktow
z dzieckiem jesli poprzednia zona wciaga go w walke?
Duch

1. Data: 2003-02-05 09:26:39

Od: "bonifax" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
>Moze ojciec ktory ma nowa zone powinien sie totalnie wycofac z kontaktow
>z dzieckiem jesli poprzednia zona wciaga go w walke?

To jak - jesli boli przy oddychaniu nie oddychać.

To nic nie zmieni ani dziecku (nadal bedzie indoktrynowane) ani ojcu (to samo).
Jesli ojcu zalezy na kontaktach z dzieckiem to pozostaje jedynie zwalczanie
tego przez swoje zachowanie, ale nie podsycanie konfliktu z matką bo to tylko
zaszkodzi dziecku.
Ale kluczowy jest wiek dziecka.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-02-05 10:31:51

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"bonifax" <b...@w...pl> wrote in message news:03020510263957@polnews.pl...

To byla tylko propozycja - nie mowie ze najlepsza, ale mozna rozwazyc.

> To nic nie zmieni ani dziecku (nadal bedzie indoktrynowane) ani ojcu (to
samo).

Wlasnie sedno w tym, ze moze juz nie byc indoktrynowane i zapamieta ojca
lepiej
a nie jak potwora. Za iles lat, wroci do ojca i wyjasni.
Rzecz w tym, ze to bolesne dla ojca.

> [...]
zwalczanie
> tego przez swoje zachowanie, ale nie podsycanie konfliktu z matką bo to

"Zwlaczanie" - i dziecko bedzie ciagle siedzialo w tym zwalczaniu - matka ->
ojca,
ojciec -> matke - wlasnie o to mi chodzilo zeby tego nie bylo.
Duch

sprawność człowieka
rozwod+dzieci
Polubiony z musu, znienawidzony kiedyś, szum miasta za oknami.
Stereotypy
ostry chat!!! zapraszamy ... :)))