krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?

1. Data: 2006-02-26 09:23:46

Temat: krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?
Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[crosspost]

Witam,
Mam znajomego kucharza, który ma bardzo suchą skórę na wierzchniej
stronie dłoni, zwłaszcza na palcach.
O ile zimą jest jeszcze jako tako, tzn. skóra jest tylko sucha, to gdy
sie robi cieplo dodatkowo zaczyna pekac i pojawia sie swiad.

Uzywal mnostwo kremow i nie trafil jeszcze na nic co by dzialalo jakos
sensownie.
Dermatologow tez kilku zaliczyl i pomaga, ale na kilka dni masc ze
sterydem, po jej odstawieniu, szybko problem wraca.

Czy zna ktos jakis preparat (masc, kosmetyk), ktory moglby mu pomoc.

--
m.

2. Data: 2006-02-26 16:20:40

Temat: Re: krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

magia napisał(a):

> [...]
> sterydem, po jej odstawieniu, szybko problem wraca.
>
> Czy zna ktos jakis preparat (masc, kosmetyk), ktory moglby mu pomoc.

Pewnie Twój znajomy ma ten sam problem co ja :-(. Jedna pani dermatolog
nazwała to u mnie hydrodiozą czy jakoś tak. Problem pojawia się u osób,
które mają zbyt częsty kontakt z wodą i przez to niejako zmywają sobie
naturalną lipidową ochronę naskórka. Sterydy na krótko pomagają, ale w
dalszej konsekwencji pogarszają sprawę, bo wycieńczają naskórek, więc
trzeba je stosować naprawdę z wielką ostrożnością. Najlepszym
"lekarstwem" w moim przypadku okazało się bardzo częste stosowanie
kremów do rąk i to jak najtłustszych (w okresie nasilenia się objawów
dobrze jest stosować na noc maść cholesterolową, jest bardzo tłusta).
Bardzo dobre są kremy pozostawiające przez jakiś czas film na skórze, w
aptece można kupić krem Excipial Repair albo Excipial Protect, tylko są
one dośc drogie jak na kremy do rąk, bo kosztują około 25zł za 30ml.
Można stosować krem Nanobasa, też do kupienia w aptece ok.20zł,
odbudowuje warstwę ochronną naskórka. Ostatnio trafiłam też na dość
dobry krem do rąk z Avonu, taki z silikonem, kosztuje około 7zł, ale on
to już raczej profilaktycznie do stosowania się nadaje, a nie do walki z
popękaną skórą.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-02-26 16:39:38

Od: "Kasia /missblack/" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zna ktos jakis preparat (masc, kosmetyk), ktory moglby mu pomoc.

jak dla mnie - skura sucha, maltretowana odczynnikami chemicznymi (bo po co
używać rękawiczek podczas przeplukiwania szkla acetonem czy alkoholem 70% ?
;)) swietny jest czerwony garnier intensywna pielęgnacja i neutrogena.
czasami na noc pod rekawiczki stosuje masc z wit a (2zl w aptece). ale tak
sobie mysle ze skoro czlowiek ten stosowal juz takie armie kosmetykow, to
chyba bedzie potrzebowal czegos bardziej radykalnego (= specjalistycznego)

pozdr
kasia

4. Data: 2006-02-26 16:40:47

Od: "Kasia /missblack/" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak dla mnie - skura sucha,
ja pierdziele - skora oczywiscie!!

5. Data: 2006-02-27 14:12:52

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest specjalny krem ochronny do rak firmy Henkel dla osob myjacych w pracy
bardzo czesto rece (chyba specjalnie dla sluzby zdrowia), niestety nie
pamietam juz nazwy ale pewnie jak dojdziesz do dystrybutora to bedzie
wiedzial o co chodzi; jest bardzo skuteczny

Tomasz

6. Data: 2006-03-01 23:50:42

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwała to u mnie hydrodiozą czy jakoś tak. Problem pojawia się u osób,
> które mają zbyt częsty kontakt z wodą i przez to niejako zmywają sobie

O , to chyba to, co mnie dopadlo.
Mi znacznie pomaga stosowana co kilka dni maseczka na dlonie FEMI.
Kosztowala jakies 35 zl. Mozna stosowac ja na noc, po prostu smaruje sie nia
dlonie i idzie spac. Jednak bardziej spektakularne efekty daje, kiedy naloze
ja sobie na rece, rece wkladam w woreczki foliowe, zawijam w reczniki i
sobie tak siedze okolo 20 minut. Dlonie sie robia jak nowe.
Dodam, ze wczesniej mi nic nie pomagalo, niektore kremy wrecz pogaraszaly
sytuacje, a skora mi na dloniach pekala.

almadka

7. Data: 2006-03-02 07:44:05

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za odpowiedz.
Nazwy kosmetykow spisalam i przekazalam znajomemu. Zobaczymy czy cos pomoze.

m.

8. Data: 2006-03-02 21:10:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

almadka napisał(a):

> Mi znacznie pomaga stosowana co kilka dni maseczka na dlonie FEMI.
> Kosztowala jakies 35 zl.

A gdzie kupiłaś tę maseczkę?

Ewa

krem do rąk jak Carmax do ust - istnieje?
Leczenie odroczone w stomatologii - pytanie.
amniopunkcja
Targi Medycyny Naturalnej - w jakich godzinach
dermatolog