krowki z bialej czekolady...

1. Data: 2007-03-01 07:54:01

Temat: krowki z bialej czekolady...
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

w ostatnim dodatku kulinarnym GW znalazlem taki przepis...
czy ktos juz go wyprobowal czy bede pierwszy?

Krówki z białej czekolady

30 g masła, 125 ml słodzonego skondensowanego mleka, 300 g białej
czekolady, 80 g solonych orzeszków pistacjowych

W rondlu doprowadzamy do wrzenia masło i mleko. Zmniejszamy ogień i
gotujemy przez 3 minuty. Trzeba cały czas mieszać, bo mleko może
przywierać. Zdejmujemy z ognia i dodajemy pokruszoną czekoladę. Mieszamy
tak długo, aż masa stanie się gładka. Dodajemy orzechy pistacjowe. Masę
wylewamy do prostokątnej foremki wyłożonej lekko natłuszczoną folią
aluminiową. Najlepiej użyć formy do keksu. Masa powinna mieć po wylaniu
około 2 cm grubości, więc nie zajmie całej formy. Brzeg folii wystarczy
zawinąć ku górze, aby czekoladowa masa nie rozpłynęła się na całą
foremkę. Wierzch masy wygładzamy nożem. Po schłodzeniu tniemy
stwardniały blok na równe krówki.

2. Data: 2007-03-01 10:09:44

Temat: Re: krowki z bialej czekolady...
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> w ostatnim dodatku kulinarnym GW znalazlem taki przepis...
> czy ktos juz go wyprobowal czy bede pierwszy?

Ja nie próbowałam, ale czuję, że zrobię, bo widzę, ze przepis jest bardzo
prosty.
Jeśli byłbyś pierwszy, to daj znać, jaka wyszła konsystencja takich krówek
:)
Czy kruche czy raczej ciągnące się.

N.

3. Data: 2007-03-01 12:34:54

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> [...]
> prosty.
> Jeśli byłbyś pierwszy, to daj znać, jaka wyszła konsystencja takich krówek

wlasnie zakupilem skladniki...
w oryginale maja wygladac tak:
http://kuchnia.gazeta.pl/kuchnia/51,54047,3947415.ht
ml?i=0
wiec chyba kruche ale...
dam wieczorem znac jak wyszly...
pozdrawiam
Mars

4. Data: 2007-03-01 13:31:54

Od: "Anet" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 13:34, Marsjasz <m...@g...pl> wrote:
> Nixe napisał(a):> Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w
> [...]

Piekne, też robie nie ma bata.

Anet

5. Data: 2007-03-01 14:12:42

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):

> Piekne, też robie nie ma bata.
>
> Anet

to moze sfotografujemy nasze wyroby i umiescimy na np. fotosik.pl dla
porownania...
kiedys ktos tu rzucil pomysl aby uzytkownicy grupy umieszczali zdjecia
swoich wyrobow ale chyba bez echa pozostalo...
pozdrawiam
Mars

6. Data: 2007-03-01 17:38:40

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał(a):
> [...]
> zawinąć ku górze, aby czekoladowa masa nie rozpłynęła się na całą
> foremkę. Wierzch masy wygładzamy nożem. Po schłodzeniu tniemy
jakies 15 minut roboty + czas ostygniecia...
jak dla mnie strasznie slodkie...
mozna zjesc gora dwie trzy na jeden raz...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59b4d2d8c73375da
.html
pozdrawiam
Marsjasz

7. Data: 2007-03-01 19:58:34

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> jakies 15 minut roboty + czas ostygniecia...
> jak dla mnie strasznie slodkie...
> mozna zjesc gora dwie trzy na jeden raz...

A moze zamiast słodzonego mleka dać nie słodzona i cukier wedle
upodobania. Tylko czy konsystencja taka sama wyjdzie?

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2007-03-02 10:54:04

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak dla mnie strasznie slodkie...
> mozna zjesc gora dwie trzy na jeden raz...
> [...]
A czym je posypałeś? A co do słodkości to tak jest natura cukierków
Pozdrawiam - Agnieszka

9. Data: 2007-03-02 11:03:31

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):
.html
> A czym je posypałeś? A co do słodkości to tak jest natura cukierków
> Pozdrawiam - Agnieszka

odrobina szafranu dla urody...
pozdrawiam
Mars

10. Data: 2007-03-02 11:29:18

Od: Maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał(a):

> jak dla mnie strasznie slodkie...
> mozna zjesc gora dwie trzy na jeden raz...
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59b4d2d8c73375da
.html

Wyglądają bardzo apetycznie.
Czy to faktycznie smakuje jak krówka?