jakaś szarlotka.... plis!

1. Data: 2001-11-06 12:13:57

Temat: jakaś szarlotka.... plis!
Od: "B@ha" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję przepis na niezbyt trudny placek z jabłkami ino szybko.....
Mogę prosić?

1. Data: 2001-11-06 12:31:40

Temat: Odp: jakaś szarlotka.... plis!
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B@ha" <
> Potrzebuję przepis na niezbyt trudny placek z jabłkami ino szybko.....
> Mogę prosić?

Ok. 80 dkg mąki
1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy lub wanilinowy
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1/2 szklanki śmietany
(Jajka + śmietana wymieszać)

11/2 kg jabłek tartych na GRUBEJ tarce

Ciasto podzielić na pół. Wałkować i na wałku przenieść na blachę, na to
jabłka i na to drugą połowę ciasta.

Ela

1. Data: 2001-11-06 12:48:20

Temat: Re: jakaś szarlotka.... plis!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

czyzby bylo mozliwe ze szrlotka jest dzis ciastem do pizzy, lub
zupelnie wyuzdany,mi racuchami?

Krysia

>Potrzebuję przepis na niezbyt trudny placek z jabłkami ino szybko.....
>Mogę prosić?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 13:12:48

Temat: Re: jakas szarlotka.... plis!
Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"B@ha" <B...@p...onet.pl> napisal(a) nam tak:
>Potrzebuję przepis na niezbyt trudny placek z jabłkami ino szybko.....
>Mogę prosić?
mozesz:
Super szarlotka
6 szklanka mąka
3 szklanka cukier
4 szt zółtka
500 g margaryna
2 łyżeczka proszek do pieczenia
aromat waniliowy
sól

Wytyczne
posiekać wszystko, szybko zarobić i głęboko zamrozić. Jabłka,
najlepiej niedojrzałe, obrać i okroić w stróżyny o grubości ok.1 cm
Zamrożoną 1 ciasta zetrzeć na wysmarowana blachę i wylepić dno i
brzegi jak najcieńszą warstwa. Do jabłek dodać cukier ok 0.5 szklanki
na 1 litr gotowych jabłek. Od razu wykładać na blachę (jak poczekasz
puszcza wodę). Białka ubić, dołożyć 2 łyżki maki ziemniaczanej cukier
0,5 szklanki i dalej ubijać. Masę podobna do bezowej rozsmarować na
jabłkach. Zetrzeć na wierzch resztę ciasta. Piec nagrzać do 220 C i w
ciągu pieczenia podnosić temperaturę do 300 C. Pieczenie trwa ok 60-80
min. Szarlotka wychodzi b. słodka - chcesz kwaśniejszej zmniejszaj
ilość cukru kolejno w pianie i jabłkach.

Szarlotka
3 szklanka mąka (ew. 4)
1 szklanka cukier puder
1 jaja
3 zółtka
2 łyżeczka proszek do pieczenia
2 łyżka śmietana kwaśna
1 kostka margaryna
1/2 kostka masło
aromat waniliowy
2 kg jabłka kwaśne (np. antonówki)
galaretka

Wytyczne

Mąkę przesiać z proszkiem, tłuszcz zetrzeć na tarce, dodać żółtka,
jajo, cukier i śmietanę oraz aromat. Wszystko szybko zagnieść. ciasto
podzielić na dwie części. Na wyłożoną papierem do pieczenia blachę
przenieść rozwałkowany placek ciasta i podpiec na zloty kolor
(wkładamy do bardzo nagrzanego piekarnika i pieczemy na bardzo małym
ogniu). Na podpieczony placek wykładamy jabłka (mogą być surowe lub
lekko rozsmażone) i posypujemy galaretka. Przykrywamy drugim plackiem
i pieczemy ok. 1 godz. (wkładamy do bardzo nagrzanego piekarnika i
pieczemy na bardzo małym ogniu).

Szarlotka 2
2 szklanka mąka krupczatka
1 kostka masło
1/3 szklanka śmietana kwaśna
3 jaja
1 1/2 łyżeczka proszek do pieczenia
sól
1 szklanka cukier
6 jabłka
cynamon

Wytyczne

- 2 łyżki cukru + 1/3 szkl. cukru do białek - 6 sztuk. jabłuszek + 3
łyżki cukru + cynamon. - usmażyć, wystudzić. Margarynę posiekałam z
mąką, dodałam resztę składników, a z jaj tylko żółtka i do lodówki na
1 godz. 2/3 ciasta na grubych oczkach tarki na średnia blaszkę
wysmarowana i oprószoną. Na to jabłka. Zapiec 20 min. Potem ubić pianę
z białek, cukier dosypuje pod sam koniec. Ta pianę na podpieczone
jabłuszka, a na nią starte 1/3 ciasta.

