jak przesadzic maliny ?

1. Data: 2005-10-23 19:11:54

Temat: jak przesadzic maliny ?
Od: "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam 3 rzedy malin ( jest to odmiana ktorej pedy owocuja w drugim roku)
z tych 3 rzedow chce zrobic dwa -ale w innym miejscu
czy calkowicie rozdzielac pady malin ( sa zbite po 2-4 ) i sadzic
pojedynczo czy zostawic " grupy " sadzac je wraz z duza bryla ziemi ?
I jak przygotowac ziemie ? spora ilosc torfu + ziemia + np nawoz typu
amofoska ( jest sens dodawac sztuczny nawoz )?
I czy przycinac te pedy czy zostawic cale ( podobno obciecie tak n 20-30
cm
przyspiesza rozwoj mlodych pedow) - tylko ze ta odmiana ma to do siebie
_ze
uszkodzony ped obumiera na wiosne

Pozdrawiam
Blesso

It has removed 160 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

2. Data: 2005-10-23 20:53:35

Temat: Re: jak przesadzic maliny ?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:djgnau$8jr$1@nemesis.news.tpi.pl Blesso <blesso[no
spam]@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> nawoz typu amofoska ( jest sens dodawac sztuczny nawoz )?
> I czy przycinac te pedy czy zostawic cale

Hejka. Tradycyjne odmiany malin mają pędy zeszłoroczne, na których
owocowały w tym roku i te należalo wyciąć po zbiorze owoców oraz pędy
tegoroczne, na których będą owoce w przyszlym roku. Możesz przesadzić
"grupy" 2-4-pędowe z bryłą ziemi, co pół metra w rzędzie. W tym wypadku nie
przycinałbym pędów.
Przygotowanie ziemi polega jej starannym przekopaniu, dodaniu obornika
lub kompostu oraz ewentualnie nawozu fosforowo-potasowego.
Pozdrawiam metodycznie Ja...cki

3. Data: 2005-10-24 18:11:11

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> Przygotowanie ziemi polega jej starannym przekopaniu, dodaniu obornika
> lub kompostu oraz ewentualnie nawozu fosforowo-potasowego.

A ja nie wiem zupelnie, co z moimi malinami zrobic: na wiosne na malych
zeszlorocznych pedach byly owoce, potem wyrosly nowe pedy, ktore
owocowaly obficie od sierpnia az do teraz. Czy wyciac jakies czy zostawic?

MB

4. Data: 2005-10-24 18:43:12

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:11lq8tv505umab6@corp.supernews.com Magdalena
Bassett <m...@o...net> napisał(a):

> [...]
> malych zeszlorocznych pedach byly owoce, potem wyrosly nowe pedy,
> ktore owocowaly obficie od sierpnia az do teraz. Czy wyciac jakies

Hejka. Pewnie masz jedną z nowych odmian, która owocuje na tegorocznych
pędach. W takim wypadku należy późną jesienią wyciąć wszystkie pędy. :-)
http://www.brzezna.pl/MALINY.htm
Pozdrawiam nowelizująco Ja...cki

5. Data: 2005-10-24 19:51:51

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
>>

> Hejka. Pewnie masz jedną z nowych odmian, która owocuje na tegorocznych
> pędach. W takim wypadku należy późną jesienią wyciąć wszystkie pędy. :-)

Dzieki, poczekam jeszcze z miesiac i wytne.
MB

róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Identyfikacja
Czarna woda w oczku + osad na kamykach
Mala mucholowka prosi o pomoc:(
Problem z beniaminkiem.