jaki deser hiszpanski???

1. Data: 2002-11-17 15:06:16

Temat: jaki deser hiszpanski???
Od: "Emila i Marcin" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,

Poszukuje przepisu z kuchni hiszpanskiej
cos prostego i szybkiego na obiad zupa i II danie
oraz cos na deser koniecznie!

Prosze o pomoc
przepisy linki itp.

pozdrawiam,

Marcin

1. Data: 2002-11-17 16:34:20

Temat: Re: jaki deser hiszpanski???
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Nov 2002 16:06:16 +0100, "Emila i Marcin"
<e...@w...pl> wrote:

>Szanowni Grupowicze,
>
>Poszukuje przepisu z kuchni hiszpanskiej
>cos prostego i szybkiego na obiad zupa i II danie
> [...]

arroz con leche

ryz na mleku, na slodko , z odrobinma skorki pomaranczowej,
odbrze obsypany cynamonem, zadziwiajaco plynny i na zimno (gors
se obryzgalam jedzac)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-17 19:28:52

Od: "Atena" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:s6hftughpt76qmvqr5cojui2s56btq5eak@4ax.com...

> [...]
>
> ryz na mleku, na slodko , z odrobinma skorki pomaranczowej,
> odbrze obsypany cynamonem, zadziwiajaco plynny i na zimno (gors

U mnie nigdy nie ma szans wystygnac, bo pochlaniany jest przez rodzine
prawie od razu po ugotowaniu:)
Posypuje jeszcze platkami migdalowymi i gotuje mleko razem z kora cynamonu
(3-4 patyczki)

pozdrawiam
Atena

1. Data: 2002-11-17 19:53:02

Od: "Kami" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.hiszpania-online.com a potem kuchnia
sa rozne przepisy wlasnie z kuchni hiszpanskiej:)))))

Kami

1. Data: 2002-11-18 17:38:10

Temat: Re: jaki deser hiszpanski??? (P)
Od: "Derella" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emila i Marcin" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Poszukuje przepisu z kuchni hiszpanskiej
> cos prostego i szybkiego na obiad zupa i II danie
> oraz cos na deser koniecznie!

Mam taka mala ksiazeczke z przepisami kuchni hiszpanskiej. Nie ma tam zbyt
duzo przepisow, ale udalo mi sie cos wybrac.

zupa czosnkowa a la riojana

1/2 czerstwej bulki pszennej
6 zabkow czosnku
4 pomidory
2 papryki
4 lyzki oleju
1 lyzeczka zmielonej slodkiej papryki
1,5 l wody

Bulke pokroic na cienkie kromki, pomidory sparzyc, zdjac skorke i przetrzec
przez sitko, papryki pokroic w kostke, czosnek drobno posiekac. Czosnek
smazymy w garnku na malym ogniu przez dwie minuty (powinien byc miekki i
przezroczysty), ciagle mieszajac dodajemy pomidory i smazymy je nastepne 2
min. Dodajemy pokrojona papryke i smazymy mieszajac przez 5 min. Dodajemy
bulke i przyrumieniamy ja. Dodajemy mielona papryke, wlewamy wode i
doprawiamy sola. Gotujemy na malym ogniu bez przykrycia przez 10 min.

kotlety schabowe w winie

1,2 kg schabu bez kosci
100 g platkow migdalow
1 szklanka wina malaga
5 lyzek oleju
2 galazki natki pietruszki

Schab umyc, osuszyc, pokroic na kotlety i rozbic tluczkiem z obu stron.
Kotlety smazyc po osiem minut z kazdej strony (najpierw na bardzo duzym
ogniu, a pozniej na mniejszym). Po usmazeniu kotlety posolic, przelozyc na
ogrzany polmisek, nakryc i odstawic w cieple miejsce. Prygotowac sos: na
tluszczu pozostalym ze smazenie kotletow podsamzyc migdaly, zdjac z ognia
zalac winem i dobrze wymieszac. Kotlety polac goracym sosem i przybrac natka
pietruszki.

krem "Natillas"

1,5 l mleka
6 jajek
6 czubatych lyzek cukru
1 cytryna
1 lyzeczka maki kukurydzianej
1 lyzeczka cynamonu

Zoltka utrzec z 2 lyzkami cukru i maka. Bialka wstawic do lodowki. Zetrzec
skorke z cytryny. Zagotowac mleko z 4 lyzkami cukru i skorka z cytryny.
Gorace mleko powoli wlewac do zoltek szybko i bez przerwy mieszajac. Dobrze
wymieszana mase przelac do garnka i postawic na bardzo malym ogniu. Mieszac
bez przerwy drewniana lyzka, gdy pojawi sie piana mieszanie przyspieszyc. Po
zniknieciu piany krem jest juz gotowy. Rozlac krem do miseczek i wstawic do
lodowki na ok.3 godziny. Przed samym podaniem ubic piane z bialek ze
szczypta soli. Do ubitej piany dodac 1 lyzeczke cukru i jeszcze przez chwile
ubijac. Krem przybrac piana i posypac cynamonem.

Wszystkie przepisy maja ilosc skladnikow dla 6 osob.

Pozdrawiam
Anna z Lodzi

Kuchnia japonska - czesc 1
38 najbardziej szprycowanych produktow zywnosciowych
zmywarka - rysowanie szklanek
deser czy budyn
"Niezwykła kuchnia domowa Piotra Binkonta"