kiła: vdrl czy usr

1. Data: 2007-02-12 02:04:17

Temat: kiła: vdrl czy usr
Od: "zdesperowany" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ktory z dwoch testow na kile jest dokladniejszy: vdrl czy usr
(powiedzmy ze bierzemy pod uwage kile w fazie utajonej)

Wiekszosc laboratoriow robi tylko usr, z vdrl jest problem.
Zastanawiam sie czy roznica jest az tak znaczaca.

2. Data: 2007-02-12 09:01:26

Temat: Re: vdrl czy usr
Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdesperowany" <z...@y...co.uk> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>
> Wiekszosc laboratoriow robi tylko usr, z vdrl jest problem.
> Zastanawiam sie czy roznica jest az tak znaczaca.

USR jest wygodniejszy dla laborantów. Niczym się nie nie różnią i tak
naprawdę nic Ci nie powiedzą. Wykazują obecność lub brak przeciwciał dla
kiły. Ale nie powiedzą czy krętki szaleją czy nie.

--
c...@p...pl
gg 6451317

"Życie nieświadome nie jest warte tego,
by je przeżyć"
Sokrates

3. Data: 2007-02-12 10:54:57

Od: "zdesperowany" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> USR jest wygodniejszy dla laborantów. Niczym się nie nie różnią i tak
> naprawdę nic Ci nie powiedzą. Wykazują obecność lub brak przeciwciał dla
> kiły. Ale nie powiedzą czy krętki szaleją czy nie.

Czy mam rozumiec, ze jesli USR lub VDRL wyjdzie pozytywnie, to kilka
moze byc lub nie, a jesli negatywnie to na pewno kretkow nie ma i nic
nie szaleje?

Czy tez moze zdarzyc sie sytuacja, ze kretki szaleja, a oba testy sa
ujemne?

4. Data: 2007-02-12 17:50:56

Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie szaleje?

Czy tez moze zdarzyc sie sytuacja, ze kretki szaleja, a oba testy sa

Dokładnie-dodatni oznacza możliwość występowania krętków (zdarza się wynik
dodatni u osób zdrowych). W drugą stronę nie słyszałam nigdy-tzn. żeby u
osób zarażonych wyszedł ujemny, czyli jeśli jest ujemny (zaznaczając, że
okienko serologiczne dla kiły wynosi 21 albo 28 dni) to ich tam nie ma.

--
c...@p...pl
gg 6451317

"Życie nieświadome nie jest warte tego,
by je przeżyć"
Sokrates

Życie z jedną nerką
Dentsply - opinie
Trądzik,antybiotyk TETRALYSAL, inne metody
snowboard a wiązadła
"Liszaje" pod ustami u dziecka