klasa energetyczna A czy B ?

1. Data: 2006-09-26 10:54:27

Temat: klasa energetyczna A czy B ?
Od: "Aleksa_Be" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Piekarnik elektryczny klasa energetyczna A czy B? jest duza różnica w
zuzyciu prądu?
byłabym wdzieczna za podzielenie sie informacjami:)
Dzieki
Aleksa

2. Data: 2006-09-26 11:46:40

Temat: Re: klasa energetyczna A czy B ?
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w przypadku urządzeń grzewczych (czy to piekarnik, czy kuchnia, czy też
jakiś ogrzewacz powietrza) klasy energetyczne nie mają IMO żadnego sensu.
Jeżeli piekarnik ma się rozgrzac, to musi pobrać energię. Różnice mogą
wynikać ze strat energii na ogrzewanie obudowy i okolicy piekarnika a te są
nieznaczne.
Autorzy tabelki z klasami twierdzą, że różnica między sąsiednimi klasami
wynosi 12%.
Gdyby samochody podzielić na takie klasy to najlepszy - klasa A - byłby
Maluch 126p, bo ma najsłabszy silnik i jest przy tym stosunkowo lekki.
Podobnie jest z żarówkami - najlepsze są te najsłabsze ;-)
Jacek

3. Data: 2006-09-26 11:57:58

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień 26.09.2006 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas Aleksa_Be:

> [...]
> zuzyciu prądu?
> byłabym wdzieczna za podzielenie sie informacjami:)

Nie ma - piekarnika nie będziesz przecież używać więcej niż godzinę, dwie
dziennie. Różnicę można poczuć dopiero przy urządzeniach działających
długo, a jeszcze bardziej przy tych działających w sposób ciągły.

Tymczasem więcej zaoszczędzisz gasząc żarówkę przy przewracaniu stron
podczas czytania książki. ;)

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl

4. Data: 2006-09-26 13:45:32

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Aleksa_Be napisał(a):
> Piekarnik elektryczny klasa energetyczna A czy B? jest duza różnica w
> zuzyciu prądu?

zuzycie zalezy od konkretnego modelu - popatrz na tabliczke znamionowa
lub www producenta aby zobaczyc, jaka jest roznica

Sierp

5. Data: 2006-09-26 15:15:46

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

na tabliczce podają moc
zużycie = moc x czas grzania

6. Data: 2006-09-26 15:57:42

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> na tabliczce podają moc
> zużycie = moc x czas grzania

a ja napisalem inaczej?
to raczej oczywiste...

Sierp

7. Data: 2006-09-26 16:32:06

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Aleksa_Be napisał(a):
> Piekarnik elektryczny klasa energetyczna A czy B? jest duza różnica w
> zuzyciu prądu?
> byłabym wdzieczna za podzielenie sie informacjami:)
Prawda jest taka, ze przy piekarniku klasy energetyczne niewiele sensu
maja w kwestii energooszczednosci. Roznice w cyferkach sa naprawde
niewielkie, ilosc energii potrzeba do ogrzania X kg kurczaka jest taka
sama, wiec sprawa tylko ile jeszcze nam energii "ucieknie" do otoczenia.
I to jest najwazniejsza roznica, po prostu piekarniki z klasy A duuuzo
mniej ogrzewaja swoja obudowe.
Znajomi kupili kuchenke+piekarnik pod zabudowe, stwierdzajac "piekarnika
rzadko sie uzywa, niech sobie bedzie B" i po miesiacu (czyli paru
pieczeniach w piekarniku) odlazla im okleina z mebli dookola piekarnika,
bo piekarnik wyczuwalnie nagrzewal swoimi bokami i tylem.
My przezornie nauczeni czyjas poraszka - kupilismy z "A" - i faktycznie
piekarnik po 2h pracy z temp ~180stC jest zewnetrznie zimny. Szafka, w
ktorej jest zabudowany, nie ma wogole cieplych bokow. Blat nad
piekarnikiem jest zimny. Szyba w drzwiczkach ma ~30st, nie ma obawy ze
dziecko dotknie i sie poparzy.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

8. Data: 2006-09-26 16:37:03

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wcale nie oczywiste, bo czas grzania nie jest równy czasowi załączenia.
Piekarnik po nagrzaniu wyłącza grzałki/grzałkę a gdy temperatura spadnie
załącza. Przy większej mocy czas grzania będzie krótszy a pobór enegrii
zaryzykuję, że może nawet nieznacznie mniejszy licząc na cały czas pieczenia
Jacek

9. Data: 2006-09-26 17:35:20

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> zaryzykuję, że może nawet nieznacznie mniejszy licząc na cały czas pieczenia

nie wiem jak w piekarnikach wyznacza sie klase energetyczna, i nie
chce mi sie szukac, ale mysle, ze to raczej badanie w stylu
"przy danych grzalkach utrzymac temperature przez X czasu i zmierzyc
pobraną energie"
Co oczywiscie moze nie korespondowac z mocą urządzenia

Ktos moze wie, gdzie sa normy badania klasy energetycznej urzadzen,
i grupy ich przypisywania?

Sierp

Za ciemne oświetlenie w łazience
Vaillant VC ecoTEC plus 186/3-5 czy Junkers Cerapur?
odzyskanie Vat-u po remoncie - pytanie szczegolowe
naprawa zmywarki
Kalkulator wydatków domowych?