jak przygotować ziemię?

1. Data: 2004-08-12 14:08:44

Temat: jak przygotować ziemię?
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kupiliśmy dzisiaj z mężem po raz pierwszy różanecznika (przepiękny!) i
wrzosy. I mamy pytanie: jak przygotować ziemię? Ziemia to less, od wielu lat
była łąką (koszoną i nawożoną) dla krów. Przekopać, to wiemy i co jeszcze,
żeby utworzyć wrzosowisko? I czy różanecznik może z nimi rosnąć? Mamy
jeszcze trzy (jedyne i ostatnie) iglaki miniturowe, świerki - nie przepadamy
za nimi, ale są podarowana :-) i rosną. Może by te wrzosy z nimi?
Dziękujemy za rady i pozdrawiamy!
Agnieszka i Michał, i Złota Rybka :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

2. Data: 2004-08-12 15:25:57

Temat: Re: jak przygotować ziemię?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfftng$gbh$1@news.lublin.pl Agusia (Lublin)
<N...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> wielu lat była łąką (koszoną i nawożoną) dla krów. Przekopać, to
> wiemy i co jeszcze, żeby utworzyć wrzosowisko? I czy różanecznik

Hejka. Co przepięknego może być w różanecznikach o tej porze roku,
bo chyba nie kwiaty? ;-)
Różaneczniki wymagają gleby średnio zwięzłej, wilgotnej, żyznej o
odczynie kwaśnym lub b. kwaśnym - pH 4 - 5,5. Powinno się je sadzić w
cieniu w miejscu zacisznym aby uniknąć wiosennego przemarzanie pąków i
zeszłorocznych przyrostów. Aby obniżyć odczyn gleby można dodawać do
niej torf wysoki lub ziemię ze świeżych borów sosnowych z miejsc, gdzie
rosną borówki. Można też wykopać dół o głębokości i średnicy
przynajmniej 50 cm. i wypełnić go odpowiednią dla różaneczników
podłożem.
Wrzosy zaś lubią słońce, piaszczystą, przepuszczalną i kwaśną
glebę. :-)
Pozdrawiam niestety kwaśno Ja...cki

3. Data: 2004-08-12 15:43:42

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cfftng$gbh$1@news.lublin.pl Agusia (Lublin)
> <N...@p...fm> napisał(a):
> Hejka. Co przepięknego może być w różanecznikach o tej porze roku,
> bo chyba nie kwiaty? ;-)

No właśnie ma przepiękne kwiaty! Pomarańczowo-żółto-czerwone! I dużo pąków.
Jakby nie miał kwiatów, to pewnie byśmy nie kupili.
Dziękuję za informacje!
Pozdrawiam słonecznie!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________

4. Data: 2004-08-12 16:15:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agusia (Lublin) napisał:

> No właśnie ma przepiękne kwiaty! Pomarańczowo-żółto-czerwone! I dużo pąków.
> Jakby nie miał kwiatów, to pewnie byśmy nie kupili.

Ja też dzisiaj ze zdziwieniem oglądałam kwiaty na
rózaneczniku. Rośnie sobie w donicy w ogródku kawiarni o
wdzięcznej nazwie Galicja:-)
Kwiaty śnieżnobiałe, niewiele ale są. Śliczny:-)

Pozdrawiam
Marta

pees. To był jeden z ładniejszych ogródków w donicach jakie
widziałam na żywo, na szczęście nie mój;-)

5. Data: 2004-08-12 17:31:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> wrote in message

> No właśnie ma przepiękne kwiaty! Pomarańczowo-żółto-czerwone! I dużo pąków.
> Jakby nie miał kwiatów, to pewnie byśmy nie kupili.

Ja bym raczej postapil odwrotnie. Jesli rododendron o tej porze roku
ma kwiaty, to jest to podejrzane. Oczywiscie zdarza sie, ale z wiekszym
przwdopodobienstwem to wynik jakichs zabiegow, ktore zwiekszaja
sprzedawalnosc ale zmniejszaja przezywalnosc. Zycze Wam aby sie przyjal.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-08-12 18:55:55

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> napisał w
wiadomości news:cfg39j$l28$1@news.lublin.pl...

> No właśnie ma przepiękne kwiaty! Pomarańczowo-żółto-czerwone! I dużo
pąków.
> Jakby nie miał kwiatów, to pewnie byśmy nie kupili.
> Dziękuję za informacje!

Ale ten kolor mało różnanecznikowaty, takie ciepłe kolory zarezerwowane są
dla azalii. Swoją drogą, co oni robią, że one teraz kwitną. I ja również
życze Wam, żeby roślinka przeżyła zimę, bo ktos nieźle zamącił jej w życiu
:(

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-08-12 20:03:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:jQNSc.164876$fv.56045@fe2.columbus.rr.com...

> [...]
> przwdopodobienstwem to wynik jakichs zabiegow, ktore zwiekszaja
> sprzedawalnosc ale zmniejszaja przezywalnosc. Zycze Wam aby sie przyjal.

Moj karlowaty rozanecznik zakwita po raz drugi w tym sezonie. Tzn ma
okolo 20 kwiatow, a jak na karlowatego jest juz sporo rozrosniety, u mnie
rosnie w donicy 6 lat. Rowniez skimia zaczyna "pekac" z pakow ktore mialyby
sie rozwinac na wiosne przyszlego roku ... coz przeciez jej nie przeszkodze
tylko po to zeby je przetrzymala przez zime i ucieszyla mnie nimi wiosna ...
;-)

Serdecznie Miłka

Re: Kaskada wodna - jak położyć kamienie?
Do Michala (Misio) - bardzo przepraszam ze nie na priva
szczepienie
jakiej firmy trawa?
Kaskada wodna - jak położyć kamienie?