jak zrobić kolorowe warstwy w caffe latte

1. Data: 2005-07-29 16:53:59

Temat: jak zrobić kolorowe warstwy w caffe latte
Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
na grupie po raz pierwszy, zatem na wstępie pozdrawiam wszytkich bywalców.
Problemem jest dla mnie uzyskanie 3 warstw w Caffe latte (jeżeli źle pisze
to przepraszam). Zamierzeniem jest:

dolny "pasek" - mleko
środkowy "pasek" - kawa
górny "pasek" - pianka z mleka

na razie próbowałem ze smaku (niestety w kawiarni nie chcieli zdradzić
przepisu) i stwierdziłem że po dodaniu cukru waniliowego do mleka nie
miesza się z kawą,
z moich doświadczeń samo mleko z kawą sie miesza niezależnie od tego jaki
delikatny jestem ;), oraz co wyprawiam z mlekiem (ciepłe, zimne,
wstrząśnięte itd...)
i było by ok, gdyby nie to, że nie przepadam za słodką kawą czyli
reasumując

1. jak uzyskać trzy warstwy nie zmieniając smaku kawy i mleka
2. jakie macie sposoby na spienienie mleka (mam ekspres ciśnieniowy -
aczkolwiek bez funkcji pianki - kładzie się go na gaz ;)

pozdrawiam
Bartosz

2. Data: 2005-07-31 16:53:43

Temat: Re: jak zrobić kolorowe warstwy w caffe latte
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-29 18:53:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *noob* skreślił te oto słowa:

Jesli znasz angielski:
http://www.ehow.com/how_1852_make-caffe-latte.html

--
Lia

3. Data: 2005-07-31 17:57:15

Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Jul 2005 18:53:43 +0200, Lia napisał(a):

> Jesli znasz angielski:
> http://www.ehow.com/how_1852_make-caffe-latte.html

Dzięki piękne Lia,
rozumiem że cały sekret polega na spokojnym wlewaniu kawy na odrobinę
śmietanki z mleka która jest na mleku, - na razie nie udało mi się to
(zawsze sie wymieszało), ale mniemam że wina leży po stronie
nieodpowiedniej śmietanki,jak pisałem wcześniej nie mam odpowiedniego
expressu i śmietanka z wytrząsienia mleka ;)- zatem czy da się uzyskać taką
śmietankę z mleka w jakiś inny sposób ?
lub może macie jakiś inny sposób na uzyskanie różnicy potencjałów pomiędzy
tymi dwoma cieczami aby sie nie mieszały - oczywiście bez smakową ;)

4. Data: 2005-07-31 20:22:55

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

noob napisał(a):

> [...]
> lub może macie jakiś inny sposób na uzyskanie różnicy potencjałów pomiędzy
> tymi dwoma cieczami aby sie nie mieszały - oczywiście bez smakową ;)

Coś mi się widzi, że powinieneś popróbować ze śmietanką w różnych
temperaturach, od schłodzonej do ciepłej.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-08-01 10:25:44

Od: "Krotka" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

mi zawsze wychodzi trzykolorowa kawa, gdy:
-zimne mleko ubijam na piane, potem po prostu leci na to kawa (z ekspresu).
nigdy nie sądziłam, że do tego potrzeba jakichś specjalnych umiejętności czy
procedur? :)))
wychodzi more less tak, jak w opisie pierwszym poście.

pzdr.

--
Karolina Krotka
k . krotka @ op . pl

6. Data: 2005-08-02 16:10:11

Od: "PAti" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

na dół: zimne mleko, kawe z expresu, bo inaczej nie daje rady zrobic tych
warstw no i potem pianke:
wstrzasnac mleko 3,2 procent lub takie zageszczone w jego
opakowaniu(najlepiej zeby bylo go malo to sie lepiej wymiesza)

Domowa kawiarenka - gdzie w sieci przepisy?
Przybory do dekorowania potraw - gdzie kupić???
Siatka do galaretek
Mrożonka Hortexu - smacznego :)
krab - z czym sie to je?