jaki bok wnęki dla szafy

1. Data: 2005-05-31 10:20:53

Temat: jaki bok wnęki dla szafy
Od: "rd" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zamierzam zrobić sobie szafę z drzwiami przesuwanymi w przedpokoju. Ściany
stałe mam w kształcie litery L o wymiarach 154 na 75 centymetrów.
Zastanawiam się z czego zrobić drugi krótszy bok szafy/wnęki - czy z płyty
meblowej czy postawić sobie ściankę z karton gipsu uzuyskując wtedy
"prawdziwą" wnękę i zabudować ją drzwiami suwanymi.

2. Data: 2005-05-31 11:13:42

Temat: Re: jaki bok wnęki dla szafy
Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 May 2005 12:20:53 +0200
"rd" <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> szafy/wnęki - czy z płyty meblowej czy postawić sobie ściankę z karton
> gipsu uzuyskując wtedy "prawdziwą" wnękę i zabudować ją drzwiami

kwestia estetyczna tak naprawde - czyli uzalezniona od Ciebie
mniej klopotliwe jest postawienie scianki z plyty
ja majac ten wybor zrobilem scianke z karton gipsu

jedyny minus - przy nieuwaznym otwieraniu i uderzaniu drzwi o
listwe przy scianie minimalnie peka tynk przy gornej krawedzi
(styk sciana sufit) ale byc moze to efekt zlego wykonania
(ekipe mialem taka, ze zaplakac nad nimi tylko mozna..)

Sierp

3. Data: 2005-05-31 12:03:25

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> kwestia estetyczna tak naprawde - czyli uzalezniona od Ciebie
> mniej klopotliwe jest postawienie scianki z plyty
> ja majac ten wybor zrobilem scianke z karton gipsu

Mniej kłopotliwe???? Zbudowac stelaż, obłożyć płytami, narożniki,
szpachlowanie, szlifowanie, malowanie i sam nie wiem co jeszcze, to
wszystko ma być mniej kłopotliwe w porównaniu z postawieniem w pionie
płyty meblowej, ewentualnym wykończeniem jej brzegu (jeśli tego nie
zrobiła maszynowo stolarnia docinająca formatkę) i przymocowaniem jej
do reszty konstrukcji szafy?
Z argumentem, że wybór jest głównie kwestią wyglądu się zgadzam, ale
jakbym miał sie kierować prostotą wykonania, to ścianka z płyty
wygrywa zdecydowanie.

J.

4. Data: 2005-05-31 13:22:22

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 May 2005 14:03:25 +0200
"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> szpachlowanie, szlifowanie, malowanie i sam nie wiem co jeszcze, to
> wszystko ma być mniej kłopotliwe w porównaniu z postawieniem w pionie

a ty czytales co ja napisalem :)

plyta vs sciaka z gips kartonu - mniej klopotliwa jest plyta (meblowa)

no, to ciesze sie, ze sie zgadzamy ;-)

Sierp

PS. a ja mam z karton gipsu dlatego, ze i tak mialem remont mieszkania,
szpachlowanie, plytki, malowanie i to wszystko co wymieniles :-)

5. Data: 2005-05-31 13:43:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> a ty czytales co ja napisalem :)

czytałem, ale jakoś tak odruchowo uznałem, że jak piszesz o ściance z
płyty, masz na myśli "płytę GK" :-)
Kajam się zatem i idę sobie herbatę zrobic, bo to już drugi taki numer
dzisiaj...

J.

6. Data: 2005-05-31 13:50:53

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 May 2005 15:43:38 +0200

> czytałem, ale jakoś tak odruchowo uznałem, że jak piszesz o ściance z
> płyty, masz na myśli "płytę GK" :-)
> Kajam się zatem i idę sobie herbatę zrobic, bo to już drugi taki numer
> dzisiaj...

no nie napisalem super precyzyjnie, wiec spokojnie - az tak sie kajac
nie musisz :-)

Sierp

7. Data: 2005-05-31 22:15:34

Od: "Maciek D." <maciek.dabrowski@poczta_google.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rd" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Hm... praktycznie wszystko już powiedziano. Z płytą meblową będzie dużo,
dużo mniej zachodu, z drugiej zaś strony kontrukcja ze ścianką GK powinna
ciut lepiej wyglądać (będzie nieco masywniejsza). Osobiście proponował bym
Ci postawienie na meblówkę i wykorzystanie zarazem bogactwa kolorów i
wzorów, w jakich te są dostępne. Daję głowę, że zrobienie tej ścianki w
kolorze różnym od drzwi przyniesie lepsze efekty (np. biała ścianka, dębowe
klasyczne drzwi i białe ich wykończenie (klamki, uchwyty)), niż
monolityczna, jednokolorowa bryła.
Nie wiem, w jakich "klimatach" masz/chcesz mieć mieszkanie, bowiem można
by postawić tą ściankę z najzwyklejszych cegieł - roboty kupa, ale taki
"murek" potrafi całkiem nieźle wyglądać: cegły można zostawić surowe
(polakierować), albo pomalować szorowalną farbą na dowolny kolor (IMO tutaj
biały i czarny wyglądają najlepiej). Podobnie fajny efekt dadzą np. szklane
"pustaki" - kafle, ale to już fanaberie... nie tyle może kosztowne, co
pracochłonne.

MD
(Dzisiaj, wyjątkowo, cierpiący na bezsenność ;-)

Założenie taryfy nocnej - koszty
wymiana okien w mieszkaniu w bloku - rozwieralne czy nie ?
Jaki agregat prądotwórczy + pompa do studni.
Gdzie w Wawie markizy balkonowe
(sprzedam) (allegro) ZASOBNIK CIEPŁEJ WODY JUNKERS ST 160-1E