jaka wilgotnosc powietrza najzdrowsza?

1. Data: 2005-09-26 17:43:58

Temat: jaka wilgotnosc powietrza najzdrowsza?
Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

bo wyczytalam dzis, ze 70% (w mieszkaniu), ale wydaje mi sie to az
nieprawdopodobne - czy tv nie strzeli przy takiej wilgotnosci, a czlowiek
nie zlapie reumatyzmu?...

2. Data: 2005-09-26 18:15:41

Temat: A czy to nie zależy od temperatury ?
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy to nie zależy od temperatury ?

3. Data: 2005-09-26 18:30:51

Temat: Re: A czy to nie zależy od temperatury ?
Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:308b.00001bbe.43383acc@newsgate.onet.pl...

>A czy to nie zależy od temperatury ?

ja pisalam wylacznie o wigotnosci w pomieszczeniu - w domu. temparwtura
powinna miec ok. 20 stopni - tak bylo napisane, co tez mi sie wydaje zbyy
nisko:)

4. Data: 2005-09-26 18:35:25

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

>A czy to nie zależy od temperatury ?

Ale co ? Czy wilgotnosc zalezy od temperatury? Zalezy... tak samo jak moc
zarowki od jej oporu :-)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

5. Data: 2005-09-26 18:46:19

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale co ? Czy wilgotnosc zalezy od temperatury? Zalezy... tak samo jak moc
> zarowki od jej oporu :-)

Na lekcjach fizyki orłem nie byłeś jak widać. Poniżej 0'C wilgotność spada
do zera. Przy 20'C równie dobrze może być niska wilgotność (kaloryfery w
mieszkaniu) jak też wysoka (łazienka po kąpieli). Przy założeniu że opór
żarówki jest stały moc żarówki jako iloczyn prądu i napięcia będzie wprost
proporcjonalny do wielkości napięcia. Z Twojego założenia wynika że
temperatura jest wartością stałą.

6. Data: 2005-09-26 22:43:53

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Na lekcjach fizyki orłem nie byłeś jak widać.

LOL :)

> Poniżej 0'C wilgotność spada do zera

LOL ^ 2. Sprawdz jak jest i zapamietaj...

> Przy 20'C równie dobrze może być niska wilgotność (kaloryfery w
> mieszkaniu) jak też wysoka (łazienka po kąpieli).

Owszem

> Przy założeniu że opór żarówki jest stały

Mowimy o swiecie realnym a nie lekcji w podstawowce, opor zarowki zmienia
sie wraz ze zmiana napiecia w wyniku rozgrzewania wlokienka. Co wiecej
wolfram sublimuje (a moze lepiej paruje) wiec srednica wlokienka sie
zmniejsza, a opor rosnie. Ale to czubek gory lodowej jesli chodzi o
zaroweczke.

> moc żarówki jako iloczyn prądu i napięcia będzie wprost proporcjonalny do
> wielkości napięcia. Z Twojego założenia wynika że temperatura jest
> wartością stałą.

Alez oczywiscie ze nie :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

7. Data: 2005-09-26 23:03:15

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:308b.00001bbe.43383acc@newsgate.onet.pl...
> A czy to nie zależy od temperatury ?

Będziesz się o tym uczyła na fizyce w gimnazjum-;)

Zapamiętane będą słowa i czyny:
"Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" -Donald Tusk
(który przez 4 lata w senacie zabrał głos aż 3 razy;)

8. Data: 2005-09-26 23:09:22

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na lekcjach fizyki orłem nie byłeś jak widać.

(...)

na twoje pocieszenie dodam, ze jak widac poniżej, nie byłas w tym
osamotniona;-)

>Przy założeniu że opór
> żarówki jest stały moc żarówki jako iloczyn prądu i napięcia będzie wprost
> proporcjonalny do wielkości napięcia.

Tez to zagadnienie wyjasnia Ci w gimnazjum na fizyce;-)

9. Data: 2005-09-27 08:05:10

Temat: Chyba nikt nie zrozumiał mojego pytania
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Będziesz się o tym uczyła na fizyce w gimnazjum-;)
Chyba nikt nie zrozumiał mojego pytania.
Ja się nie pytam, czy wilgotność zależy od temperatury.
Ja się pytam, czy konfortowa wiogotność zależy od temperatury.

Wiadomo, w temperaturacg nas interesujących (15 -30 stopni Celcjusza)
wilgpotność może wynosić (można "zorganizować")
praktycznie od kilku do prawie 100%.
Która z nich jest najbardziej odpowiedznia dla człowieka ?

(w nowej ortografii)
Przy czym odpowiedź na pewno w dużej mieże zależy ,
od tego co człowiek ma w tych ustalonych warunkach robić (temperatura,
wilgotność, może jeszcze wysycenie tlenem?) .
Spać, odpoczywać (telewizor), jeść, pracować umysłowo, pracować fizycznie .....
Odpowiedź pewnie też zależy od konkretnego człowieka,
i pewnie również od jego chorub/zdrowia.

Bez polityki tutaj.

10. Data: 2005-09-27 08:45:21

Temat: Re: Chyba nikt nie zrozumiał mojego pytania
Od: "ReY" <l...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nie dziwie sie ze 4 razy zabrał głos w senacie.
Nie jest on senatorem więc po co ma się wypowiadać w senacie???
Powtarzasz co ktos inny powiedział nawet nie wiedząc czym jest senat a czym
sejm.

dretwienie nog
Lewatywa - z czym?
Glukozamina - efekt odwrotny?
Badania krwi - co to? To wiem ale...
Czy mogę wymagać od lekarza zlecenia określonych badań?