jak usunąć bliznę po operacji?

1. Data: 2002-10-07 14:15:14

Temat: jak usunąć bliznę po operacji?
Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

jestem tydzień po operacji wyrostka.
nacięcie nie jest duże ale chciałabym zadbać aby blizna była jak najmniej
widoczna
czy są jakieś sposoby?

joa

ps
na marginesie:
szwy juz zdjęte, ale pod skórą jest sporej wielkości, twarde, trochę bolące
miejsce. czy to normalne? może to są szwy wewnętrze, które jeszcze się nie
rozpuściły? co myślicie o tym?

2. Data: 2002-10-07 16:25:16

Temat: Jak usunac podwojny post
Od: "WiseMan" <w...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie :)))))))))))))))))))

--

WiseMan
w...@N...SPAM.wp.pl

3. Data: 2002-10-07 16:41:28

Temat: Re: jak usunąć bliznę po operacji?
Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@p...onet.pl wrote:

> jestem tydzień po operacji wyrostka.
> nacięcie nie jest duże ale chciałabym zadbać aby blizna była jak najmniej
> widoczna
> czy są jakieś sposoby?

Smaruj maściami, masuj delikatnie. Co więcej - nie wiem...

> szwy juz zdjęte, ale pod skórą jest sporej wielkości, twarde, trochę bolące
> miejsce. czy to normalne? może to są szwy wewnętrze, które jeszcze się nie
> rozpuściły? co myślicie o tym?

To normalne, nie przejmuj się. Jeszcze trochę czasami będzie bolało.
Odrobinę na zmianę pogody, czasem zakłuje jak szpilą. Zgrubienie mija po
jakimś czasie, maleje. Szwy masz pewnie 6-tygodniowe - po tym czasie się
rozpuszczą całkiem.

Konrad Bagiński http://www.glebogryzarka.prv.pl
"Jestem za karą śmierci. Ten, kto popełnił odrażające czyny, powinien
dostać nauczkę na przyszłość", Britney Spears

4. Data: 2002-10-07 17:47:25

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Smaruj maściami, masuj delikatnie. Co więcej - nie wiem...

w aptece pewnie doradzą jakąś maść?

> To normalne, nie przejmuj się.

dzięki i serdecznie pozdrawiam :)

joa

5. Data: 2002-10-07 18:52:56

Temat: Re: Jak usunac podwojny post
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia na dany temat to proszę nie
wypowiadaj się !!!
Mnie twoje posty denerwują i zapewne nie tylko mnie więc ... pisz na temat
lub nie pisz wcale.
jaro

6. Data: 2002-10-07 20:27:09

Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w aptece pewnie doradzą jakąś maść?

> dzięki i serdecznie pozdrawiam :)

Poszukaj w archiwum grupy np w googlach - pisalem kiedys o tym - sa 2 masci,
ktore pomagaja na mlode blizny.

7. Data: 2002-10-07 21:22:44

Od: "WiseMan" <w...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jupiii, juz kogos zdenerwowalem. Musze znow zmienic nicka i opuscic grupe.
Papa

8. Data: 2002-10-08 07:43:44

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Jest w aptekach sporo preparatów przeciwbliznowych do pielęgnacji blizn po
operacjach, (Contractubex, Cepan, Madecassol, Tointex i in.). Preparaty te
sprawiają, że blizny stają się miękkie, elastyczne, mniej widoczne.
Zapobiegają też stanom zapalnym, łagodzą podrażnienia. Używa się ich
zazwyczaj przez okres kilku miesięcy po jednak - UWAGA - całkowitym
wygojeniu rany.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia
GG 643296 ICQ 54135378
--
Mam nadzwyczaj prosty smak. Zawsze zadowala mnie to, co najlepsze.
(O. Wilde)

9. Data: 2002-10-08 08:25:21

Od: "mirek" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

ważne jest też masowanie. w przypadku blizny twarzy mialem zalecenia
masowania blizny ruchem okrężnym (jednym - dwoma palcami), lekko uciskając
(naciskjąc skórę do lekkiej białości). masowanie oczywiście po zagojeniu -
gdy blizny są już "różowe".

mirek

10. Data: 2002-10-08 11:28:24

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Używa się ich
> zazwyczaj przez okres kilku miesięcy po jednak - UWAGA - całkowitym
> wygojeniu rany.

:) dzęki misiaczko, ale...
całkowite wygojenie rany?
czy tej w środku czy na skórze?
tzn po jakim czasie od zdjęcia szwów?
czy jeśli boli mnie to zgrubienie pod skórą tzn że jeszcze rana nie jest
wygojona?
jestem naprawdę "zielona" w tym temacie :(

z góry dziękuję za oświecenie mej łepetynki

joa

jak usunąć bliznę po opreacji?
czy to choroba
Poczytajcie