cumin, zielona kolendra i zielony kardamon

1. Data: 2001-11-06 08:13:49

Temat: cumin, zielona kolendra i zielony kardamon
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam, mam, mam ...
Wszystkie te przyprawy przyjechaly do mnie z Warszawy.
Kardamon pachnie jak pieprz i tak samo kreci w nosie- do kichania.
Bardzo aromatycznie pachnie kolendra , a slawetny cumin ma bardzo dziwny,
nieporownywalny zapach do niczego.
Kolendra kosztowala za 100g - 5 zl, kardamon - za 100g - 12 zl , a cumin -
uwaga!- za 150 g- 10 zl.
No i tu pytanie do Izy Sowuli : kardamon i cumin mam w postaci zmielonej a
kolendre w nasionach ( wyglada jak kulki gorczycy) tak wiec czy 1 lyzka
nasion cuminu to tyle samo co 1 lyzka zmielonego cuminu, to samo dotyczy
kolendry i kardamonu ? Dzisiaj wybieram sie na poszukiwanie kory...bo mnie
zakrecilas tymi gatunkami cynamonu :))No i jeszcze zapytam czy te lyzeczki/
lyzki plaskie czy kopiaste aby nie zachwiac proporcji.Czy zmielony , zielony
kardamon ma byc bezowy? bo taki jest i czy kolendra w nasionach z nazwy
zielona jest - jak widze brazowawa?

Jola L-L
..."
PRZYPRAWA CURRY - w/g Izy Sowuli

2 lyzki nasion kolendry,
1 lyzka nasion kminu(kminku indyjskiego)/cumin,
1 lyzeczka pieprzu ziarnistego,
1 lyzeczka nasion zielonego kardamonu,
5 cm kory cynamonowca (cinnamon stick),
1 lyzeczka gozdzikow,
0,5 glowy zmielonej galki muszkatolowej.

Zemlec w mlynku, schowac do sloika.
Przechowywac w ciemnym miejscu.

to jeden z wielu przepisow, bez chili, ale kolendra jest dosc ostra,
cynamonowca mozna sobie darowac

..."

1. Data: 2001-11-06 11:07:33

Temat: Re: cumin, zielona kolendra i zielony kardamon
Od: wojmat <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spójrzmy, co tam nam "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał/a:

> Wszystkie te przyprawy przyjechaly do mnie z Warszawy.

ze sklepu konkretnego, Ayszy?

--
wojmat
[gra muzyka: red hot chili peppers - californication]

1. Data: 2001-11-06 11:15:27

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Melduje sie :-)

> No i tu pytanie do Izy Sowuli : kardamon i cumin mam w postaci zmielonej a
> kolendre w nasionach ( wyglada jak kulki gorczycy) tak wiec czy 1 lyzka
> nasion cuminu to tyle samo co 1 lyzka zmielonego cuminu,
chyba trzeba tutaj eksperymentowac, ale pewnie zmielonego zmiesci sie wiecej na
lyzce
> [...]
> zakrecilas tymi gatunkami cynamonu :))

No i jeszcze zapytam czy te lyzeczki/
> lyzki plaskie czy kopiaste aby nie zachwiac proporcji.

plaskie - 15 ml

Czy zmielony , zielony
> kardamon ma byc bezowy?

tu mnie zagielas, nigdy nie kupowalam mielonego kardamonu, ale pewnie tak, bo
na zewnatrz jest zielony a w srodku pustawy i bezowy

pewnie trzeba dac znacznie mniej mielonego kardamonu ze wzgledu na to wlasnie

bo taki jest i czy kolendra w nasionach z nazwy
> zielona jest - jak widze brazowawa?

taka mysio-brazowa w moich woreczkach

iza

1. Data: 2001-11-06 12:23:08

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wojmat <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...244.123.3...

> ze sklepu konkretnego, Ayszy?
>
> --
> wojmat

tak, wszystko z Ayszy :)

Jola L-L

1. Data: 2001-11-06 12:24:08

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> Melduje sie :-)
...ciach...

dzieki Izus za rozwianie wszystkich watpliwosci

Jola L-L

1. Data: 2001-11-06 12:38:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wojmat
[gra muzyka: red hot chili peppers - californication]

good choice of music...i kulinarnie i muzycznie

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 13:31:39

Od: wojmat <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spójrzmy, co tam nam Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
napisał/a:

> good choice of music...i kulinarnie i muzycznie

życie to seria wyborów, ja wybrałem ... [i tu pada nazwa handlowa] ;-)

miło

--
wojmat
[gra muzyka: lenny kravitz - lenny]

1. Data: 2001-11-06 13:33:04

Od: wojmat <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spójrzmy, co tam nam "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał/a:

> tak, wszystko z Ayszy :)

zlecę zaraz (nie z krzesła...) kupno rzeczonego kuminu. buk zapłać.

--
wojmat
[gra muzyka: lenny kravitz - lenny]
[jak kerownik nam powiedział
swędział jego w lutym przedział] ["plastik" 2(23)/99]

Po wyborach i zmianach podatków!!
Nie na temat-kto zna jakąś firmę przewozową ze Stanów do Polski
Ciasta i temperatury
RE: Chyba rocznica...
placki ziemniaczane z otrębami