jak zagospodarować kwietnik

1. Data: 2003-03-11 20:23:35

Temat: jak zagospodarować kwietnik
Od: "pg" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prośba o radę jak zagospodarować kwietnik na tarasie, wykonany w postaci
korytka z cegły klinkierowej o długości ok 5 m,szerokości 50 cm i głebokości
35 cm.Czy na dno dać żwirek, czy czystą ziemię ogrodniczą, czy też zmieszaną
z piaskiem, lub korą i jakie roślinki. Ponieważ nie znam się na hodowli
roślin, chciałbym, żeby były maks. niekłopotliwe i całoroczne.np tuje,
cyprysiki lub coś w tym rodzaju. Chciałbym też, żeby utworzyły one cos na
kształt żywopłotu., ale mam obawy, że kwietnik jest na to zbyt płytki.
Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdr.
PG

2. Data: 2003-03-11 22:35:06

Temat: Re: jak zagospodarować kwietnik
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pg" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> cyprysiki lub coś w tym rodzaju. Chciałbym też, żeby utworzyły one cos na
> kształt żywopłotu., ale mam obawy, że kwietnik jest na to zbyt płytki.

Czy z korytka jest jakikolwiek odpływ - to ważne?
Przy 35 cm głębokości tuje bądź cyprysiki będą stwarzać zimą problemy. Mogą
przemarznąć, mogą po paru latach rozsadzić koryto, mogą wreszie przeschnąć
latem. Lepsze chyba byłyby pnącza. Bluszcz na przykład (wymagana podpora i
stworzy niezłą zasłonę). Ale mimo wszystko trzeba będzie całe koryto
opatulać na zimę. Może jednak przemyślisz dekoracje sezonowe?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-03-12 18:28:28

Temat: Re: jak zagospodarowa? kwietnik
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Posadz Lilie mieszance,takie jak lubi Zosia.Cebule sadzi sie w marcu.
Koniecznie nalezy umiescic na dnie korytka warstwe drenazu/piasek,zwir
lub perlit,grubosci co najmniej 3 cm.Mozesz zdecydowac sie na Begonie
bulwiaste,kwitna nawet na stanowisku niezbyt jasnym.Kwitna od maja
do pazdziernika.Kwiaty begoni czasem przypominaja kwiaty rozy.
Pozdrawiam Zdzichu K.

4. Data: 2003-03-13 00:45:26

Od: "pg" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za informacje i rady. Jak pisalem, wolalbym posadzic malo
klopotliwe ( chlopy sa leniwe) rosliny wielosezonowe np. iglaki, tuje itp.
ale , jak piszecie, kwietniki mam za plytkie. A zatem, jaka bylaby min.
wystarczajaca glebokosc, poniewaz moge zlecic domurowanie kilku warstw
cegiel klinkierowych .
Pozdr
PG

5. Data: 2003-03-13 09:07:26

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4ok8b$40g$1@nemesis.news.tpi.pl pg
> [...]
> ale , jak piszecie, kwietniki mam za plytkie. A zatem, jaka bylaby min.
> wystarczajaca glebokosc, poniewaz moge zlecic domurowanie kilku

Hejka. Po drugiej stronie ulicy, ktoś ma na balkonie kilkadziesiąt
iglaków w donicach i drewnianych prostokątnych pojemnikach (korytach) Bardzo
ładnie dają sobie radę już trzecia zimę (głównie tuje ale i jałowce) Na moje
oko najgłębsza donica z 1,5 - metrową tują ma głębokość 60 cm. Myślę, że dla
miniaturowych iglaków korytko o głębokości pół metra powinno wystarczyć. Dla
orientacji można przyjąć, że części rośliny, która znajduje się nad ziemią
odpowiada podobnej wielkości część podziemna. Im większe chcesz mieć rośliny
tym większy musi być pojemnik do ich uprawy. Warto pamiętać o otworach
(dziurkach) w dnie, bo zgniją korzenie, gdy nadmiar wody nie będzie mógł się
odsączać. Oczywiście należy także na dnie zrobić warstwę 5 - 10 cm. drenażu
z grubego żwiru aby ułatwić odsączanie wody. I chyba warto wiedzieć, że
sosny i jałowce wymagają kwaśnego podłoża. Korą powinno się ściółkować
ziemię wokół posadzonych roślin, co pomaga zapobiec przesychaniu ziemi i
utrudnia kiełkowanie chwastów.
Pozdrawiam pochmurnie Ja...cki

6. Data: 2003-03-13 09:29:11

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Warto pamiętać o otworach
> [...]
drenażu
> z grubego żwiru aby ułatwić odsączanie wody. Pozdrawiam pochmurnie
Ja...cki

Pomiędzy drenażem a ziemią musisz dać włóknine: agrowłóknine 2-3 warstwy
lub coś podobnego np: czarną mate ogrodniczą. PP.

7. Data: 2003-03-13 10:08:58

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4pj1m$bhc$1@atlantis.news.tpi.pl 1stgreen
<1...@w...pl> napisał(a):

> Pomiędzy drenażem a ziemią musisz dać włóknine: agrowłóknine 2-3
> warstwy lub coś podobnego np: czarną mate ogrodniczą. PP.

Hejka. A mogłabyś wyjaśnić w jakim celu?
Pozdrawiam śniegowo Ja...cki

8. Data: 2003-03-13 11:04:11

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. A mogłabyś wyjaśnić w jakim celu?
> Pozdrawiam śniegowo Ja...cki

Podobny problem występuje w przypadku wykonywania np: drenażu przy
fundamentach. Jak ten kwietnik ma być wybebeszany co rok to nie ma co się
ceregielić nawet i z drenażem. A jak mają to być trwałe nasadzenia to
zalecam. PP.

zywopłot
Metoda "szybkiego efektu"
krzewy kiwi