jedzenie piasku lub zwiru

1. Data: 2001-10-04 11:08:10

Temat: jedzenie piasku lub zwiru
Od: "Bacarelli" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi

Czy sa jakies negatywne skutki (np. kamica nerkowa) jedzenia zwiru celem
przepchania i przeczyszczenia sobie jelit. Slyszalem ze na Litwie zyje
kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia z ogrodka i nie je nic pozatym i
normalnie funkcjonuje.

2. Data: 2001-10-04 13:14:42

Temat: Re: jedzenie piasku lub zwiru
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bacarelli" <e...@p...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przepchania i przeczyszczenia sobie jelit. Slyszalem ze na Litwie zyje
> kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia z ogrodka i nie je nic pozatym

Coś na poziomie dżdżownicy ; )
Polacy też nie są "gorsi" ; )

Na Śląsku jest już taki oryginał. Zaletą tej "diety" jest fakt, że na
pożywienie nie potrzebuje pieniędzy. Wystarcza mu wiaderko, saperka do
kopania i idzie do lasu na gotowe. Musi tylko zrobić zapasy na zimę...
(siano?). Jego pokarm to ziemia wraz z trawą, potem to miele w maszynce do
mięsa i gotuje. Wprawdzie zajmuje mu to sporo czasu, ale sobie chwali, w
końcu nie ma nic innego do roboty poza przeżuwaniem ; ).Nie wiem, jaki jest
stan jego zdrowia obecnie, ten wywiad w TV widziałam chyba 2 lata temu. W
reportażu demonstrował picie soku z trawy, trochę miał zielone zęby i
narzekał na trzeszczącą ziemię między zębami, ale poza tym stwierdził
filozoficznie: "do wszystkiego się można
przyzwyczaić". I słusznie, wszak przyzwyczajenie - to druga natura.

A co do kamieni nerkowych, na diecie optymalnej kamienie się rozpuszczają, a
nowe nie
mają warunków na wytrącanie się ani w nerkach, ani gdziekolwiek indziej.

Nerki biorą udział w regulacji równowagi kwasowo-zasadowej. Około 50% kwasów
wytwarzanych w procesach metabolicznych ulega zobojętnieniu za pomocą zasad
spożywanych w diecie. Druga połowa musi być zobojętniana przez układy
buforujące ustroju.

Rodzaj diety warunkuje sposób buforowania przez nerki.

1. Dieta wysokobiałkowa zawiera znaczne ilości siarki w postaci grup
sulfohydrylowych. Siarka jest utleniana do jonu siarczanowego, co może
prowadzić do kwasicy metabolicznej.

2. W diecie wysokowęglowodanowej (wegetariańskiej) spożywa się mleczany i
octany, które w procesie przemian metabolicznych mogą prowadzić do
zasadowicy metabolicznej.

Kazda z nich może prowadzić do kamicy nerkowej - wapniowej, lub moczanowej.

3. Jest jeszcze dieta wysokotłuszczowa, z ograniczeniem białka i
węglowodanów do... optymalnych proporcji, ale takiej diety nasz szacowny
instytut d/s żywienia, odpowiedzialny za nasze zdrowie, nawet nie bierze pod
uwagę : (

DLACZEGO ???

My od paru już lat dobijamy się, by nas badano, wręcz potraktowano jako
dobrowolne króliki doświadczalne i... nic, zero reakcji, jakbyśmy nie
istnieli. A tymczasem medycyna intensywnie rozwija specjalizację do walki z
bólem. Jasne, najlepiej wszystko znieczulić, poprzecinać wszystkie nerwy
itp. a gdy jeszcze organizm protestuje za pomocą bólu - to systematycznie
wstrzykiwać mu narkotyk .

W kwestii diety innej opcji już nie ma. Każda inna, to już są tylko cyrkowe
kombinacje dietetyczne.

Pozdrawiam
Krystyna

3. Data: 2001-10-04 13:47:13

Od: n...@p...onet.pl (Mirek) szukaj wiadomości tego autora

>Slyszalem ze na Litwie zyje kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia
z >ogrodka i nie je nic pozatym i normalnie funkcjonuje.

