[jaka] sałatka na wielkanocny stół?

1. Data: 2005-03-23 14:02:04

Temat: [jaka] sałatka na wielkanocny stół?
Od: "Darka" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zostałam poproszona przez Szanowną Teściową o przygotowanie salatki na
Wielkanocny stół. Nie może to być sałatka tradycyjna-warzywna , ani nie
super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.
Poratujcie jakims przepisem.
Darka

1. Data: 2005-03-23 14:23:04

Temat: Re: [jaka] sałatka na wielkanocny stół?
Od: "AKS" <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darka news:d1rst0$j80$1@news.mm.pl napisał (-a):

> [...]
> super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
> dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.

Żydowska? Bardzo prosta... ziemniaki, cebula [w wariacji
podsmażana], jajka, kukurydza, majonez.

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-03-23 17:00:55

Od: "Pelangi" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darka" napisała:

> Zostałam poproszona przez Szanowną Teściową o przygotowanie salatki na
> Wielkanocny stół. Nie może to być sałatka tradycyjna-warzywna , ani nie
> super-ekstrawagancka.

Oto kilka przepisow, ktore znalazlam w archiwum grupy (przepraszam, ze bez
autorow). Moze cos sobie wybierzesz, ja sama sie zastanawiam, ktore zrobic.

1.
Kraby + Jajko + Szczypiorek
- paczka mrozonych paluszkow krabowych
- 2 ugotowane na twardo jajka
- peczek szczypiorku
- majonez
Paluszki rozmrazamy i kroimy na kawalki. Jajka i szczypiorek siekamy.
Wszystkie skladniki mieszamy z majonezem.

2.
Paczka mrozonych brokułów, paczka fety.
Sos: majonez, jogurt/smietana, sól, pieprz, zgnieciony czosnek ile kto
chce
Brokuły zblanszowac (włozyc we wrzątek na 5 minut, nie gotowac),
rozdzielić rózyczki, fetę pokroić w kostkę.
Wymieszać składniki sosu, sos wymieszać z brokułami, na końcu
delikatnie wymieszac z fetą.

3.
Sprawdzona żelazna sałatka:
pory w cienkie talarki, podzielić palcami na luźne krążki
sparzyć (znaczy, no, przelać wrzątkiem, a potem zimną wodą, coby ostygł.
Albo wystudzić, jak się nie spieszy.)
odsączyć dokładnie
pomieszać z w miarę drobno pokrojonym jajkiem/jajkami na twardo
solą, pieprzem i majonezem go.

4.
1/2 małej, białej kapusty
2-3 jajka
natka pietruszki
2 małe cebulki
majonez
musztarda
sól i pieprz
Kapustę poszatkować, osolić i odstawić na 2 godziny. Ugotować jajka,
cebulkę drobno posiekać. Jajka drobno pokroić, natkę posiekać.
Wszystkie składniki połączyć, posolić i popieprzyć. Połączyć z
majonezem wymieszanym z musztardą. Oziębić w lodówce.

5.
Salatka warstwowa
Skladniki:
Puszka kukurydzy
Puszka ananasow
Sloik salatki selerowej lagodnej (Rolnik badz Krakus) --jest to po prostu
seler w paskach w zalewie
Szynka najlepiej mocno wedzona- 4 plasterki
3 jajka na twardo
ser zolty--125 g
majonez
pieprz
Wykonanie:
Wziac dosc wysokie naczynie docelowe---miska salatkowa, jesli jest
przezroczysta tym lepiej, bedzie ladnie widac warstwy.
Na spod naczynia kladzie sie odasaczony seler, caly soik.
Na to kladzie sie warstwe z pol puszki kukurydzy.
Nastepnie nakladamy majonez - cienka warstwa, troche pieprzymy.
Na to szynke pokrojona w kosteczke/paseczki.
Na to ananasy pokrojone w kostke, cala puszka, oczywiscie odsaczone z soku.
Na to znow cienka warstwa popieprzonego majonezu.
Na to jajka starte UWAGA! na tarce o najdrobniejszych oczkach (puch
wychodzi).
Na to reszte kukurydzy,
Potem cienka warstwa majonezu, i na wierzch salatki starty na
najdrobniejsyzch oczkach tarki ser. Ser zakancza warstwy i
slicznie wyglada, jak puch.
Do salatki nie dodajemy soli, smakuje dobrze sama w sobie, poza tym majonez
dodaje odpowiedniego smaku.

6.
ja robie tak: (uwaga - ilosc "imprezowa" ;-) )
- opakowanie makaronu - rurki (Malma nazywa to "piora")
- 2 opakowania fety (takie po 270 g) - (co prawda z prawdziwa feta to ma
to niewiele wspolnego ;-( )
- 2-3 papryki (np czerwona, zielona i zolta - bedzie weselej ;-)) )
- oliwki wedle uwazania.
- sos typu vinegrait (ja wlewam duzo - ok. 2/3 szklanki - ale lubie jak
sie wszystko troche "topi" w sosiku) - aha i u mnie to jest w nim
strasznie duzo ziolek.
I chyba wszystko jasne - gotujesz makaron, kroisz fete w kostke, papryke w
kostke (drobno) i po ostudzeniu makaronu wszystko mieszasz z sosem - mozna
dolozyc troche oliwek.

