jak zabezpieczyć jabłka

1. Data: 2018-08-14 21:52:35

Temat: jak zabezpieczyć jabłka
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2018-08-15 18:44:37

Temat: Re: jak zabezpieczyć jabłka
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2018 o 21:52, Krycha pisze:
> Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
> zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?
Odpowiem mało konkretnie, bo się na tym nie znam.
Na pewno czymś pryskają, bo u mnie zerwane jabłka z drzewa po kilku
dniach zaczynają się psuć (nie dotyczy renet), a sklepowe leżą dwa
tygodnie i nic.
Niedawno kupiłem w Selgros pomidory. Były czerwone, ale twarde, więc
sądziłem, że jak poleżą kilka dni, to dojrzeją i będą dobre. Niestety po
tygodniu leżakowania na parapecie zaczęły się marszczyć, ale ani nie
dojrzały, ani się nie chciały psuć i smakowały ciągle, jak niedojrzałe.
Pomidory od sąsiada (jak mi podrzuci) mogą leżeć najwyżej kilka dni, bo
potem robią się miękkie i się psują. Sąsiad nie używa chemii.
Jacek

3. Data: 2018-08-15 22:59:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
> zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?

Hejka. Oczywiście, że opryskują a ponadto woskują zebrane jabłka.
Pozdrawiam technologicznie Ja...cki

4. Data: 2018-08-16 21:09:03

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.08.2018 o 22:59, Dirko pisze:
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>    Hejka. Oczywiście, że opryskują a ponadto woskują zebrane jabłka.
>                    Pozdrawiam technologicznie Ja...cki

Czym to oni opryskują?

Krycha.

5. Data: 2018-08-18 11:55:01

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2018 21:52, Krycha pisze:

> Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem zbiorów, aby
> potem w skrzynkach nie psuły się?

Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
do chłodni azotu i inne mecyje.

6. Data: 2018-08-18 18:54:00

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2018 o 11:55, collie pisze:
> Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
> atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
> do chłodni azotu i inne mecyje.
To mi wytłumacz, dlaczego jabłka sklepowe leżą u mnie na parapecie ponad
tydzień i nic, a jabłka z moich drzewek leżące w tych samych warunkach
szybko się psują.
"Komputerowa regulacja" jakoś na mnie nie robi wrażenia.
Jacek

7. Data: 2018-08-18 19:12:28

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2018 18:54, Jacek pisze:

> To mi wytłumacz, dlaczego jabłka sklepowe leżą u mnie na parapecie ponad tydzień i
> nic, a jabłka z moich drzewek leżące w tych samych warunkach szybko się psują.
> "Komputerowa regulacja" jakoś na mnie nie robi wrażenia.

Spytaj sklepikarza, podobnie jak spytaj kwiaciarza, dlaczego Twoim różom po
przyniesieniu do domu opadają łebki, a w kwiaciarni stoją jak... na weselu.
Ja ci tylko tłumaczę, jak teraz przechowują jabłka ogrodnicy, bo mam w rodzinie
ogrodnika z gazową chłodnią. A komputer ma robić wrażenie na jabłkach, nie na
Tobie, bo to im dobiera odpowiedni skład atmosfery, żeby żyły długo i szczęśliwie.
W chłodni.

8. Data: 2018-08-18 23:23:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
> atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
> do chłodni azotu i inne mecyje.

Hejka. Zawsze w osłupienie wprawia mnie gostek popisujący się swoim
dyletanctwem. A przecież są wyszukiwarki. :-)
Pozdrawiam konsternująco Ja...cki

9. Data: 2018-08-19 00:00:19

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2018 23:23, Dirko pisze:

> Hejka. Zawsze w osłupienie wprawia mnie gostek popisujący się swoim dyletanctwem.
> A przecież są wyszukiwarki. :-)
> Pozdrawiam konsternująco Ja...cki

No to zejdź ze słupa skonsternowany Szymonie i poopowiadaj o swej wiedzy
nt. zabezpieczenia jabłek, nabytej w internetach. Twórca wątku pewnie
będzie Ci dźwięczny za Twą głęboką wiedzę. Internetową. Bo wrzucać na
newsy pierdołowate dopiski, to każdy głupek potrafi. Nawet bez słupa w zadku.

Tak mi się jakoś skojarzyło...

"Z wielkim żalem, z wielkim wstydem, z płaczem, szli na ziemię święci.
Szli na ziemię, bo już w niebie, w niebie byli niepotrzebni.
I Dionizy, i Gerwazy, i Herkules - święty Krzysztof.
Nawet święty Atanazy i święty Euzebiusz z myszką.

Szedł Walery oraz Józef, stary święty betlejemski,
Grając dumkę na harmonii rzewnie szedł Kostka Napierski.
Szła Edyta i Eugeniusz, a za nimi na ostatku
Szedł nieszczęsny Szymon Słupnik, z wielkim słupem w zadku."

10. Data: 2018-08-19 11:02:33

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo wrzucać na
> newsy pierdołowate dopiski, to każdy głupek potrafi. Nawet bez słupa w
> zadku.

Hejka. Nie spodziewałem się od ciebie tak mocnej samokrytyki.
Pozdrawiam obiektywnie Ja...cki

Kiedy najlepiej podlewać trawę?
Piwonie - kosić, czy nie
sztobry
gruszek nie będzie
Kosiarka ręczna wrzecionowa - czy to ma sens?