kiedy szczepic?

1. Data: 2005-03-21 12:39:27

Temat: kiedy szczepic?
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam przygotowane zrazy jabloni i paru innych gatunkow. Planuje pocwiczyc
szczepienie. W literaturze podaja ze szczepienie nalezy wykonywac na
kilka dni przed ruszeniem wegetacji. Jak rozpoznac ten termin? Kiedy
orientacyjnie rozpoczyna sie wegetacja?
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2005-03-21 15:39:29

Temat: Re: kiedy szczepic?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczepienie. W literaturze podaja ze szczepienie nalezy wykonywac na
> kilka dni przed ruszeniem wegetacji. Jak rozpoznac ten termin? Kiedy

W kwietniowym numerze Działkowca jest artykuł o szczepieniu.
Ćwiczyć szczepienie możesz na byle jakim patyku-przycinać,
składać i owijać.
Jedyny sposób rozpoznania kiedy rusza wegetacja, to obserwacja.
Pozdrawiam. Mirzan

3. Data: 2005-03-21 16:33:25

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> szczepienie. W literaturze podaja ze szczepienie nalezy wykonywac na
> kilka dni przed ruszeniem wegetacji. Jak rozpoznac ten termin? Kiedy

W piatek o 20.15 na TVN Meteo Jest program pt. 'Maja w ogrodzie'. Bedzie
wlasnie o szczepieniu. Tak czy owak, lekcja pogladowa choc tylko ze
szklanego ekranu, moze byc Tobie (i nie tylko Tobie) przydatna. By sie do
tego ogladania przygotowac proponuje poczytac:
http://ogrody.agrosan.pl/szczepienie/szczepienie.htm
wiecej znajdziesz sam np. tam:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=szczepienie+drze
w&lr=

:-)
Pozdrawiam pogodnie juz po wykonanym szczepieniu
skryba

4. Data: 2005-03-21 18:10:27

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W piatek o 20.15 na TVN Meteo Jest program pt. 'Maja w ogrodzie'. Bedzie
> wlasnie o szczepieniu. Tak czy owak, lekcja pogladowa choc tylko ze
> szklanego ekranu, moze byc Tobie (i nie tylko Tobie) przydatna.
No popatrze oczywiscie...
By sie do
> tego ogladania przygotowac proponuje poczytac:
> [...]
Literature internetowa mam juz obcykana, dzialkowaca kwietniowego tez
juz przejzalem - ten artykul jest zywcem wziety z ksiazeczki pt.
Rozmnazanie drzew i krzewow owocowych. Mysle ze teorie mam zaliczona.
Problem jest z praktyką. Jak skumac ze okres wegetacji sie rozpocznie za
kilka dni....Jak sie juz rozpocznie to mysle ze da sie to zauwazyc, ale
jak przewidziec ze sie rozpocznie... i to za kilka dni (kilka znaczy 2,
5 czy 9???)
Dlatego prosze doswiadczonych o rade jak przewiduja wystapienie
wlasciwego okresu na szczepienie i okulizacje zimowa. Dodam ze nie
chodzi o kozuchowke - ktora moze byc wykonana dopiero w maju... (chyba)
Pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2005-03-21 18:50:26

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek napisał(a):
> [...]
> wlasciwego okresu na szczepienie i okulizacje zimowa. Dodam ze nie
> chodzi o kozuchowke - ktora moze byc wykonana dopiero w maju... (chyba)

Ponieważ przygotowuję się do szczepienia jabłoni siłami wuja mężą, ktory
to ma olbrzymie doswiadczenie i sukcesy, to jedyne co moge Ci
zaproponowac to to, że dam znać, kiedy nastąpi wiekomomna chwila.
Jest oczywiscie jedno ale. Mieszkam pod Szczecinem i jeśli jest to inny
region kraju to mogą sie też różnić terminy.

serdeczności michalina

6. Data: 2005-03-21 20:53:13

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wlasciwego okresu na szczepienie i okulizacje zimowa. Dodam ze nie
> chodzi o kozuchowke - ktora moze byc wykonana dopiero w maju... (chyba)

Wegetacja zaczyna się gdy średnia dobowa temperatura przekroczy ileś tam
stopni, trawa zaczyna rosnąć gdy średnia wynosi 5 st. Myślę, że gdy zaczną
zapowiadać np temperatury powyżej 10-ciu st, można uznać że już się zaczyna.
Ale mogę nie mieć racji nie mam doświadczenia w szczepieniu.

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2005-03-21 21:11:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wegetacja zaczyna się gdy średnia dobowa temperatura przekroczy ileś tam
> stopni, trawa zaczyna rosnąć gdy średnia wynosi 5 st.

Ha! Przy 5 st. to trawa już buja.
Zaczyna, gdy 1 st.C.

> Myślę, że gdy zaczną zapowiadać np temperatury
> powyżej 10-ciu st, można uznać że już się zaczyna.

Tzn. tulipany mają piecyki w cebulach ?

> Pozdrawiam
> Kaśka

Pozdrawia
boletus

8. Data: 2005-03-21 23:59:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ha! Przy 5 st. to trawa już buja.
> Zaczyna, gdy 1 st.C.

Aha, jakoś mi w grudniu trawnik nie podrósł :(

> Tzn. tulipany mają piecyki w cebulach ?

No to nie mędrkuj tylko napisz sensownie kiedy się zaczyna.

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2005-03-22 09:03:36

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest oczywiscie jedno ale. Mieszkam pod Szczecinem i jeśli jest to inny
> region kraju to mogą sie też różnić terminy.
Dzieki za dobre checi. Niestety mieszkam w Lublinie a wiec jest to
prawie Syberia. Ale jesli dasz mi znac kiedy Ty zaczynasz szczepic to
bede wiedzial ze na pewno ja jeszcze musze poczekac. To juz jest cenna
informacja.
Pozdrawiam
Tomek

10. Data: 2005-03-22 09:25:32

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, jakoś mi w grudniu trawnik nie podrósł :(

> Pozdrawiam
> Kaśka

Trawcia rośnie nawet pod śniegiem, gdy temp.
pod jej grubą warstwą osiąga 1-3stC.
Przyrosty są oczywiście minimalne.

Pozdrawia maksymalnie boletus

Zastosowanie dla końskiego obornika.
Ochojnik
A wiosna przyszła pieszo...
Plamy na korze po zimie
Wiosenny prezent...dla Sępów - małe uzupełnienie