kafelki na podlodze z lastrico?

1. Data: 2004-07-07 06:50:42

Temat: kafelki na podlodze z lastrico?
Od: "juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy probowaliscie ukladac plytki w lazience na starej podlodze z
lastrico? Powierzchnia jest dosc gladka jednak sama podloga byla chyba
robiona bez uzycia poziomicy. Jak sobie z tym poradzic? Skuc lastrico i
zrobic wylewke betonowa? Wylac na lastrico kolejna wylewke wyrownujaca
(jaka?) czy tez betonowa? Czy do lastrico w ogole przykleja sie plytki lub
wylewka? Czy tez trzeba taka lastricowa podloge jakos skuc powierzchniowo?

Pozdrawiam,
Juzek

1. Data: 2004-07-07 07:54:00

Temat: Re: kafelki na podlodze z lastrico?
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"juzek72" <j...@p...fm> wrote in message

> Czy probowaliscie ukladac plytki w lazience na starej podlodze z
> lastrico? Powierzchnia jest dosc gladka jednak sama podloga byla chyba
> robiona bez uzycia poziomicy. Jak sobie z tym poradzic?

Bez poziomicy to znaczy jak? Jest pofałdowana, czy po prostu nie trzyma
poziomu? Pofałdowanie (lekkie - zakładam, że nie masz tam karpatów) bez
problemu zniwelujesz samym klejem. Jesli natomiast podłoga jest ukośna i
jest to widoczne/przeszkadzające, niestety wylewka będzie konieczna.
Lastriko można kuć, można zostawić, wszystko zalezy od tego, jaką wysokość
podłogi chcesz tam mieć i czy będzie ci się chciało kuć. Robota
pracochłonna, ale nie taka znów straszna, najgoprzej jest zacząć, potem
szeroki, płaski mesel wbijasz "na płask" pomiędzy lastriko a podłoże,
powinno odchodzić dużymi płatami, przy odrobinie szczęścia można w ten
sposób unieśc do góry wielki płat podłogi i go po prostu potłuc paroma
uderzeniami młota (młota! a nie młoteczka do wbijania gwoździków) z
wierzchu.
Jeśli zdecydujesz się zostawić to lastriko, to klej od płytek nie powinien
mieć problemów z wiązaniem do niego, ale dobrze by było toto zagruntować
unigruntem.

J.

1. Data: 2004-07-07 08:11:14

Od: "juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ccga6p$gt1$1@news.mch.sbs.de...
> [...]
> mieć problemów z wiązaniem do niego, ale dobrze by było toto zagruntować

Podloga w przekroju przypominalaby rozciagnieta litere U, czyli srodek
znajduje sie nizej niz jej fragmenty przy scianach. Zrobiono tak zapewne dla
lepszego splywania wody, a chcialbym to wyrownac przed ulozeniem glazury.
Skuwania chcialbym uniknac. Jaka zatem wylewke zastosowac? - samopoziomujaca
chyba sie nie nada zalozywszy, ze chce utrzymac lekki spad w kierunku
odplywu pod wanna. Czy samo potraktowanie unigruntem zapewni prawidlowe
spojenie wylewki, czy tez nalezaloby jakos "podrapac" lastrico?

Juzek

1. Data: 2004-07-07 08:35:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skuwania chcialbym uniknac. Jaka zatem wylewke zastosowac? -
samopoziomujaca
> chyba sie nie nada zalozywszy, ze chce utrzymac lekki spad w kierunku
> odplywu pod wanna.

Samopoziomująca rozrobisz z minimalnie mniejsza ilością wody, żeby nie
płynęła tak bardzo i spokojnie się nada. Ale kluczową sprawa będzie, ile
tego musisz nadlać, znaczy się jak grubo. Jeśli to ma być solidna wylewka
(minimum centymetr - dwa), to może dać sobie spokój z samopoziomującą
(drogie toto i wcale nie takie cudne), tylko normalnie, klasycznie:
wypoziomowane z porządanym skosem listwy jako szalunek i wylewka z normalnej
zaprawy murarskiej ściągana łatą.

> Czy samo potraktowanie unigruntem zapewni prawidlowe
> spojenie wylewki, czy tez nalezaloby jakos "podrapac" lastrico?

Podrapanie na pewno nie zaszkodzi, ale myślę, że sam unigrunt by wystarczył.

J.

1. Data: 2004-07-07 09:10:13

Od: "juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ccgckf$qce$1@news.mch.sbs.de...

> wypoziomowane z porządanym skosem listwy jako szalunek i wylewka z
normalnej
> zaprawy murarskiej ściągana łatą.
> J.

Jaka moze byc minimalna warstwa takiej tradycyjnej wylewki by nie popekala?
Musi byc przynajmniej 1cm, czy moze byc ciensza?

Juzek

1. Data: 2004-07-07 10:38:46

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

juzek72 wystukał:

> [...]
> lepszego splywania wody, a chcialbym to wyrownac przed ulozeniem glazury.

Czy w tym najniższym punkcie masz odpływ? Bo jeśli tak to bym sie
zastanowiła 5 razy przed zniwelowaniem nachylenia. Potem okaże się że
(odpukać) pęknie wąż w pralce czy coś i woda radośnie popłynie na całe
mieszkanie zamiast spłynąć do kanalizacji...

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-07-07 13:52:34

Od: "juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (odpukać) pęknie wąż w pralce czy coś i woda radośnie popłynie na całe
> mieszkanie zamiast spłynąć do kanalizacji...

Nie chce calkowicie zlikwidowac spadku w kierunku odplywu, lecz go wyrownac
tak by nie przypomnial rynny. Teraz podloga jest tak wyprofilowana, ze woda
splywalaby najpierw na srodek lazienki, a pozniej do odplywu, nie wyglada to
ciekawie :-( Chcialbym, zeby podloga przypominala rowna plyte jedynie lekko
przechylona w kierunku odplywu, a nie rynienke.

Juzek

1. Data: 2004-07-07 21:44:29

Od: "Mach" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

call www.sopro.pl do reprezentanta, maja conajmniej 5 rozwiazan twojego
problemu
BTW unigrunt jest do podlozy chlonnych, a lastryko takim nie jest

Pozdrawiam
Maciek

1. Data: 2004-07-08 08:44:12

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mach" <m...@g...pl> wrote in message

> BTW unigrunt jest do podlozy chlonnych, a lastryko takim nie jest

Zgadza się, ale w thm zastosowaniu poprawiałby przyczepność kleju do
lastrika.
I BTW odpowiadaj pod przyciętym cytatem, ok?

J.

1. Data: 2004-07-08 21:28:42

Od: "Mach" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadza się, ale w thm zastosowaniu poprawiałby przyczepność kleju do
> lastrika.

Ale sam moglby od niego odejsc (razem z klejem) sa specjalne grunty do
takich podlozy (niechlonnych) i emulsje szczepne (taki grunt "mokro na
mokro")

Mach

LAS SPRZEDAM
zmywarka - ciepla woda