jaka to ryba (w oczku wodnym)

11. Data: 2004-07-13 16:06:58

Temat: Re: jaka to ryba (w oczku wodnym)
Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jul 2004 15:17:22 +0200
"calvi" <c...@b...pl> wrote:

> Wcale nie zakładałbym się, czy masz Silurus glanis, czy
> jakikolwiek inny gatunek - gatunków sumów jest bardzo dużo,
> sporo z nich jest do siebie bardzo podobnych.
> Paręnaście lat temu głośno było o wprowadzeniu do hodowli
> w Polsce gatunku sumika afrykańskiego, niedawno widziałem go
> gdzieś w sprzedaży - całkiem prawdopodobne może być,
> że sprzedano Ci coś w tym rodzaju - z hodowli,
> więc łatwo dostępne.

na stronie, ktora podal kolega Taurus byl rowniez sum afrykanski ... faktycznie tez
jest podobny ... jednak jego wasy sa krotsze (tego na stronie) i ogon wyraznie inny
... mozliwe, ze jak moj dorosnie przybierze innych ksztaltow ... kto wie

w takim razie ... nie wiadomo co to dokladnie jest ? :P

> Pozdrawiam calvi

ja rowniez
i dziekuje za odpowiedz

--
sincerly
Marcin

12. Data: 2004-07-13 16:13:45

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jul 2004 15:17:22 +0200
"calvi" <c...@b...pl> wrote:

> Wcale nie zakładałbym się, czy masz Silurus glanis, czy

"It grows 16˝ ft (5 m) and a weight of 660 lb (330 kg) in the U.S.S.R"

nie strasz mnie ;P
mam nadzieje, ze istnieja wersje miniaturowe ... bo moj sum jest baaardzo podobny do
tego ze strony:
http://home.planet.nl/~zoete004/wels.htm

dziekuje i pozdrawiam

--
sincerly
Marcin

13. Data: 2004-07-13 16:18:09

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jul 2004 15:17:22 +0200
"calvi" <c...@b...pl> wrote:

> Wcale nie zakładałbym się, czy masz Silurus glanis, czy

znalazlem jeszcze to zdjecie:
http://users.skynet.be/fa281931/Duiken/DeNekker/2003
-09-09/photos/IMG_0446.JPG

wygladana to, ze bingo :P

dziekuje - sprawa wiec jest juz raczej wyjasniona

sincerly
Marcin

14. Data: 2004-07-13 16:20:07

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam, ze znowu ... ale lepszym linkiem bedzie ten:
http://users.skynet.be/fa281931/Duiken/DeNekker/2003
-09-09/photos/photo_4.html

i pare zdjec next ... jestem juz przekonany, ze to Silurus glanis

sincerly
Marcin

15. Data: 2004-07-13 17:42:04

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Jul 2004 16:38:27 +0200
"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote:

> A czy ten "sum" nie wypływa tak wysoko tylko dlatego, że nie ma czym
> oddychać przy dnie? Jeśli powierzchnia wody nie faluje (wymiana gazowa),
> woda nie jest odpowiednio nasycona tlenem i wtedy ryby gromadzą się w jej
> wyższych warstwach, gdzie tlenu jest zawsze więcej. Sumokształtne dodatkowo
> wykształciły mechanizm posiłkowania się tlenem zaczerpniętym z powietrza.
> Potrafią więc wypłynąć na momen, aby takiego powietrza złapać odrobinę.
> Coś jest nie tak, skoro Twój sumokształtny nie siedzi tam, gdzie powinien.
> To na pewno nie są ryby przypowierzchniowe.

raczej nie
on nie wyplywa regularnie na gore ... czasami jedynie
woda jest dobrze napowietrzniona poniewaz mam wodospad oraz fontanne
karasie i jazie czesto plywaja w dolnych partiach wody - wiec raczej z tlenem
problemu nie ma

> Na pewno za małe na sumokształtne pochodzące z naszego klimatu, i na pewno
> za zimne na sumokształtne z innej strefy klimatycznej ;) No chyba, że masz
> staw - to zwracam honor ;)

heh no mozliwe

jestem juz w zasadzie pewien jakiego mam suma - jest to: Silurus glanis
http://users.skynet.be/fa281931/Duiken/DeNekker/2003
-09-09/photos/photo_4.html
(do 10 wlacznie)
ten sum ze zdjec powyzszych wyglada identycznie jak ten moj ;P

jak juz napisalem ... suma mam w zasadzie przez przypadek - mozliwe, ze zima bedzie
dla niego zabojcza - zastanawiam sie wiec nad akwarium w domu na czas zimy

mimo, ze nie chcialem ... to jednak podam adres mojej _tymczasowej, robionej na
szybko_ pseudo-strony ze zdjeciami oczka wodnego: http://ogrod.seRek.org
mozesz teraz ocenic jak duze jest to oczko (a faktem jest to, ze nie jest ogromne ...
oczywiscie, ze nie ;P) - suma nazywam "smokiem" wiec nietrudno bedzie go znalezc na
"stronie".

