jaki stetoskop?

1. Data: 2006-04-24 09:33:07

Temat: jaki stetoskop?
Od: "Andrzej B." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe. Jeśli jest wśród grupowiczow lekarz to proszę o pomoc. Jestem
mlodym lekarzem i chciałbym sobie kupic stetoskop neonatologiczny. Mam na to
przeznaczone 500 zl. Znajomi proponuja mi dwie firmy Littman i Riester ale nie
bardzo wiem jakie ceny i jak się sprawdzaja. Drodzy koledzy po fachu podzielcie
się swymi uwagami. Będę wdzieczny za kazde info.
Pozdrawiam
Andrzej

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2006-04-24 10:21:49

Temat: Re: jaki stetoskop?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za 500 PLN możesz kupić Littmanna i Riestera i może jeszcze coś zostanie
;-). Patrz np tutaj:

http://www.medyczny.pl/sklep/default.php?cPath=51_10
8_325&PHPSESSID=726fd3cfd0d901881a3aac2453bbd91e

Jak kupisz Littmanna, możesz z góry założyć, że sprzęt będzie bardzo dobry.

Co do Riestera, widziałem tylko model Cardiophon - solidne wykonanie,
dobra jakość, no i na tyle mało popularny, że raczej nie "ginie". Jeśli
już wybierzesz Riestera, to tylko model De Luxe - ze stalową głowicą, no
chyba, że wolisz aluminiową.

Uwaga na temat Littmanna: Polska filia tej firmy nie dba o klienta.
Wyłączność na serwisowanie ich sprzętu ma jedna osobna firma (nie mają
nawet strony internetowej), której najprawdopodobniej się wydaje, że
monopol zapewnia kokosowe zyski niezależnie od jakości i zakresu usług.
Jeśli przypadkiem pęknie Ci membranka, to nie kupisz jej w zwykłym
sklepie, ani nie zamówisz przez internet (tak jak to mogą zrobić klienci
w innych krajach). Musisz wysłać swoje narzędzie codziennej pracy do
Warszawy, do serwisu, gdzie oni założą Ci membrankę i odeślą sprzęt.

Jest jeszcze trzecia możliwość - Welch Allyn. Stetoskopy tej firmy są w
Polsce wielką rzadkością. Jakość stoi co najmniej na poziomie Littmanna.
Plusem jest to, że stetoskop można zamówić przez internet w USA, np. na
www.steeles.com. Oszczędność, nawet po doliczeniu kosztów przesyłki,
jest bardzo znacząca.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-04-24 22:10:53

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Apr 2006 12:21:49 +0200, Piotr <e...@t...pl>
wrote:

> Jeśli przypadkiem pęknie Ci membranka, to nie kupisz jej w zwykłym
> sklepie, ani nie zamówisz przez internet (tak jak to mogą zrobić klienci
> w innych krajach).

Sam podales Steeles, no wlasnie, tam czesci do Littmanna nie da sie z
Polski zamowic?

http://www.steeles.com/catalog/3maccessories.html

--
Robert

4. Data: 2006-04-25 16:01:50

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedzieli, że Littmann nie zgadza się na wysyłanie swoich produktów
do do Europy. Zresztą, przecież nie zamówię membranki za 2 dolary z
przesyłką za 20. Membrankę już kupiłem przy okazji pobytu w Niemczech.

Pozdrawiam
Piotr

Enarenal zamiast acurenalu
Problem z bólem jądra
Citrosept a leki na nadcisnienie
skierowanie na PSA
szczepienie przeciw żółtaczce, a przyjmowane leki