Ja tez o niej slyszalem - podobno nazywa się dzdzownica ;-)
Z pozdrowieniami
M.

--

Zagraj z finalistkami
Miss Polonia [ http://miss.onet.pl/start.html ]

4. Data: 2001-10-04 16:02:47

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9phfs7$32n$1@atom.mega.net.pl>, e...@p...net.pl says...
> [...]
> kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia z ogrodka i nie je nic pozatym i

Jest to bardzo zdrowa dieta - kazda dzzwonica to wp*. Kazda kura i inne
ptactwa tak robia.

Ludzie charakteryzuja sie tym ze jak im cos palnie w mozgu to zanikaja
instynkty samozachowawcze. No i wtranzalaja piasek, gwozdzie, szkolo,
zyletki itd. - dla niedowiarkow propouje zwiedzanie kolekcji w szpitalach
wieziennych przykladowo.

5. Data: 2001-10-04 16:21:17

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ptactwa tak robia.
>
> Ludzie charakteryzuja sie tym ze jak im cos palnie w mozgu to zanikaja

Właśnie chodzi o to COŚ. Pytanie, którego przeważnie nikt nie zadaje: co to
jest, że jednym "odbija", a innym nie. Co sprawia, że jedni stają się
nieobliczalni i groźni dla innych? Dlaczego np. krowa, wilk i pare innych
dziko żyjących zwierząt nie choruje na choroby psychiczne, w każdy razie nic
o czymś takim się nie mówi. Przecież też żyją w naszym skażonym środowisku
i jeżeli się zachowują nienormalnie, to raczej z winy człowieka ( np. BSE).
Trudne pytanie, prawda? I kogo to obchodzi : (

Krystyna

6. Data: 2001-10-04 16:48:07

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia z ogrodka i nie je nic pozatym i
Ma na imię Magda, jest dżdżownicą i została opisana w serialu "Pszczółka
Maja". Tylko jeden błąd - odżywia się tak ponad 20 lat.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

7. Data: 2001-10-04 18:23:14

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9pi2he$8bs$...@n...onet.pl...
> [...]
> dziko żyjących zwierząt nie choruje na choroby psychiczne, w każdy razie
Gdyz zwierzeta te maja instynkt i jezeli urodza potomka z wadami to go
zagryzaja.
Aga

8. Data: 2001-10-05 00:14:22

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacarelli napisał:

> [...]
> kobieta ktora juz 10 lat odzywia sie ziemia z ogrodka i nie je nic pozatym i
i pewnie sie nazywa Dzdzownica ;)

9. Data: 2001-10-05 00:19:19

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek napisał:

> In article <9phfs7$32n$1@atom.mega.net.pl>, e...@p...net.pl says...

> Jest to bardzo zdrowa dieta - kazda dzzwonica to wp*. Kazda kura i inne
> ptactwa tak robia.

To nie jest jednak tak, kura polyka piasek i zwir, ale go nie trafi,
kamienie pozostaja w zoladku, sa czesciowo rozkladane, ale ulatwiaja
trawienie.
Kura ziemi nie je.

10. Data: 2001-10-05 00:22:26

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnieszkaP napisał:

> Użytkownik Krystyna <k...@v...pl> w wiadomoœci do grup dyskusyjnych
> napisał:9pi2he$8bs$...@n...onet.pl...
> . Co sprawia, że jedni stajš się
> nic
> Gdyz zwierzeta te maja instynkt i jezeli urodza potomka z wadami to go
> zagryzaja.

Wadliwy potomek sam zdycha poniewaz ma trudniejszy dostep do pokarmu.
Chomiki zjadaja potomstwo takze zdrowe, gdy tylko sie przestrasza lub
potomstwo bez siersci zostanie dotkniete przez czlowieka.

To naprawde wyglada niemilo, ze chomiczka ma 3 potomstwa, na drugi
dzien 2, w nastepnym 1 a za 3 dni potomstwa juz nie ma.

CO TO JEST?????
Czy mozna?
Dziecko bez szans na korekcje wady wzroku?
Arytmia
Re: powiększające sie zakola