jodla, co robic ?????

1. Data: 2005-10-24 19:05:42

Temat: jodla, co robic ?????
Od: "becchino" <b...@w...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam od 2 lat na balkonie jodle koreanska. Pieknie rosla.
Od miesiaca brozowieja jej igly.
Zaczelo sie od dolu i powoli obejmuje cale drzewko.
Co robic ?

Karolina

2. Data: 2005-10-24 19:41:33

Temat: Re: jodla, co robic ?????
Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "becchino" <b...@w...polbox.com> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Mam od 2 lat na balkonie jodle koreanska. Pieknie rosla.
> Od miesiaca brozowieja jej igly.
> Zaczelo sie od dolu i powoli obejmuje cale drzewko.
> Co robic ?

może podlać?
--
pzdr
bluszcz

3. Data: 2005-10-24 20:29:19

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

bluszcz napisał(a):
> może podlać?

Napisz jeszcze czym!
Pora wszadić do ziemi [najlepiej] lub przesadzić do wiekszej doniczki
lub zacząć nawozić odpowiednio.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-10-24 20:39:14

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
bluszcz napisał(a):
> może podlać?

>Napisz jeszcze czym!
>Pora wszadić do ziemi [najlepiej] ...

Można by siknąć delikatnie, a do ziemi bym raczej nie wsadzał...
:)))))
--
pzdr
bluszcz

5. Data: 2005-10-24 21:07:50

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

becchino wrote:
> [...]
>
> Mam od 2 lat na balkonie jodle koreanska. Pieknie rosla.
> Od miesiaca brozowieja jej igly.
> Zaczelo sie od dolu i powoli obejmuje cale drzewko.

U mnie to samo dzieje się z moją.
A napewno jest podlewana i nawożona odpowiednio.
Poszukaj jeszcze przędziorków, jak ich nie ma to może
być grzyb.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

6. Data: 2005-10-24 21:13:11

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA napisał(a):
> U mnie to samo dzieje się z moją.
> A napewno jest podlewana i nawożona odpowiednio.
> Poszukaj jeszcze przędziorków, jak ich nie ma to może
> być grzyb.

Na szystkich pedach czy tylko na starszych to wystepuje?
pozdr. Jerzy

7. Data: 2005-10-24 21:32:40

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Na szystkich pedach czy tylko na starszych to wystepuje?
> pozdr. Jerzy

Także na niektórych tegorocznych, ale głównie u dołu rośliny.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

8. Data: 2005-10-25 10:35:05

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten sam problem z tym że moja koreanka ( wys. 3 m ) została włozona do
ziemi w maju br.
W tej chwili jest żółta w w 1/3 wysokości od ziemi, a tegoroczne pędy nie
rozwinęły sie do końca. Zbrązowiałe igły opadają.
Prawdę mówiąc spisałem ją już na straty, a tu tymczasem inni mają podobny
problem.
Może jest dla mojego drzewka jeszcze jakiś ratunek.
Jodełkę można podglądnąć na:

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721130235773558

Pozdr. YOU_rek

9. Data: 2005-10-25 14:57:00

Od: "k" <b...@w...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie to samo dzieje się z moją.
> A napewno jest podlewana i nawożona odpowiednio.
> Poszukaj jeszcze przędziorków, jak ich nie ma to może
> być grzyb.

A co z grzybem i przedziorkami sie robi ?

10. Data: 2005-11-01 22:21:13

Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "YOU_rek" napisał :
> [...]
> W tej chwili jest żółta w w 1/3 wysokości od ziemi, a >tegoroczne pędy
> nie rozwinęły sie do końca. >Zbrązowiałe igły opadają.

W podobnej sprawie pisałem na grupie 09.10.2005
i po zastosowaniu się do rad Jerzego (podłożyc pod gałąź białą kartkę
papieru i potrząsnąć kilka razy ) sprawdziły się przypuszczenia , co do
występowania przędziorków (maleńkie, czarne pajączki). Trzeba je zwalczać
środkami przędziorkobójczymi, tzw. akarycydami.

Zastosowałęm zaraz oprysk środkiem POLYSECT (kupiłem w OBI , inny środek to
KARAT) wszystkich jodełek i tak je dzięki zawsze przyjaznym grupowiczom
uratowałem :-). Zbrazowiałe igły naturalnie opadły.
Pozdrawiam wszystkich.
P.S.Czy uporządkowaliście już ogrody i zabezpieczyliście rośliny przed zimą
?
Eddi.

Re: Podkladka Wangenheima
Ognik - owoce jadalne??
jak przesadzic maliny ?
róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Identyfikacja