jaka grusza

31. Data: 2009-11-22 14:49:14

Temat: Re: jaka grusza
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
news:1j21r711ltgka$.1gb1enyz93jfx$.dlg@40tude.net...

> [...]
> tabuny nornic/myszy chętnych do schroniena się tam przed zimą, a korzenie
> staną się dla nich wtedy restauracją na te cieżkie czasy... no, a
> późniejsze okrycie raczej wiele nie zabezpieczy, kiedy ziemia już
> wyziśbiona lub wręcz zamarzła. Styropian i liście izolują tylko OD GÓRY,
> podczas gdy bokiem i od spodu ciepło ucieka w zmarzniętą glebę bez
> przeszkód. Dlatego nie uważam kopczykowania ani okywania bryly korzeniowej
> za skuteczne na lekkich glebach albo i w ogóle - w klimacie Polski, z
> wyjątkiem regionów, gdzie głęb. przemarzania jest mała.

Dlatego najlepiej użyć siatek chroniacych przed nornicami i zastosować
pułapki umieszczone przy tych siatkach. Inną ochroną jest wata szklana
ułożona wokół korzeni i pnia.

32. Data: 2009-11-22 14:54:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Nov 2009 15:49:14 +0100, Prawusek napisał(a):

> Dlatego najlepiej użyć siatek chroniacych przed nornicami i zastosować
> pułapki umieszczone przy tych siatkach.

Aha, rozumiem, że siatka ze wszystkich stron (spód, boki i góra) bryły
korzeniowej?
Daj spokój, jak się nie ma co robić, to można, można...

> Inną ochroną jest wata szklana
> ułożona wokół korzeni i pnia.

Nornice to się raczej podziemnymi korytarzami poruszają, rzadko po
wierzchu...

--

Ikselka.

33. Data: 2009-11-22 15:37:16

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> Daj spokój, jak się nie ma co robić, to można, można...

> Nornice to się raczej podziemnymi korytarzami poruszają, rzadko po

I w te liście... I pomiędzy te korzenie...

34. Data: 2009-11-27 08:54:19

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przekupa. Nie rozpatrujemy tutaj szczególnych przypadków Szkieletczyzny i
> Mazewsza...

Ej ty, odstosunkuj się od mojej ukochanej Szkieletczyzny :)))

MS

Pomoże ktoś w zagospodarowaniu ogrodu?
Byle do maja
Smog.