konfitura z cebuli białej - szukam przepisu

1. Data: 2005-05-16 08:44:14

Temat: konfitura z cebuli białej - szukam przepisu
Od: "Kalina" <kika90_nospam@nospam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzień dobry,

poszukuję przepisu na konfiturę z cebuli podawaną we Francji do gęsich
wątróbek. Znalazłam tylko jeden przepis na konfitur y czerwonej cebuli y
sokiem y porzeczek... ale to nie to samo. No jeśli nie liczyć mniamniamowych
przepisów.... jest tam, figuruje w spisie treści... ale nie mam abonamentu
i na razie na pewno go sobie nie wykupię :((

2. Data: 2005-05-16 09:12:36

Temat: Re: konfitura z cebuli białej - szukam przepisu
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 16 mai 2005 ? 10:44:14, dans <d69mh3$cg2$1@opal.futuro.pl> vous écriviez :

> dzie? dobry,

> poszukuj? przepisu na konfitur? z cebuli podawan? we Francji do g?sich
> w?tróbek. Znalaz?am tylko jeden przepis na konfitur y czerwonej cebuli y
> sokiem y porzeczek... ale to nie to samo.

Podstawowa wersja jest b. prosta : smazysz powolutku drobno pocieta
cebule w niewielkiej ilosci masla / oliwy (co kto woli), kiedy jest
usmazona na jasno- / ciemnobrazowo (co kto woli) dodajesz troche cukru
i octu winnego i dalej dusisz 10 min. Mozesz dodac dodatki aromatyczne
jekie chcesz (tymianek, koncentrat, troche wina albo koniaku, miod
zamiast cukru...).

Osobiscie niczego nie dodaje (cebula po ududzeniu jest slodka sama z
siebie), ale "rozpedzam" pokrojona cebule w mikrofalowce a pozniej
tylko lekko podduszam (poniewaz nie lubie cebuli przypalonej w tej
konfiturze).

Tutaj link do pliku z kompilacja rozmaitych przepisow (cebula,
szalotka, czosnek i ich kombinacje), po fr. :
http://faqfrc.free.fr/compil/oignons/oignons.htm

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-05-16 09:22:13

Od: "Kalina" <kika90_nospam@nospam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci
> Tutaj link do pliku z kompilacja rozmaitych przepisow (cebula,
> szalotka, czosnek i ich kombinacje), po fr. :
> http://faqfrc.free.fr/compil/oignons/oignons.htm

dziekuje bardzo bardzo bardzo ... za te francuskie przepisy tez. Maz zna
francuski bardzo dobrze i jak kazalam mu znalezc cos na stronach FR to
...nie znalazl. Teraz sie nie wykreci :)

4. Data: 2005-05-16 10:05:20

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 16 mai 2005 ? 11:22:13, dans <d69ooa$dk0$1@opal.futuro.pl> vous écriviez :

> [...]

> francuski bardzo dobrze i jak kazalam mu znalezc cos na stronach FR to
> ...nie znalazl. Teraz sie nie wykreci :)

:)

ps. ta konfitura nadaje sie nie tylko do foie gras, doskonale pasuje
do bialych mies na zimno (kurczak, wieprzowina) tysz.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-05-17 09:18:56

Od: "Zbigniew Góralski" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. ta konfitura nadaje sie nie tylko do foie gras, doskonale pasuje
> do bialych mies na zimno (kurczak, wieprzowina) tysz.
>
> Ewcia

I do salatki z węgorza i rydzów też.

Z.

6. Data: 2005-05-17 10:11:08

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zamiast cukru...).
>

> Tutaj link do pliku z kompilacja rozmaitych przepisow (cebula,
> szalotka, czosnek i ich kombinacje), po fr. :

Kiedyś w jednej gazecie w Szwecji czytałem podobny przepis tyle ze
to była konfitura z czerwonej cebuli..

Marek

7. Data: 2005-05-17 11:38:06

Temat: odnosnie odmian cebuli
Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

oprosz szalotki, bialej i czerwonej (no i tej zwyklej, co jak ja obierali to
po niej plakali) jakie jeszcze odmiany macie we Francjii?

iza

8. Data: 2005-05-17 12:22:32

Temat: Re: odnosnie odmian cebuli
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 17 mai 2005 ŕ 13:38:06, dans <d6cl2u$4tn$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez :

> oprosz szalotki, bialej i czerwonej (no i tej zwyklej, co jak ja obierali to
> po niej plakali) jakie jeszcze odmiany macie we Francjii?

Jezeli chodzi o odmiany w handlu, to jest cebula biala, czerwona,
zolta, i "grelot" (czyli mala biala sucha), szalotka krotka i dluga
oraz "échalon" czyli krzyzowka szalotki i cebuli. W ramach odmian
szczypiorkowych : 3 odmiany (cive, ciboulette, oigon vert), ale akurat
polski szczypior (ze zwyklej cebuli) jest nieznany.
Z czosnku : bialy i rozowy.

Wiecej grzechow nie pamietam.

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2005-05-17 21:31:38

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczypiorkowych : 3 odmiany (cive, ciboulette, oigon vert), ale akurat
> polski szczypior (ze zwyklej cebuli) jest nieznany.

"Echalon" - nie znam
ale rzeczywiscie mamy 2 odmiany szalotki
malej, bialej suchej nie znam
czy uzywa sie ja do czegos innego niz zwyklej bialej?

10. Data: 2005-05-17 21:53:02

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 17 mai 2005 ŕ 23:31:38, dans <d6dnrq$92t$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez :

> "Echalon" - nie znam

To taka nowosc :-/

> ale rzeczywiscie mamy 2 odmiany szalotki
> malej, bialej suchej nie znam
> czy uzywa sie ja do czegos innego niz zwyklej bialej?

Tylko i wylacznie do wolowiny po burgundzku AFAIK, w ramach
dekoracji...

Ewcia

--
Niesz