Winogron

1. Data: 2000-05-04 06:58:46

Temat: Winogron
Od: "Joanna Marta" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Buuuu...:(((Moj winogron...:((((Zmarzl chyba w nocy.Splakalam sie jak
nigdy.Tak liczylam na soczki jesienia:(((
Wszystkie listki sa pozwijane, wygladaja jak wysuszone. Zawiazki owocow
takoz:(((
Bedzie jeszcze cos z tego?
A na zas:jak ochraniac dwudziestukilkumetrowa chodowle? Folia jaka czy co?
Krzaki rosna na "rusztowaniu" , znaczy sie nie sa osolniete zadna sciana .
Pozdrawiam zdruzgotana
JM

2. Data: 2000-05-08 23:39:48

Temat: Re: Winogron
Od: "Junosza" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Marta napisał(a) w wiadomości: ...
>Krzaki rosna na "rusztowaniu" , znaczy sie nie sa osolniete zadna sciana .

Na przymrozki dobre jest okrywanie roślin włókoniną, tyle tylko, ze stosuje
sie ja do przykrywania "malych roslinek" np. salaty. Ale sprobowac z
pewnoscia nie zaszkodzi.
Widzialem kiedys taki film (fabularny) jak ratowano winnice przed
przymrozkiem. Miedzy krzewami winorosli ustawiono grzejniki i ludzi
trzymanymi w reku nitowachlarzami, nitomotylimi skrzydlami machali cala noc,
ogrzewajac cala plantacje. Im sie udalo .....

3. Data: 2000-05-09 20:00:21

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Krzaki rosna na "rusztowaniu" , znaczy sie nie sa osolniete zadna sciana .
Zrób im ścianę nawet drewnianą [lepsza murowana] za plecami, od północy,
byle ciemną i nakryj po mocnym podlaniu gruntu folią rozpiętą na
rusztowaniu, byle nie agrowłókniną. Nie zmarzną. Trzymaj tak do czerwca.
Może dłużej jak masz możliwość doglądania codziennie
[odkrywanie/zakrywanie].
pozdr Jerzy

4. Data: 2000-05-10 12:00:16

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Marta napisał(a):

> [...]
> nigdy.Tak liczylam na soczki jesienia:(((
> Wszystkie listki sa pozwijane, wygladaja jak wysuszone. Zawiazki owocow

To zależy od gatunków, ktore trzymasz. Niektóre regenerujš się znakomicie, a
inne bardzo słabo. Wiekszość na pewno wyda latorosle z pšków zapasowych, a
część będzie miało grona choć na pewno nie tak liczne jak normalnie.
Usmiechnij się :-))))))))))))))))))))
Pozdrawiam
Janusz

5. Data: 2000-05-10 12:06:25

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Zrób im ścianę nawet drewnianš [lepsza murowana] za plecami, od północy,
> byle ciemnš i nakryj po mocnym podlaniu gruntu foliš rozpiętš na
> rusztowaniu, byle nie agrowłókninš. Nie zmarznš. Trzymaj tak do czerwca.
> Może dłużej jak masz możliwość doglšdania codziennie
> [odkrywanie/zakrywanie].
> pozdr Jerzy

Niekoniecznie od północy. U mnie w tym roku przymrozek przyszedł z południowego
wschodu i "wycišł" to osłoniete od północy. A najlepiej przetrwały te osłoniete
od południa. Nie ma reguły choć pewnie dałoby sie policzyć prawdopodobieństwo
najczęstszych kierunków nadciagania przymrozkow na danym terenie.
Pozdrawiam
Janusz

6. Data: 2000-05-10 12:16:54

Temat: Odp: Winorośl - choroby i szkodniki
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam na winorośli dziwne objawy - liście są podziurkowane maleńkimi
otworkami. W zeszłym roku było to samo. Spryskałam środkiem owadobójczym i
cokolwiek to było, przeniosło się do wieczności, ale jednak chciałabym
wiedzieć, co to za szkodnik?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-05-10 17:03:00

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
prawdopodobieństwo
> najczęstszych kierunków nadciagania przymrozkow na danym terenie.
z tą ścianą nie szło o przymrozki [na to folia tylko wtedy trzeba warować na
działce] a o tzw. wystawę południową i zwiększone podgrzewanie, murowana
ściana kumuluje ponadto ciepełko.
Pozdrawiam Jerzy
PS
Moje winogronka już prawie się wyleczyły. A jak traktujesz zmarznięte części
roślin. Wycinasz od razu, czy też czekasz aż uschną? Ja czekam.

8. Data: 2000-05-11 08:10:52

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Moje winogronka już prawie się wyleczyły. A jak traktujesz zmarznięte części
> roślin. Wycinasz od razu, czy też czekasz aż uschnš? Ja czekam.

Ja też czekam, za 2-3 tygodnie zrobię przeglšd i dopiero wtedy oczyszczę krzewy.
Przy okazji powyłamuję część niepłodnych latorośli.
Pozdrawiam
Janusz

jak zwalczyć jemiołę
Mango.