jak prykleić płytki gresowe do blachy ocynkowanej

1. Data: 2006-07-19 04:57:03

Temat: jak prykleić płytki gresowe do blachy ocynkowanej
Od: "lucky" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na balkonie mam wykonaną blacharkę - pas nadrynnowy i kołnierz przy ścianie.
Balkon jest teraz wykładany płytkami gresowymi. O ile z klejeniem do wylewki
betonowej nie ma problemu, to zastanawiam się czym przykleić ten gres do
blachy (ocynkowanej)
Zrobiłem test z tym samym klejem i niby trzyma - i to całkiem dobrze - ale
to jest otwarty balkon od strony południowej. Są duże skoki temp (kilka dni
temu, w słońcu, termometr wskazał 55st C). Poza tym jak to się sprawdzi w
sniegu i mrozie?
Możecie polecić jakieś inne, pewniejsze i sprawdzone lepidło?

Andrzej

2. Data: 2006-07-19 06:02:48

Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sniegu i mrozie?
> Możecie polecić jakieś inne, pewniejsze i sprawdzone lepidło?

słyszałem o wstępnympomalowaniu blachy atlasemplusem , na to normalny klej

ale nie sparawdzałem osobiście

Andrzej

3. Data: 2006-07-19 07:32:40

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli to nie duża powierzchnia to przyklej akrylem z tuby. Jeżeli kleju ma
być grubo to można nadłożyć do samej płytki jakiegoś atlasu itp a potem jak
stwardnieje - płytkę z atlasem na akrylu przykleić do blachy.
Żaden klej sztywny na blasze się nie sprawdzi na dłuższą metę
(rozszerzalność cieplna).
Jacek

4. Data: 2006-07-19 08:32:11

Od: "lucky" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> potem jak stwardnieje - płytkę z atlasem na akrylu przykleić do blachy.
> Żaden klej sztywny na blasze się nie sprawdzi na dłuższą metę

Możesz sprecyzować ten akryl - jakąś nazwę
Nie wiem czy to akryl ale chyba nie masz na myśli tego gó...a PATEX

Co do sztywności kleju to masz rację. Ale czy klej elastyczny (do testów
użyłem MAPEI) nie rozwiązuje problemu?
Andrzej

5. Data: 2006-07-19 10:06:42

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie wiem czy to akryl ale chyba nie masz na myśli tego gó...a PATEX
>
> Co do sztywności kleju to masz rację. Ale czy klej elastyczny (do testów

akrylu nie polecam, tym bardziej do plytek, blachy moze chwycic, ale i tak
sa duze szanse, ze sie odklei
poszukaj w sklepie klejow, ktorymi mozna kleic tworzywa sztyczne np. do
styropianu, ewentualnie drozsze rozwiazanie to klej do podlogi np. UZIN
(super klej!!)
zebym nie byl goloslowny, to dwoma wyzej wymienionymi klejami kleilem
kafelki do drewna, gipsu, blachy oraz rozne listwy do roznych podlozy
klejenie na zwykly klej do glazury w tym przypadku to nieporozumienie
wczesniej radze oczyscic (odtluscic i odpylic < zwlaszcza kafle)
powierzchnie klejone

pozdrawiam

PS.
czasami trzeba tego typu klejenie wykonywac etapami

6. Data: 2006-07-19 11:04:38

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akryl - taki w tubie jak silikon do wyciskania pistoletem (tylko nie silikon
a akryl właśnie). Nie ma jakiejś specjalnej nazwy handlowej.
U mnie tak trzyma już parę lat. Po ostatniej zimie poodłaziły płytki
przyklejone do betonu na Atlasie, a akryl z blachą nadal trzyma.
Jacek

Co się mogło stać ze zmywarką?
Jaka pralke kupić
Malowanie kaloryfera
Malowanie rysunkow na scianie - czym i jak ?
[KRK] Wymiana okien