jak zwalczyć jemiołę

1. Data: 2000-05-04 06:41:15

Temat: jak zwalczyć jemiołę
Od: "Sprstop" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam grupowiczów,

Moje pytanie brzmi : jak pozbyć się jemioły.

Na środku mojego ogrodu rośnie wielka i stara jabłoń, która tworzy
wspaniały, cienisty parasol. Niestety trawi ją jemioła.
Boję się, że stracę to drzewo. Poradźcie mi, jak mam rozwiązać mój problem,
bo podobno wyrywanie nie jest najlepszą metodą.

Z góry dziękuję,

2. Data: 2000-05-04 22:04:19

Temat: Odp: jak zwalczyćjemiołę
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
U Ciebie pasozytuje Jemiola pospolita (Viscum album).
Szkody jakie wyrzadza jemiola drzewom sa niewielkie .
Z drzewa ciagnie tylko wode i potrzebne do jej rozwoju sole mineralne
,natomiast niezbedne dla rozwoju zwiazki organiczne produkuje sama na
drodze fotosyntezy uzywajac wlasnych zielonych lisci.Dlatego nazywa sie ja
polpasozytem.
Jemiola przynosi szczescie-nie pozbywaj sie jej .
Druidzi -kaplani dawnych Gallow scinali jemiole uzywajac zlotego sierpa.
U mnie nie rosnie Jemiola i moze dlatego mam tak duze straty wywolane fala
mrozow jakie nawiedzily srodek Polski.
Wlaczylem zraszacze na cala noc, nic nie pomoglo,wiele drzew i bylin
utracilo liscie.
Niektore rosliny bede musial zdobywac od poczatku.
Pozdrawiam
Boguslaw Radzimierski.
> [...]
problem,
> bo podobno wyrywanie nie jest najlepszą metodą.

Mango.
przymrozilo
mrówki
re: cytryniec