jak we własnym zakresie pokryzować kaloryfery?

1. Data: 2004-01-09 15:33:47

Temat: jak we własnym zakresie pokryzować kaloryfery?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesć,

MOże ktoś ma jakies odnośniki gdzie by można się dowiedziec (nauczyć) jak to
zrobić?

Skazany niestety jestem tylko na siebie - instalator przepadł...

Jeszcze pytanie - czy to prawda ze kiedy zawory na grzejnikach sa otwarte na
full (i niepokryzowane) to zwiększają się koszty eksploatacji instalacji?

Dzieki z góry za pomoc
d.

1. Data: 2004-01-09 21:46:35

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

Na mój nos to kryzowało się kiedyś w blokach grzejniki żeliwne
- te żeberkowe, które nie miały zaworów termoregulacyjnych.
Kryza pozwalała na dobranie strumienia wody do wielkości
grzejnika - bo rury przecież wszedzie były takie same. Bez kryz
jeden grzejnik byłby cały czas gorący a drugi ledwie ciepły.

Jeżeli masz nowoczesne grzejniki to kryzowanie nie jest niezbędne
- wprawdzie zawory na Twoich grzejnikach pewnie mają możliwość
ograniczenia maksymalnego przepływu, ale wg. mnie - nie musisz
przy tym grzebać. Zadanie sterowania przepływem wody spełnia
u Ciebie głowica termoregulacyjna.

Dopiero, jeżeli zauważysz, że jeśli w jednym pokoju grzejnik
grzeje to w drugim przestaje - wtedy należy pobawić się tymi
nastawami zaworów.

> Jeszcze pytanie - czy to prawda ze kiedy zawory na grzejnikach sa otwarte na
> full (i niepokryzowane) to zwiększają się koszty eksploatacji instalacji?

Jeżeli temparaturę w pomieszczeniu regulujesz uchylając okno
to rzeczywiście koszty niepotrzebnie rosną.
--
Slaw

1. Data: 2004-01-12 15:28:44

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grzejnika - bo rury przecież wszedzie były takie same. Bez kryz
> jeden grzejnik byłby cały czas gorący a drugi ledwie ciepły.
Pewnie masz rację ale genezy mojego problemu (możę błędnie?1)
szukałem właśnie w kryzowaniu.

Mianowicie - mam termostaty Herz "mini" i zauważyłem że przy regulowaniu
temperatury w pomieszczeniu dla nastawy"1" co mniej więcej odpowiadac
powinno temp. powietrza ok. 12 st celc (a tak zimno w w domu nie mam)
grzejnik grzeje całą moca (mimo że temp powietrza jest na pewno wyższa) a
powinien moim zdaniem grzać całą moca przy nastawie na "5".
To nie jest przypadek odosobniony u mnie
MOŻE MAM ZŁE ZAWORY tzn. może to jakaś wersj auproszczona i za krótki
krócieć odcinający (?)

> [...]

To nie jest przypadek odosobniony u mnie
MOŻE MAM ZŁE ZAWORY tzn. może to jakaś wersj auproszczona i za krótki

Co o tym sądzisz?
dark

lodówki-2 agregaty czy jeden? no frost?
Ogrzewanie gazowe
Tapety papierowe zerwać muszę
[spam] I-BOX - UNIVERSAL - Hansgrohe zestaw podtynkowy
Stolarz (Wroclaw)