Małgorzatka

1. Data: 2005-03-23 21:12:20

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AKS napisał:

> [...]

Ser żółty (30 dkg edamskiego - starty na tarce), ananas z puszki (w
kosteczkę), 3 łyżki majonezu i 2 ząbki czosnku wciśnięte do całości
wymieszać. Sałatka została przetestowana na Teściówce z wynikiem bardzo
pozytywnym. Rodzinka również zachwycona. Polecam.

Pozdrawiam,

Korniejewowa

1. Data: 2005-03-23 21:45:17

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Darka wrote:
> [...]
> super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
> dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.

jako, że majonezu w sałatkach nie znoszę, na przykład coś takiego:

1. ruccola z vinaigrette na occie malinowym. Ziółek nie trzeba.
2. ziemniaki w plasterkach z cebulą, skwarkami i octem. Można dać
majeranku, tymianku.
3. fasola czerwona z kukurydzą, cebulą, czosnkiem, ogórkiem konserwowym.
Pasuje do tego bazylia, tymianek, ale w sumie nic nie trzeba.
4. jedna z moich ulubionych: kukurydza z puszki + dziki ryż z bazylią i
octem balsamico.
5. pomidory z mozarellą i świeżą bazylią. Jak kto lubi można dodać
plasterki szynki parmeńskiej lub suszonej wołowiny (Bündner Fleisch),
trochę oliwy i octu balsamico
6. pomidory z sałatą lodową i serem owczym + vinaigrette

Waldek

1. Data: 2005-03-24 19:05:32

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia środa, 23 marca 2005 15:02=data użytkownik Darka,
sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
> dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.

Może śledziowa? Matiasik namoczony w wodzie i pokrojony w kostkę + gotowane
w mundurkach ziemniaki (obrane potem oczywiście) pokrojone w kostkę +
cebula + no właśnie, nie pamiętam, co dodawałam. Oliwę chyba. Acha, ogórek
też był konserwowy. Sałata została pożarta w oka mgnieniu. Muszę odgrzebać
przepis.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-03-24 20:08:14

Od: "anna" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darka" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
> dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.

moja ulubiona:

Pierś z kurczaka oczyścić, umyć, ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem
pieprzu, ziela angielskiego, listka laurowego.

Ostudzić, pokroić w kostkę.

Do tego dodać puszkę kukurydzy, ananasa i brzoskwinie z puszki pokrojone w
kostkę, winogrona (duże) przekrojone na pół z wyjętymi pestkami.

Wszystko wymieszać doprawiając majonezem "białuty" zmieszanym z jogurtem
naturalnym.

Pozdrawiam

Ania

1. Data: 2005-03-29 10:21:20

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darka napisał(a):
> [...]
> super-ekstrawagancka. Wytyczne Mamusi brzmia: zjadliwa, bez nietypowych
> dodatków w stylu: grzyby Mun i nie może być pikantna. Pomozcie proszę.

Wiem, że trochę późno, ale większość młodych kobiet z mojej rodziny
zrobiła na święta coś takiego: pierś z kurczaka przyprawiona jak na
grilla, obsmażona w małych kawałkach na spód przezroczystej miski i na
to warstwami: puszka kukurydzy, cebulka w talarki, ogórek konserwowy w
plastrach (może być kiszony, a imho i świeży), polac to mieszanką
majonezu z pikantnym ketchupem, a na to 3/4 poszatkowanej kapusty
pekińskiej. Całkiem smaczne to wyszło, przydatne nie tylko na święta.
Można postawić jako sałatkę zwykłą, a można podawać z frytkami jako
danie obiadowe.

tapta
GG:4082847

1. Data: 2005-03-29 15:19:27

Od: "dżo" <J...@k...ku> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, że trochę późno, ale większość młodych kobiet z mojej rodziny
> zrobiła na święta coś takiego: [...]
Zaintrygował mnie związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekszością młodych
kobiet, a składem sałatki. Czy oznacza to również, że większość starych
kobiet on block zobiła inną sałatkę.
dżo

1. Data: 2005-03-29 17:12:13

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dżo napisał(a):

> Zaintrygował mnie związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekszością młodych
> kobiet, a składem sałatki.

Tak, też mnie ona ciekawi ;)

Czy oznacza to również, że większość starych
> kobiet on block zobiła inną sałatkę.

Nie, stare w ogóle nie robiły sałatek, ale jak by robiły, to byłyby to
standardowe sałatki jarzynowe ;)

tapta
GG:4082847

chleb Fiony - katastrofa :-(
mazurek wielkanocny:)
Filety z piersi kaczki w owocahc JAK???
Polędwiczki wieprzowe w sosie miodowo - musztardowym Jak?
Mieso wołowe -co zrobić żeby nie ciemniało???