kasztany w puszce

1. Data: 2001-12-13 15:58:09

Temat: kasztany w puszce
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów

Czy ktoś może dysponuje jakimś ciekawym przepisem z wykorzystaniem
puszkowanych kasztanów jadalnych? Sprezentowała mi coś takiego teściowa po
wakacjach we Francji i nie mam pojęcia co z tym zrobić, a termin
przydatności do spożycia powoli się zbliża...

Pozdrowionka

Aldik

-- Nic nie jest tak trudne
-- jak nieoszukiwanie samego siebie
-- (Ludwig Wittgenstein)

1. Data: 2001-12-13 22:41:55

Temat: Re: kasztany w puszce
Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wakacjach we Francji i nie mam pojęcia co z tym zrobić, a termin
> przydatności do spożycia powoli się zbliża...

Pogrzebalam w archiwum i znalazlam co nastepuje :

Ciasto z kasztanow bez pieczenia
200g puree kasztanowego (mysmy robily z puszki, ale pewnie mosna je upiec
lub ugotowac wedlug przepisu ktory wczesniej podalam)
200g masla (czyli tyle masla ile kasztanow)
cukier puder (nie mam podane, ile, pewnie tyle, ile cukru pudru na te
ilosc masla do masy tortowej)
kakao
Utrzec maslo z cukrem na piane. Dodac mase kasztanowa. Podzielic mase na
pol. Na mokrej sciereczce ulozyc jedna polowe - w prostokat, na grubosc
moze 1/2 cm. Drugo polowe zmieszac z kakao, nalozyc na wierzch tej
jasnej. Pomagajac sobie sciereczka zrolowac, wlozyc do lodowki, jak
stwardnieje przelozyc na podluzna salaterke, pokroic w 'kromki' i jesc.
Mozna pewnie posypac czyms dla ozdoby, mysmy nacinaly nozem wzorek.
Ania

2. Kasztanowy krem
potrzeba: 40 dag zmielonych kasztanow (na dole napisze jak je przygotowac),
4 zoltka, 1 1/2 szklanki smietany, 20 dag cukru pudru, 8 lyzek zelatyny, 1
lyzka rumu i czekolada
Zelatyne namoczyc w 1/2 szklanki wodydo napecznienia a potem rozpuscic w 1
szklance cieplej wody (cala operacja zalezy od tego jaka zelatyne uztwamy).
Zmieszac z akloholem.
Zoltka utrzec z cuktem na mase i dodawac porcjami kasztanowa mase i polowe
smietanki. Podgrzewac calosc do zgestnienia (ale nie moze zawrzec!!!!!!!!).
Jak zgestnieje wystudzic. Reszte smietany ubic na sztywno, pod koniec
ubijania dodac zelatyne i troche soli. Dodac do masy kasztanowej. Wrzucic do
miski i do lodowy. Pod koniec, juz przed jedzeniem, posypac utarta czekolad.

==

Dostałam przepis na sałatkę:
składniki:
paczka szpinaku mrozonego,
kasztany w puszce,
majonez, sól, pieprz

Szpinak rozmrozić i odsączyć na sicie, kasztany pokroić w paski, wymieszać,
dodać 2 łyżki majonezu, doprawić do smaku solą i pieprzem
Pozdrawiam,
Monika

Nie zapomnij napisac co z nich zrobiles ;-))

Pozdr.
Adiola

Kulki szpinakowo-serowe
Aa!!! Słodkości na 40 osób :-o
Czy Wy tez tak robicie?
wkupne - cd.troche pozno wiec przepraszam
zrazy wolowe