jak wytłumaczyc, co to jest aborcja

71. Data: 2007-05-23 10:48:33

Temat: Re: jak wytłumaczyc, co to jest aborcja
Od: "Ksiezna2006" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:f2vl95$sab$1@news.dialog.net.pl...

> no tak ale jest to zakazane i karane

tak czy inaczej wyrzucaja...

> to ze plod nie okreslala bym slowem dziecko -dziecko to ktos kto cie o to
> pyta ,za wyrzucenie dostalabys kare a aborcja nie jest karalna w kilku
> przypadkach a reszta swiata dopuszcza abocje na zyczenie i nie jest to
> karalne.

teraz kumam ;-). Dla mnie to jednak dziecko, od momentu kiedy bije serce
jest to juz czlowiek - dziecko.
I nie ma znaczenia fakt, ze aprobuje aborcje, nawet ze wzgledow
spolecznych...

> jelsi mnie corka o to zapyta to powiem ze to komorki z ktorych moze byc
> czlowiek,dziecko ,do ktoregos tam miesiaca nie jest to czlowiek zdolny do
> myslenia i czucia .
> p.
>
> p.s nie chce wywolywac burzy .

spoko, kazdy ma swoja wizje...

A.

72. Data: 2007-05-23 13:10:55

Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Daj spokój, byłam kiedyś w moim mieście rodzinnym i tam w najbardziej
> reprezentacyjnym miejscu - na rynku starego miasta sobie stała
> wystawa z tymi fotami. Widziałam je z odlełgości dobrych 30 metrów i
> było mi niedobrze, ale przed samym stojakiem paradowały całe rodziny,
> także z małymi dziećmi :-(

To co opisalas skojarzylo mi sie ze sredniowiecznym paleniem czarownic
na stosie, kamieniowaniem i wieszaniem na rynku. W sumie takie
prymitywne podejscie do "uczenia" narodu wciaz istnieje w wielu
kulturach, widac nie tylko w krajach muzulmanskich :/

pozdrawiam
Kasia

73. Data: 2007-05-23 13:15:54

Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> A za mojego dzieciństwa nikt z dorosłych nie wybrnął z pytania
> dlaczego "Bóg tak chciał" (przeczytane na nagrobku, jakby ktoś nie
> kojarzył). Dlatego od najmłodszych lat towarzyszyło mi poczucie, że
> religia to bardzo dziwny twór, co zadam jakieś pytanie zahaczające o
> tę dziedzinę, to dorośli zaczynają się jąkać bez składu...

Kurcze, normalnie jakbym sama siebie czytala. Tez nigdy nie moglam
pojac dlaczego ktos by tak wlasnie chcial. Albo teksty typu ze Bog
pokaral [kogos][za cos]. Dodatkowo dla mnie bylo to bez sensu bo moj
starszy brat urodzil sie niezywy, dlaczego wiec on mialby sobie na cos
zaslugiwac, lub dlaczego jego smiercia ktos inny mialby byc karany?
Tylko ze jak ja bylam mala to pytan sie po prostu nie zadawalo :/

pozdrawiam
Kasia

74. Data: 2007-05-23 13:25:06

Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jestem ateistką. Wiem, że wygodna odpowiedź, ale prawdziwa.

To w sumie nie o wygode chodzi, tylko o to ze wierzysz w niewierzenie
ze tak powiem ;) i nie wstydzisz sie swoich pogladow.

> Na pytania o różne aspekty wiary odpowiadam do znudzenia: nie mogę
> brać odpowiedzialności za wszystko, w co wierzą różni ludzie. Mogę
> opowiedzieć, w co inni wierzą, ale nie mogę odpowiedzieć dlaczego tak
> właśnie.

Bardzo ladnie. Ja odpowiadam dosc podobnie.

pozdrawiam
Kasia

75. Data: 2007-05-23 13:37:05

Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Marysia wrote:

> Użytkownik "Adam Wysocki"

> ... że Pan Bóg stworzył człowieka na swoje podobieństwo i vice versa.

Wiec pytanie teraz co bylo pierwsze: jajko czy kura?

Jezeli Bog wpierw stworzyl czlowieka na swoje podobienstwo, to czlowiek
nie powinien miec w sobie zlych cech, nie powinien mordowac itp.

Jezeli wiec czlowiek, ktory byl stworzony na podobienstwo Boga, jest w
zwiazku z tym powiedzmy w pewnym sensie Bogiem, to jego kreacja Boga
powinna tworzyc bostwo o cechach pozytywnych, bez zadnych wzmianek o
karaniu i innym gniewaniu sie.

To co napisalas ladnie wyglada, ale (z mego punktu widzenia) calkowicie
nie ma sensu.

pozdrawiam
Kasia

76. Data: 2007-05-23 14:08:17

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik <p...@o...pl> napisał(a):

> Mam nadzieje, ze na razie tematu nie będzie. Swoją drogą, wkurza mnie na
> maxa, że w kosciele dzieciom o takich rzeczach opowiadają

Powiedz prawdę.
W zależności od poglądów masz do wyboru morderstwo i miesiączkę.
I dramat pomiedzy.
Nie pamietam kiedy u nas temat wypłynął, ale jakoś bezproblemowo. Ja
powiedziałam prawdę, skaziłam swoimi poglądami (nie po raz pierwszy
chyba). Zresztą skąd to dziecko ma mieć poglądy jak nie od Ciebie?
Na ich weryfikację bedzie miał czas.

--
s i w a

kleszcz
Dzieci i akumulatory :)
zajęcia plastyczne dla dzieci, Kraków
[prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania
PROŚBA !! - Warszawa Laryngolog do domu