> Pozdrawiam

ja rowniez
i dziekuje za post :P

--
sincerly
Marcin

16. Data: 2004-07-13 17:46:32

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Jul 2004 16:56:00 +0200
"Andrzej" <a...@t...net.pl> wrote:

> I cos mi sie zdaje , ze to wlasnie predzej chodzi o niedotlenienie zbiornika
> a nie o
> bezapelacyjna widowiskowosc sumowatych. Jakos nie wyobrazam sobie braku
> jedzenia dla takiego
> "mopa" jakim jest sum nawet przy oczku wodnym z folii i przy niewielkim
> nasadzeniu roslin wodnych....
> On oprocz folii zzera praktycznie wszystko i chyba nie musi po to wyplywac
> na powierzchnie .

mozliwe
jak wspomnialem ... trudno go zastac "u gory" ... zdjecia udalo mi sie dopiero zrobic
po dlugim czasie "polowania"

> Oprocz tego , ze nie jest ryba przypowierzchniowa to jesli nawet musi
> skorzystac z tlenu atmosferycznego
> to powinien zgodnie ze swoimi potzrebami natychmiast wracac do strefy
> przydennej a nie pozowac do fotografii

i wraca, i wraca ;P

> Ale nawet przy stawie to chyba tez odwazylbym sie tylko na "nasze sumowate"
> a nie na egzotyke , no chyba , ze
> mialyby mnie cieszyc swoja obecnoscia tylko jeden sezon.

bardzo mozliwe, ze nie pozyje dlugo - szkoda, ale nie moge tego wykluczyc
mimo to 1 sezon nacieszenia sie taka rybka ... to tez jest cos

postaram sie aby pozyl dluzej - akwarium na zime, itd, ale jesli sie nie uda ... to
szkoda

> Pozdrawiam Andrzej F.

ja rowniez

--
sincerly
Marcin

17. Data: 2004-07-13 20:32:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2004-07-13 22:28:35

Temat: Odp: jaka to ryba (w oczku wodnym)
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio zakupilem rybe ... sumika ... do oczka wodnego.
> Niestety nie wiem dokladnie co to za sumik, a chetnie przeczytalbym o nim:
jak duzy bedzie, co lubi jesc, jaka temperature wody lubi, itd, itp...
> Bardzo fajna rybka, wiec szukalem w internecie dosc dlugo ... niestety bez
pozytywnego rezultatu.

Zdjec nie widzialem (za duze), ale do opisu pasuje mi
sumik karlowaty zwany tez amerykanskim, albo po prostu byczkiem.
To chwast, który przezimuje nawet w misce z woda ;).
Zobacz tez:
http://oczko4you.republika.pl/ryby.html

Arkadiusz Prazmowski

19. Data: 2004-07-14 01:44:06

Temat: Re: Odp: jaka to ryba (w oczku wodnym)
Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004 00:28:35 +0200
"AurorA" <o...@o...pl> wrote:

> [...]
> sumik karlowaty zwany tez amerykanskim, albo po prostu byczkiem.
> To chwast, który przezimuje nawet w misce z woda ;).

dziekuje serdecznie za odpowiedz

w jednej z odpowiedzi wyzej pisalem juz to:
"jestem juz w zasadzie pewien jakiego mam suma - jest to: Silurus glanis
http://users.skynet.be/fa281931/Duiken/DeNekker/2003
-09-09/photos/photo_4.html "

moja rybka wyglada nomen omen identycznie
sek w tym, ze Silurus glanis jak urosnie to ma nawet i 3metry :P - musze wiec miec
wersje miniaturowa - jesli w ogole to ta ryba

szkoda, ze na tej stronie, ktora podales nie ma zdjecia tego sumika karlowatego -
zerknij z laski swojej na link, ktory zamiescilem i daj znac czy tamten wyglada
podobnie ;P

widzialem zdjecia karlowatego na innych stronach ... ale w ogole nie byl podobny -
moze jednak jest kilka odmian.

> --
> pozdrawiam
> Arkadiusz Prazmowski

raz jeszcze dziekuje i rowniez pozdrawiam

--
sincerly
Marcin

20. Data: 2004-07-14 01:55:59

Od: Marcin Cyngler <m...@m...seRek.w_y_c_i_a_c.org> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze dodam:

wlasnie zauwazylem, ze to Twoja strona ... naprawde ciekawa - wlasnie ja przegladam
kawal dobrej roboty - gratuluje ;P

jakby co ... moj sumik jest jak na razie ryba widowiskowa (w pewnym sensie) totez z
mojej strony ja ja polecam :P

ok tyle erraty ... ogladam strone dalej :)

--
sincerly
Marcin

Rozdrabniacz