kawa recznie mielona = lepsza?

1. Data: 2002-11-15 20:28:45

Temat: kawa recznie mielona = lepsza?
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie. ludzie szukaja recznych mlynkow, a mnie kolezanka w pracy
powiedziala, ze przeciez kawa recznie mielona jest najlepsza. czy to prawda,
czy mity?

kasica
--
"he that breaks the thing to find out what it is has left the path of
wisdom"

1. Data: 2002-11-15 20:42:51

Temat: Re: kawa recznie mielona = lepsza?
Od: "Zenek" <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> no wlasnie. ludzie szukaja recznych mlynkow, a mnie kolezanka w pracy
> powiedziala, ze przeciez kawa recznie mielona jest najlepsza. czy to
prawda,
> czy mity?

PRAWDA!!!!!
Młynek elektryczny _DODATKOWO_ kawę pali! Zmienia jej smak na bardziej
gorzki.
Organoleptycznie: kawa zmielona w tradycyjnym młynku elektrycznym jest
GORĄCA i zapach jej odbiega od zapachu kawy nie zmielonej! (i to nie zasługa
silnika elektrycznego). Natomiast kawa mielona w młynku ręcznym (albo
elektrycznym żarnowym) jest zimna i ma naruralny zapach.
Nie musze oczywiście przypominać, że kawa _powinna_ być mielona BEZPOŚREDNIO
przed parzeniem.

Pozdrawiam
Zenek

1. Data: 2002-11-16 02:57:53

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On 15 Nov 2002 20:28:45 GMT, Katarzyna Kulpa <k...@k...net>
wrote:

>no wlasnie. ludzie szukaja recznych mlynkow, a mnie kolezanka w pracy
>powiedziala, ze przeciez kawa recznie mielona jest najlepsza. czy to prawda,
>czy mity?

Poniekad prawda. Mlynki udarowe daja mocno nierowna frakcje uziarniena
(od pylu do duzych, trudnych do rozmoczenia kawalkow) i zdecydowanie
przegzewaja kawe. Mlynki zarnowe maja zwykle za male (ze wzgledu na
wage i rozmiary) zarna - i zeby popisac sie wydajnoscia mlynka
producenci daja mocniejsze silniki szybciej krecace. Skutek ten sam -
za szybko kreca, przegrzewaja, aromat ucieka...
A w pozadnym recznym to trzeba chyba nieludzkiego miesniaka zeby kawe
przegrzac - zwykly czlowiek tak szybko nie da rady krecic.
Wniosek - jesli nie reczny to naprawde porzadny (duzy, powoli krecacy)
elektryczny zarnowy.

--
Darek

1. Data: 2002-11-18 08:19:13

Od: a...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Według badan opisanych w "Fizjologii Smaku" przez Brillat Savarina zdecydowanie
najlepsza jest kawa tluczona w mozdzierzu.:-)
AndrzejN

Readers Digest - JEDNO SMACZNE DANIE
Zupka tatusia
kopytka?