róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion

1. Data: 2005-10-23 16:48:35

Temat: róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Od: "Marek Jastrzebski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sporo nasion rosa rugosa zebranych teraz i chcialbym je wysiac - ale nie
wiem jak i czy trzeba je stratyfikowac. Czy kotos wie i moze podzielic sie
informacja ? Pozdrawiam i dziekuje. Marek

2. Data: 2005-10-23 17:26:29

Temat: Re: róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Jastrzebski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam sporo nasion rosa rugosa zebranych teraz i chcialbym je wysiac - ale
> nie wiem jak i czy trzeba je stratyfikowac. Czy kotos wie i moze podzielic
> sie informacja ? Pozdrawiam i dziekuje. Marek

Posiej teraz, w gruncie. Na wiosnę pojawią się młode siewki.
Sprawdziłam........wzeszły w 100 %. I rosną, tylko nie wiem kiedy zakwitną.
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

3. Data: 2005-10-24 11:40:57

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem jak i czy trzeba je stratyfikowac. Czy kotos wie i moze podzielic sie
> informacja ? Pozdrawiam i dziekuje. Marek

Zbierałem owoce w zeszłym roku , podsuszyłem i zapomniałem o nich ;-)
Przez zimę przeleżały w folii (nieogrzewanej ;-) , znalezione wczesną wiosną
połupałem - były b.twarde i bez oddzielania nasion i łupinek wysiałem
pod płotem . Latem zauważyłem roślinki , wzeszły chyba wszystkie
tyle że gęsto dzięki mojej rewelacyjnej metodzie siania z łupinami ;-)

Stąd wnioskuję , że stratyfikacja w folii im pomogła ; skądinąd wiem , że róże
wymagają stratyfikacji a rosa rugosa można siać zaraz po zbiorze owoców ,
wydłubaniu i podsuszeniu nasion , niezbyt głęboko w wilgotnym miejscu .
Stratyfikacja jest wtedy naturalna w ziemi , nasiona nie zasychają i wiosną
pięknie i szybko wschodzą :-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

4. Data: 2005-10-24 12:24:37

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wydłubaniu i podsuszeniu nasion , niezbyt głęboko w wilgotnym miejscu .
> Stratyfikacja jest wtedy naturalna w ziemi , nasiona nie zasychają i

Moje są dla mnie cenne, bo to na biało kwitnące rugosy.
Poszukuję jeszcze białej pełnej.........
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

5. Data: 2005-10-24 13:11:36

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> napisał w wiadomości

> Moje są dla mnie cenne, bo to na biało kwitnące rugosy.
> Poszukuję jeszcze białej pełnej.........
> Pozdrawiam,
> Ela Łuczyńska

Moje zbierałem na łąkach i nie wiem jakie wyrosną .
Na pewno pojedyncze , ale kwiatów już nie było ;-(
więc nie wiem , może trafiłem i na białe bo latem takowe
tam kwitły . Całe połacie w tym co 10 biała ;-)
Dowiem się może w przyszłym roku ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

6. Data: 2005-10-24 15:53:25

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Oct 2005 15:11:36 +0200, piotrh napisał(a):

> [...]
> więc nie wiem , może trafiłem i na białe bo latem takowe
> tam kwitły . Całe połacie w tym co 10 biała ;-)

Maniacko poszukuje białej rugosy. Moze byc pojedyncza.
Oraz nieśmiało (moze ktoś uprawia) róży aptekarzy -
R.gallica 'Officinalis'.
Wymienię za coś ciekawego (tę drugą szczególnie).

Marta

7. Data: 2005-10-24 16:19:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oraz nieśmiało (moze ktoś uprawia) róży aptekarzy -
> R.gallica 'Officinalis'.
> Wymienię za coś ciekawego (tę drugą szczególnie).

Mam Rosa galica.Pędy i liście czerwone, kwiaty pojedyńcze
różowe.Sadzonek z niej nie robiłem, ale ma dużo owoców.
Maniacko szukam róży o nazwie Hocus Pocus.Wiśniowa w żółte
paski.Mogę za nią dać sadzonkę pnącej marki Twist, różowa,
w jasne paski,w OBI stoi za 90 zł.Stoi bo chyba nie idzie.
Równie chętnie widziałbym u siebie R.rugosa ale o czarnych
owocach.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2005-10-24 16:33:47

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maniacko poszukuje białej rugosy. Moze byc pojedyncza.
> Oraz nieśmiało (moze ktoś uprawia) róży aptekarzy -
> R.gallica 'Officinalis'.
> Pozdrawiam
> Marta

Jak do lata będziesz dalej szukać to się przypomnij ;-)
Pójdę oznaczyć białe krzewy po czym nasion Ci uzbieram .
No chyba że ja będę miał w moich siewkach kwitnące i białe ,
jak będzie co to podzielę .
Róża aptekarzy to rzadkość ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

9. Data: 2005-10-24 16:53:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pójdę oznaczyć białe krzewy po czym nasion Ci uzbieram .
> No chyba że ja będę miał w moich siewkach kwitnące i białe ,

Pomyliłem się, ta o czerwonych liściach to Rosa glauca.
Gallica mam, wiosną rozmnożę.Mnożę przez ukorzenianie
sadzonek, z piętką, w piasku w butli po wodzie mineralnej.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2005-10-24 17:21:21

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oraz nieśmiało (moze ktoś uprawia) róży aptekarzy -
> R.gallica 'Officinalis'.
> Wymienię za coś ciekawego (tę drugą szczególnie).

Wiosną mogę Ci przysłać siewkę białej rogosy.
A jak mi przejdzie grypa, to wybiorę się zebrać nasiona białych, bo wiem
gdzie jest ich dużo.
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

Identyfikacja