jaka pompa do podlewania ogrodu zamiast ruskiej

1. Data: 2005-09-02 20:46:03

Temat: jaka pompa do podlewania ogrodu zamiast ruskiej
Od: "met" <m...@s...eu.wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od wielu juz lat uzywam rosyjskich pomp membranowych do tloczenia wody ze
studni do zraszaczy.
Jednak sprzet jest bardzo awaryjny i chce kupic cos pewniejszego.
Jakiego typu powinienem kupic pompe? rozumem ze wirnikowe odpadaja ze
wzgledu na cisnienie.
Czy hydrofory albo glebinowe sie nadaja?
Jakich firm polecacie, jaka moc bedzie odpowiednia?

Dla ustalenia uwagi podam, ze glebokosc mojej studni to 6-7m. srednica wezy
to 3/4 do przez 15m i
dalej do roznych czesci ogrou max 15m wezem 1/2.
Zalezy mi na tym zeby bylo wysokie cisnienie w pryskaczach, pompa mozliwie
cicha i energooszczedna.

dzieki
piotrek

2. Data: 2005-09-02 21:43:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakich firm polecacie, jaka moc bedzie odpowiednia?

Kupiłem pompę w Tesco.Miała tłoczyć na kilka metrów.Oddałem
na następny dzień, ona bardzo dobrze tłoczyła,jak zbiornik był
kilka metrów wyżej od końca węża.
W ciągu sześciu lat kupiłem 9 ruskich pomp, pompują często
błoto albo piach.Sprawne zostały cztery i trochę części na wymianę.
Do skręcania używaj śrub nimbusowych.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-09-03 06:02:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> W ciągu sześciu lat kupiłem 9 ruskich pomp, pompują często
> błoto albo piach.Sprawne zostały cztery i trochę części na wymianę.
:))
a po co Tobie naraz az tyle pomp
?
ja mam jedna od 4 juz lat
coprawda nie ruska a niemiecka
i zuzyl sie w niej przez ten czas tylko wylacznik
:)
jest dobra
ma moze mala wydajnosc
okolo 2500 litrow na godzine
ale trzyma parametr H/L i ma dobre cisnienie robocze
:)
mam w ziemi okolo 100 mb weza (32 mm)
plus 30-50m przedluzek podlaczanych punktowo
i na koncu mam 6-7 metrowy strumien wody
:)
mysle
ze lepiej kupic nieco drozsza pompe
byla ona w cenie 4-5 ruskich
i wyjdzie taniej niz te ruskie wynalazki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

akanty