Tort czekoladowy

1. Data: 2001-11-06 09:41:37

Temat: Tort czekoladowy
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chętna jestem na wszelkie uwagi, zachwyty i reklamacje:)

25 dkg obranych migdałów
25 dkg cukru
10 jaj
2 tabliczki czekolady
cytryna
szczypta mielonej wanilii

Utrzeć cukier z żółtkami, aż masa spieni się i zbieleje, dodać sok z cytryny
i wanilię, a na końcu zmielone migdały i ubitą na sztywno pianę. Delikatnie
wymieszać, nałożyć połowę tej masy do tortownicy, wyrównać; do drugiej
połowy masy dodać utartą czekoladę, ostrożnie wymieszać, nałożyć na wierzch
poprzednio ułożonej masy, razem upiec. Po ostygnięciu polukrować pomadką
czekoladową.

Smacznego-Iśka

1. Data: 2001-11-06 10:16:14

Temat: Re: Tort czekoladowy
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iśka" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Chętna jestem na wszelkie uwagi, zachwyty i reklamacje:)

więc ja z pytaniem - bez zadnej masy ten tort?
Brzmi ciekawie, tylko tak sobie mysle, jak duze jest ryzyko, ze wyjdzie
zakalec, bo delikatne to strasznie i bez mąki.
Jeszcze pytanko - jak to sie kroi, to nie rozsypyje sie jak jaks beza?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-06 10:47:59

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> [...]
> zakalec, bo delikatne to strasznie i bez mąki.
> Jeszcze pytanko - jak to sie kroi, to nie rozsypyje sie jak jaks beza?

ja mialam wrazenie, ze to jest wlasnie _sama_masa_, bez ciasta ;-)
ale moze dziala...?

--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-11-06 10:52:39

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mialam wrazenie, ze to jest wlasnie _sama_masa_, bez ciasta ;-)
> ale moze dziala...?

Jest pieczone, wiec pewnie sie zetnie, tylko jka bedzie wygladało...produkty
troche kosztują, to robic tak calkiem w ciemno troche glupio...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-06 11:09:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
9s8f9e$99n$...@n...tpi.pl...

> Jest pieczone, wiec pewnie sie zetnie, tylko jka bedzie
wygladało...produkty
> troche kosztują, to robic tak calkiem w ciemno troche glupio...

Z tego co wiem, to zmielone migdaly funkcjonuja w pieczeniu tak jak maka .
Mysle, ze zexperymentuje z polowa skladnikow (nie dlatego ze sie boje, ale
dlatego ze "malo-slodka" jestem)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-11-06 12:19:09

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zakalec, bo delikatne to strasznie i bez mąki.
> Jeszcze pytanko - jak to sie kroi, to nie rozsypyje sie jak jaks beza?

No właśnie bez masy, a nie powinno się rozpaść bo białka trzymają.

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-11-06 12:59:14

Od: Idzia <i...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
A czy moglby ktos z Was podac sprawdzony przepis na tort czekoladowy,gdyz moj
maz wymyslil wlasnie na swoje 30 - te urodzinki taki tort .Jednak zaden z
przepisow jaki wpadl w moje rece nie wydal mi sie godzien zaufania . Zalezy mi
na torcie, ktory bedzie mozna przektoic i przelozyc masa , najlepiej
orzechowa:)))

Z gory dziekuje i pozdrawiam
Idzia

--
Z powazaniem
Inga Roszkowska

I...@L...pl
tel (0-22)723-07-35;-36 wewn.125

1. Data: 2001-11-06 13:01:34

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
: Z tego co wiem, to zmielone migdaly funkcjonuja w pieczeniu tak jak maka .
: Mysle, ze zexperymentuje z polowa skladnikow (nie dlatego ze sie boje, ale
: dlatego ze "malo-slodka" jestem)

Mozesz tez kupic zmielone migdaly. Podawalam kiedys podobny przepis. Sek w tym
torcie tkwi taki, ze niby z wierzchu jest juz ok., ale w srodku bardzo mokry.
Probowalam piec na wyczucie. Pielkam cos ok. 45 min. Bardziej trzeba go
"wysuszac" niz piec.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-06 13:58:02

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Idzia <i...@w...com.pl> wrote:
> [...]
> na torcie, ktory bedzie mozna przektoic i przelozyc masa , najlepiej
A może być tort orzechowy z masą czekoladową? :-))

Tort z Grenoble:

Potrzeba: 4 jajka, 280g cukru, łyżeczkę proszku do pieczenia, 280g
mielonych orzechów, najlepiej włoskich, torebkę cukru waniliowego.

Żółtka się uciera z cukrem, białka ubija na pianę ze szczyptą soli. Pod
koniec ubijania dodaj ze dwie łyżki cukru, piana będzie sztywniejsza.
Wrzuca się ubitą pianę do żółtek, miesza, potem wsypuje orzechy i proszek,
miesza delikatnie, wyrzuca na tortownicę i piecze przez 45 minut w temp.
180 st.C.

Krem: 200g czekolady, 2.5dl śmietanki słodkiej kremówki, 4 łyżeczki kawy
rozpuszczalnej. Wszystko razem doprowadzić do wrzenia ciągle mieszając,
ostudzić.

Oryginalny przepis: Przeciąć biszkopt wzdłuż na pół, przełożyć kremem,
posmarować też wierzch i boki. Posypać kakao lub tartą czekoladą i
udekorować połówkami orzechów włoskich.

Moja modyfikacja: przeciąć na 3 części, nakropić rumem, ubić 2.5dl
śmietany kwaśnej ze 1 dl śmietanki kremówki i paczką cukru waniliowego.
Jako pierwszą warstwę dać krem czekoladowy, przykryć kawałkiem biszkopta,
nałożyć bitą śmietanę, przykryć, posmarować wierzch resztą kremu
czekoladowego, udekorować połówkami orzechów włoskich i płatkami migdałów.
Śmietana dodaje nieco lekkości, a rum aromatu, a tort dużo ładniej wygląda
z płatkami migdałów niż z kakao.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-11-06 14:40:52

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Idzia <i...@w...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@w...com.pl...
> [...]
Zalezy mi
> na torcie, ktory bedzie mozna przektoic i przelozyc masa , najlepiej

No wlasnie....a kakaowy biszkopt z kremem czekoladowym? To bylo moje wkupne,
masa jest troszke trudna do zrobienia ale moje instrukcje sa tak szczegolowe
ze na pewno sie uda. Albo taki tort ktory ma spod orzechowy a na wierzchu
dwie masy, czekoladowa i orzechowa? Bardzo latwy i odwrotnie proporcjonalnie
efektowny. Jezeli to nie sa te przepisy ktore nie budza Twojego zaufania to
bardzo chetnie przekopiuje.

Agata Solon, naturalna

smalec gesi
cumin, zielona kolendra i zielony kardamon
Po wyborach i zmianach podatków!!
Nie na temat-kto zna jakąś firmę przewozową ze Stanów do Polski
Ciasta i temperatury