kajmak

1. Data: 2001-03-08 15:00:15

Temat: kajmak
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie male pytanko do grupowiczow.
W moim domu kajmak to zawsze byly wafle przekladane masa
czekoladowa-generalnie zawsze na slodko.
Natomiast ostatnio zetknelam sie z ta nazwa w stosunku do twarogu. To
bodajze potrawa jugoslowianska. Moze byc produkowany z sera owczego,
krowiego badz koziego i ma ponoc bardzo specyficzny ostry posmaczek.
Moze ktos sie zetknąl juz z tym?

zaciekawiona
agi

1. Data: 2001-03-08 17:55:55

Temat: Re: kajmak
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote:

> Mam takie male pytanko do grupowiczow.
> W moim domu kajmak to zawsze byly wafle przekladane masa
> czekoladowa-generalnie zawsze na slodko.

Kajmak scisle biorac, to jest nazwa samej masy. Nie musi ona byc
czekoladowa, lecz jej podstawa jest poslodzone i zageszcone przez
odparowywanie mleko lub smietanka. Czekolada jest dodatkiem smakowym.
Mozna tez uzyc wanilii, kawy karmelu etc.

> Natomiast ostatnio zetknelam sie z ta nazwa w stosunku do twarogu. To
> bodajze potrawa jugoslowianska. Moze byc produkowany z sera owczego,
> krowiego badz koziego i ma ponoc bardzo specyficzny ostry posmaczek.

Jest to serbski ser owczy, dojrzewajacy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-09 09:04:29

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Jest to serbski ser owczy, dojrzewajacy.
>
> Wladyslaw

Dziekuje.
A mozna go kupic w Polsce?
pzdr