Szarlotka z kaszy mannej
1 szklanka mąka
1 szklanka cukier
1 szklanka kasza manna
cynamon
wanilia
jabłka
masło

Wytyczne

Wymieszać i przekładać startymi jabłkami przyrządzanymi jak do zwykłej
szarlotki (wskazane soczyste) A po wierzchu posypuje tartymi wiórkami
z mocno zimnego masła. I cynamon i wanilie dodaje do maki, cukru i
kaszki.

ot i tyle wsio z grupy

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Pierre Benoit
Maz jest panem u siebie... kiedy zony nie ma w domu.

1. Data: 2001-11-06 13:21:51

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik B@ha <B...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9s8jsd$l3s$...@n...tpi.pl...
> Potrzebuję przepis na niezbyt trudny placek z jabłkami ino szybko.....
> Mogę prosić?

Na szybko robię jabłka w biszkopcie. Jabłka, jakie kolwiek obieram , kroję
na połowki, wydrążam pestki. Układam je w tortownicy wysmarowane margaryną i
wysypaną tartą bułką. Do środka połówki wkładam odrobinę dżemu wiśniowego.
Zalewam całość ciastem biszkoptowym.
Biszkopt: Tyle ile jajek, tyle łyżek cukru pudru i mąki, łyżeczka spirytusu,
ok1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.Ubijam białka na sztywną pianę , dalej
ubijając dodaję żółtka ( po jednym), potem po łyżce cukru i mąki, na koniec
proszek do pieczenia i spirytus( może być inny alkohol np. rum).
Na dość dużą tortownicę daje 8-9 jajek.Piekę w takiej samej temperaturze jak
każdy biszkopt.
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2001-11-06 20:19:12

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin wrote:
> Szarlotka z kaszy mannej
> [...]

o! ta polecam - najlatwiejsza pod sloncem, nawet mi wychodzi bez wiekszych
problemow ;)
ostatnio dostalam podobny przepis. i fajne pomysly na modyfikacje tam sa :)

szarlotka:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2221

Informacje ogólne:

Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: wypieki
Skala trudności: *

Składniki:

- szklanka maki
- szklanka cukru
- szklanka kaszy mannej
- proszek do pieczenia
- tarte jablka (do smaku cynamon, moga byc orzechy, bakalie, rodzynki)
- pol paczki zamrozonej margaryny lub masla

Przepis:
- do jednej miski sypiemy make, kasze manna, cukier, proszek do
pieczenia( jesli pieczemy w wiekszym piekarniku kazda ilosc podwajamy) i
mieszamy dokladnie.
- w innej misce trzemy jablka(ok 1 kg)
- tace, na ktorej bedziemy piec pokrywamy cieniutka warstewka oleju i
posypujemy troszke kasza manna(aby nie przypalic) i wysypujemy na nia okolo
1 szklanki zawartosci (
ma ona pokryc dno tacy na wysokosc 1 cm) . Na ta mieszanke kladziemy
czesc potartych jablek( maja byc bez cukru) ,ktore wznasza sie na 3 -4 cm.
Znowu posypujemy ta
mieszanka tak aby przykryc jablka(warstwa do 1 cm, , gdyz im mniej
"ciasta" tym delikatniejsze wychodzi ciasto). Kladziemy pozostale jablka i
znow zasypujemy masa.
- wyjmujemy z zamrazalnika pol kostki masla lub margaryny i na tarce
zasypujemy nasze ciasto
- wkladamy do piekarnika na 40 - 50 min
- lepiej jesc jak troszke ostygnie : )

Wskazówki i uwagi:
- zawsze sie udaje
- jest bardzo prosty w robieniu
- maslo jest potrzebne jako skladnik spajajacy cala mase( zamiast
jajka), inaczej ciasto nie bedzie sie trzymac(probowalam : )
- jedna z warst jablek mozna posypac cynamonem lub inna przyprawa
wedle gustu , a takze dadac orzechy, bakalie i td.
- po okolo 25 min pieczenia , gdy maslo stopnieje, mozna powierzchnie
szarlotki posmarowac jakims powidlem, albo polac jakims sokiem( np
ananasowym, z aronii(pycha)
wtedy ciasto nie jest takie suche), choc to zalezy jak gruba warstwe
ciasta polozysz
- w robieniu tej szarlotki mozna improwizowac:
- zamiast jablek dac sliwki( bedzie sliwkowiec) - przepyszny!, albo
gotowana na slodko potarta marchewke
Zycze smacznego :)

pozdr.
pat