jak zrobić?

1. Data: 2000-04-18 18:42:18

Temat: jak zrobić?
Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić domowy twaróg z kwaśnego mleka?
mae

1. Data: 2000-04-19 08:41:00

Temat: Re: jak zrobić?
Od: "Rosa" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

mae napisał(a) w wiadomości: <8didl8$2ht$1@sklad.atcom.net.pl>...

>Jak zrobić domowy twaróg z kwaśnego mleka?
>mae
Nie wiem o jakiego rodzaju twarog ci chodzi. Jednakze bardzo dobry jest
śrikhand, serek o konsystencji serka homogenizowanego- czyli nie jest to
typowy twaróg. Jogurt wylewasz na sitko przykryte ściereczka (nie gazą, ma
to być dosyć gęsta ściereczka). Potem zostawiasz na kilka godzin- im dłużej
trzymasz, tym bardziej gęsty będzie serek. Możesz potem dodać przyprawy,
zioła, lub zrobić go na słodko...z cukrem pudrem, skórką z cytryny,
wanilią.etc..Smacznego. Ewentualnie jeśli chcesz napiszę o zwykłym twarogu
Pozdrowienia
Roska

1. Data: 2000-04-19 08:54:59

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zrobić domowy twaróg z kwaśnego mleka?

Opisze Ci jak ja robie
Jesli chce miec delikatniejszy, to do zsiadlego mleka dolewam drugie
tyle mleka swiezego gotujacego sie i czekam az oddzieli sie serwatka,
potem na sito lub gaze, zeby odcieklo. Jesli nie mam wystarczajacej
ilosci mleka swiezego, podgrzewam mleko zsiadle, az wytworzy sie
serwatka i dalej tak samo. Przy drugim sposobie twarog wychodzi
"ostrzejszy" Ulka

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-04-19 09:58:53

Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisz proszę o zwykłym, chodzi mi o to co się z nim robi jak oddzieli się
go na sciereczce, czy odparowuje sie go itd.?
mae

1. Data: 2000-04-19 11:14:25

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Apr 2000 11:58:53 +0200, "mae" <m...@p...pl> wrote:

>Napisz proszę o zwykłym, chodzi mi o to co się z nim robi jak oddzieli się
>go na sciereczce, czy odparowuje sie go itd.?

Cala sztuka zrobienia twarogu polega na jego zaparzeniu. Jak
sprubujesz odiskac zwykle zsiadle mleko przez lniana scierke to
wiekszosc ci wylezie - za malo sciete bialko. I w tym celu nalezy to
lekko podgrzac - niestety dokladnych danych nie podam, w zyciu nie
warzylem sera... Jak przygrzejesz za slabo - twarog wyjdzie wodnisty,
mazisty i nie bedzie sie chcial odcisnac. Jak przygrzejesz za mocno -
wyjdzie twardy suchy wior. Trzeba trafic.
Odciska sie w scierce lub specjalnym woreczku z lnianej tkaniny -
zwyczajowo woreczek ma ksztalt trojkatny, wlewa sie ogrzane uprzednio
zsiadle mleko i skreca od gory wyciskajac serwatke. Po odcisnieciu
tego co raczylo dac sie odcisnac skrecaniem szmaty wklada sie worek w
praske do sera (w domowych warunkach - miedzy dwie deski do miesa) i
sciska dalej - nadajac serkowi plaski trojkatny ksztalt (i pozbawiajac
go dalszej czesci wody).
I to wszystko - a cala tajemnica lezy na wyczuciu wlasciwego stanu
zakwaszenia mleka i wlasciwym jego podgrzaniu.

--
Darek

1. Data: 2000-04-26 09:11:11

Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

mae wrote:

> Jak zrobić domowy twaróg z kwaśnego mleka?
> mae
zagotować i odcedzić/odcisnąć przez ściereczkę (najlepiej lnianą), albo
przez kilkukrotnie złożoną gazę :)

--
misiek

*** IRC: nbrasil ICQ UIN: 3620591 | Michal R. Hoffmann ***
*** <mailto:misiek@knm.org.pl> | PO Box 41 ***
*** http://www.kki.net.pl/mis | 71-119 Szczecin 35 ***
*** -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =- | POLAND ***
----------- Money sometimes oils the wheel of justice -------------

1. Data: 2000-04-27 13:26:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) writes:

> [...]
> do sera (w domowych warunkach - miedzy dwie deski do miesa) i sciska
> dalej - nadajac serkowi plaski trojkatny ksztalt (i pozbawiajac go

U mnie w domu podgrzewalo sie zsiadle mleko w lazni wodnej (tzn.
wsadzalo kubki z mlekiem do garnka z ciepla woda, i rzeczywiscie,
trzeba uwazac, zeby nie przasadzic z grzaniem), a potem sie odcedzalo
na gestym sitku. I juz. Osobiscie wole taki twarozek ze spora
zawartoscia wody niz wycisniety do sucha bialy serek...

MJ

1. Data: 2000-04-27 18:23:22

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-04-27 18:27:21

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal R. Hoffmann <m...@k...org.pl> wrote in message

> zagotować i odcedzić/odcisnąć przez ściereczkę (najlepiej lnianą), albo
> [...]
Armenczycy robia serek z jogurtu, nazywa sie leibini. Jogurt wrzucic na
bardzo geste sitko, zeby odciekl plyn...Po paru godzinach ma sie serek .
F.

nowy CHAT -kawiarenka turystyczna- potrawy innych krajów
RE: Pytanie o roboty kuchenne
sery plesniowe
Pytanie o roboty kuchenne
PYCHA