wymiana okien w mieszkaniu w bloku - rozwieralne czy nie ?

1. Data: 2005-05-31 06:03:32

Temat: wymiana okien w mieszkaniu w bloku - rozwieralne czy nie ?
Od: "bogdan no" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Kupiłem używane mieszkanie, w którym gabaryty okien mają 'najmniejszy
standard' - tzn. wysokosc 1135mm. Okazuje się, że nowe okna ktore zamierzam
wstawic, mają standardowe większą szerokość ramy i futryn (chyba dobrze to
nazywam) niz stare obecne okna - nowe mają okolo 11,5cm - w przypadku gdy są
rozwieralne. Gdy nie są, szerokość ramy wynosi chyba 7cm liczac w obu
przypadkach od sciany do szkla.

Bardzo proszę o rady, czy warto w pokojach, gdzie będą dwa okna (plus w
jednym jeszcze drzwi balkonowe), jedno z okien wstawić całkowicie
nierozwieralnie/nieuchylne po to, by jak najwięcej światła padało do pokoju ?
Z tego co patrzę po oknach u sąsiadów i w blokach - prawie wszyscy stosują
wszystkie okna rozwieralne, czy to taki minus, gdy jedno z okien nie da się
otworzyc ?

Zalezy mi na jasnych pomieszczeniach, a te okna nie są duze, wiec musze sie
liczyc z kazdym cm, a przeciez takie rozwieralne b.duzo powierzchni 'ucieka'
na ramy ?

pzdr
bogdan
gg: 3028395

2. Data: 2005-05-31 06:36:32

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 May 2005 06:03:32 +0000 (UTC)
"bogdan no" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
> pokoju ? Z tego co patrzę po oknach u sąsiadów i w blokach - prawie
> wszyscy stosują wszystkie okna rozwieralne, czy to taki minus, gdy

jezeli chodzi o samo otwieranie/nieotwieranie, to praktycznie zawsze
otwiera sie (u mnie,znajomych) jedno okno uchylne (waskie) w stopniu
uzaleznionym od temperatury na zewnatrz, oraz balkon
pozostalych dwoch okien nigdy (lub prawie nigdy) nie otwieram
(poza myciem ;-)

Sierp

3. Data: 2005-05-31 10:10:47

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"bogdan no" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
> wszystkie okna rozwieralne, czy to taki minus, gdy jedno z okien nie da

Nie, jesli inne sie otwierają. Problemy mogą być przy myciu

MaW

Jaki agregat prądotwórczy + pompa do studni.
Gdzie w Wawie markizy balkonowe
(sprzedam) (allegro) ZASOBNIK CIEPŁEJ WODY JUNKERS ST 160-1E
Szafa we wnece - komandor czy samemu ?
alarm czy ubezpieczenie???