kleszcz

1. Data: 2007-05-18 18:50:11

Temat: kleszcz
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Po kąpieli zauważyłam kleszcza we włosach u syna. Nie udało mi się go
wyciągnąć, zresztą w szpitalu dziecięcym, do którego zadzwoniłam,
polecono mi, żeby udać się do chirurga, który się tym fachowo zajmie.
Mąż z synem pojechali, a ja siedzę, wertuję sieć i jestem coraz bardziej
przerażona.
Kleszczbył dość sporych rozmiarów, więc mogłoby to świadczyć, że siedzi
tam dośc długo, a im dłużej tym ryzyko zakażenia większe.
Doszłam do zapalenia opon mózgowych i wymiękłam ze strachu.
Jeśli mieliście doświadczenia wcześniej z kleszczami, doradźcie na co
powinnam zwracać uwagę w najbliższym czasie. Jakie badania i kiedy mogę
wykonać, żeby dowiedzieć się czy mały został zakażony krętkami.

Anka i Szymon (11.06.2002) i Karolina (06.07.2005)

2. Data: 2007-05-18 21:14:48

Temat: Re: kleszcz
Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał w
wiadomości news:f2kspe$rl6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> powinnam zwracać uwagę w najbliższym czasie. Jakie badania i kiedy mogę
> wykonać, żeby dowiedzieć się czy mały został zakażony krętkami.

Poczytaj jeszcze o boreliozie.
Tak na wszelki wypadek, by wiedziec na co ew. zwracać uwagę, a jak Cię cos
zaniepokoi, to szybko do lekarza, jest uleczalna tylko w początkowym
stadium.
D.

3. Data: 2007-05-19 05:54:10

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-05-18 23:14, Dorota napisał/a:

> Poczytaj jeszcze o boreliozie.
> Tak na wszelki wypadek, by wiedziec na co ew. zwracać uwagę, a jak Cię
> cos zaniepokoi, to szybko do lekarza, jest uleczalna tylko w początkowym
> stadium.

Czytałam obowiązkowo prawie na samym początku.
W listopadzie ubiegłego roku byłam z synem w szpitalu z powodu
wędrującego bólu stawów i podejrzewano go o różne rzeczy m.in. o boreliozę.
Już się trochę uspokoiłam. Lekarka sprawnie poradziła sobie z tym
kleszczem, jak to pokazał mąż to wyglądało jak głaskanie tego kleszcza
opuszkiem palca w kółko w jedną stronę.
Kleszcz był martwy, więc nie powinien był dużo zaszkodzić.
Będziemy obserwować Szymona i za jakieś 3-4 tygodnie zrobimy może
badania na IgG i IgM boreliozy.

Anka i Szymon (11.06.2002) i Karolina (06.07.2005)

4. Data: 2007-05-19 07:36:06

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. napisał(a):

W zeszłym roku miałam pecha zaliczyc dwa kleszcze - jednego u
siostrzenicy, ten był malutki, kilkugodzinny co najwyzej, drugi u syna,
też we włosach i też już opity krwią. Wykręciłam oba, zdezynfekowałam i
przewertowałam internet. Dwa tygodnie obserwacji pod kątem objawów
grypopodobnych i pilnowanie, czy się kręgi na skórze nie pojawiają,
analiza wszystkich znajomych użartych przez kleszcza i statystyk
występowania boreliozy i zapalenia opon mózgowych na naszym terenie.
Nic się nie stało, ale co się nadenerwowałam, to moje.
Justyna
GG 6756000

5. Data: 2007-05-19 11:50:47

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyciągnąć, zresztą w szpitalu dziecięcym, do którego zadzwoniłam, polecono
> mi, żeby udać się do chirurga, który się tym fachowo zajmie.

Na marginesie: najlepszy znany mi sposób to wziąć na palec trochę tłustego
kremu (z braku laku wystarczy i masło) i "masować" kleszcza ruchem okrężnym.
Nie zdarzyło mi się spotkać takiego, który utrzymałby się dłużej niż
kilkanaście sekund - a, nie chwaląc się, rozprawiłem się już z
kilkudziesięcioma.
Jeszcze jedno: jeśli przebywasz na terenie na którym występują kleszcze,
należy się (a przede wszystkim dzieci) "odkleszczać" co najmniej co cztery
godziny. Wtedy ryzyko zakażenia jest minimalne.

T. D.

6. Data: 2007-05-19 21:54:38

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:f2moc4$a9a$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> okrężnym. Nie zdarzyło mi się spotkać takiego, który utrzymałby się dłużej
> niż kilkanaście sekund - a, nie chwaląc się, rozprawiłem się już z

Z tego co słyszałam kleszcza powinno sie wyciągać szybko, bo drażniony,
zwraca treśc żołądkową, co zwiększa możliwość zarażenia.
D.

7. Data: 2007-05-19 22:36:32

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>

> Z tego co słyszałam kleszcza powinno sie wyciągać szybko, bo drażniony,
> zwraca treśc żołądkową, co zwiększa możliwość zarażenia.

To dotyczy innej metody, przez "zaduszenie": smaruje się kleszcza dużą
ilością np. wazeliny, kleszcz się zaczyna dusić, i wyłazi. Wtedy
rzeczywiście zwraca treść żołądkową.
Metoda którą stosowałem jest wystarczająco szybka, a krem jest potrzebny
tylko dla poślizgu. Innych metod, np. wyrywania, nie polecam - choć znam
takich którzy to potrafią - bo resztki głowy mogą pozostać w ranie i długo
się paskudzić.

T. D.

8. Data: 2007-05-19 22:57:51

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:f2nu6t$su5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

> takich którzy to potrafią - bo resztki głowy mogą pozostać w ranie i długo

Zawsze wyrywalam, choć przyznam, ze raz mi została głowa, choc nic się nie
paskudzilo.
A doświadczenie mam spore - taki mialam kierunek studiów, ze w czasie
praktyk normą było z 5 dziennie.
Rekord to 14 sztuk.
Nie byłam świadoma wtedy boreliozy, zresztą wtedy występowala głównie na
wschodzie kraju, a do tego rzadko ją diagnozowano nawet jak już byla.
D.

Dzieci i akumulatory :)
zajęcia plastyczne dla dzieci, Kraków
[prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania
PROŚBA !! - Warszawa Laryngolog do domu
mikroskop