chleb Fiony - katastrofa :-(

1. Data: 2005-03-23 12:19:11

Temat: chleb Fiony - katastrofa :-(
Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu zbierałam się, żeby upiec chleb Fiony. Tak wiele osób go
chwaliło, że postanowiłam też spróbować.
Na początku ciasto wyrosło bardzo ładnie, ale potem w foremkach już nie
zwiększało swojej objętości.
Ostatecznie wyszedł sam zakalec w środku. Właśnie jemy skórkę z masłem i
jest pyszna. Szkoda, że reszta się nie nadaje do niczego.
Nie wiem, dlaczego. Wszystko robiłam zgodnie ze wskazówkami.

POzdrawiam.
Barbara, co chyba już nie będzie piekła chleba w domu :-(

1. Data: 2005-03-23 20:22:40

Temat: Re: chleb Fiony - katastrofa :-(
Od: "Kalina" <kika90_nospam@ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:d1rmrh$t4u$1@opal.icpnet.pl...

> POzdrawiam.
> Barbara, co chyba już nie będzie piekła chleba w domu :-(

ja piekłam z tej samej mąki, na tych samych drożdżach itp.... różniła się
tylko temperaturą woda użyta na początku (raz była ciepła a raz bardzo
ciepła) i chlebek wyrósł inaczej..

Nie poddawaj się.
Piekarnik masz gazowy czy elektryczny? Gdzieś przeczytałam, że lepiej nie
używać termoobiegu

Kalina

1. Data: 2005-03-23 21:50:06

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Barbara, co chyba już nie będzie piekła chleba w domu :-(

Hmmm pewności to ni mam bo moje doświadczenia z chlebkiem tyczą się ino
automatów ale z tego zo pamiętam takie rośnięcie i opadanie chleba jest
efektem dodania niewłasciwej ilości drożdży.
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-03-24 08:21:21

Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie poddawaj się.
> Piekarnik masz gazowy czy elektryczny? Gdzieś przeczytałam, że lepiej nie

Mam piekarnik elektryczny i nie uzyłam termoobiegu. Włączyłam go później,
kiedy widziałam, że po godzinie pieczenia ciasto wciąż jest surowe.
Na razie dam sobie spokój z chlebem domowej roboty.
Niedługo zabiorę się za babkę drożdżową i mam nadzieję, że się uda.

Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

1. Data: 2005-03-24 08:22:45

Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> automatów ale z tego zo pamiętam takie rośnięcie i opadanie chleba jest
> efektem dodania niewłasciwej ilości drożdży.

Drożdży dodałam tyle, ile było w przepisie. Starałam się nie kombinować za
pierwszym razem. Nie dodałam też żadnego ziarna, tylko mąkę zwykłą zmieszaną
z razową.

Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-03-24 11:12:39

Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Basiu!

Chyba nie ma jednoznacznej wskazowki...
Mnie tez sie 3-krotnie nie udal - porazka :(

Zauwazylam, ze zawsze jest ok jak uzywam pszennej maki, a z razowa jak w
totolotku: wyjdzie badz nie ze wskazaniem na nie, niestety...

Na Wielkanoc pewnie upieke.. bardzo fajnie smakuje wlasny chlebek do bialego
barszczu :)

Wesolych Swiat!

Kasia

1. Data: 2005-03-24 14:34:45

Od: "Kalina" <kika90_nospam@ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie zrobilam chleb na mące razowej, coś słabo rosł i dorzuciłam
drożdży.....
stygnie więc go jeszcze nie przekroiłam....ale po tym co przeczytałam to aż
się boję :(

najwyżej zjem go sama...po cichu żeby nikt nie widział

Kalina

1. Data: 2005-03-24 18:03:34

Temat: Re: chleb Fiony - Na pomoc !
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d1rmrh$t4u$1@opal.icpnet.pl
Od: Barbara <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
Było:
> Od jakiegoś czasu zbierałam się, żeby upiec chleb Fiony. Tak
> wiele osób go chwaliło, że postanowiłam też spróbować.

Na pomoc !

Ja chcę spróbować ! Ale gugle wyrzuca tylko opisy jaki to on dobry a nigdzie
nie mogę znaleźć przepisu jak się go robi !!!

Napiszcie linka do przepisu albo może ktoś mógłby wrzucić ...

Proszę ... ! ;-) Tak ładnie się uśmiecham !

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

1. Data: 2005-03-24 18:34:11

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP <s...@w...pl> napisał(a):

> Ja chcę spróbować ! Ale gugle wyrzuca tylko opisy jaki to on dobry a nigdzie
> nie mogę znaleźć przepisu jak się go robi !!!

bo trzeba było użyć takich słów kluczowych:
chleb Fiona mąka :)))

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3491
lub na newsach (szukałam jako "chleb Fiona rzadkie" bo to rzadkie ciasto :)
http://42.pl/url/bpK

Atunia

1. Data: 2005-03-24 18:51:38

Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

> Chyba nie ma jednoznacznej wskazowki...
> Mnie tez sie 3-krotnie nie udal - porazka :(

A już myślałam, że tylko mnie udało się go zepsuć.

> Zauwazylam, ze zawsze jest ok jak uzywam pszennej maki, a z razowa jak w
> totolotku: wyjdzie badz nie ze wskazaniem na nie, niestety...

Piekłam go właśnie z mieszaniny mąki pszennej i razowej. Następnym razem,
jak przeboleję ten nieudany eksperyment, spróbuję tylko z mąki pszennej.

> Na Wielkanoc pewnie upieke.. bardzo fajnie smakuje wlasny chlebek do
> bialego
> barszczu :)

Ja też miałam ochotę na świeży chleb, ale ostatecznie zajadałam się świeżą
skórką z masłem i powidłami morelowymi.

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkiej Nocy.

Barbara.

mazurek wielkanocny:)
Filety z piersi kaczki w owocahc JAK???
Polędwiczki wieprzowe w sosie miodowo - musztardowym Jak?
Mieso wołowe -co zrobić żeby nie ciemniało???
Mussaka