ksiazki psychologiczne

1. Data: 2008-01-22 00:56:04

Temat: ksiazki psychologiczne
Od: tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy czytanie ksiazek psychologicznych moze zastapic terapie?
Ostatnio przeczytalem "Wewnetrzne Przebudzenie" C. Sisson i czuje sie
jak by to mialo wplyw na moje zycie albo zapoczatkowalo jakies
zmiany.Czy psycholog moze wiedziec wiecej o nas samych niz my sami?
Z tego co pisal autor to psychoanaliza jest po to zeby analizowac to co
w nas zachodzi i jest dlugotrwala i nie pozbywa sie tego co w nas
jest stlumione.Czy ktos probowal juz tej terapii oddechowej i moze
sie podzielic wrazeniami?

2. Data: 2008-01-22 10:01:55

Temat: Re: ksiazki psychologiczne
Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tomas" <t...@n...dsfhjwer.pl> napisal w wiadomosci
> Witam
> Czy czytanie ksiazek psychologicznych moze zastapic terapie?

nie.

> Ostatnio przeczytalem "Wewnetrzne Przebudzenie" C. Sisson i czuje sie
> jak by to mialo wplyw na moje zycie albo zapoczatkowalo jakies
> zmiany.Czy psycholog moze wiedziec wiecej o nas samych niz my sami?

i tak, i nie.
:)

> [...]
> nas zachodzi i jest dlugotrwala i nie pozbywa sie tego co w nas
> jest stlumione.Czy ktos probowal juz tej terapii oddechowej i moze

czy dobrze wnioskuje, ze wg. ciebie psychoanaliza jest terapia oddechowa?

pozdrawiam

o.

3. Data: 2008-01-22 10:20:31

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 01:56, tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> wrote:
> Witam
> Czy czytanie ksiazek psychologicznych moze zastapic terapie?

Zdecydowanie nie. Chyba, ze jestes psychoterapeuta ;>

> Ostatnio przeczytalem "Wewnetrzne Przebudzenie" C. Sisson i czuje sie
> jak by to mialo wplyw na moje zycie albo zapoczatkowalo jakies
> zmiany.Czy psycholog moze wiedziec wiecej o nas samych niz my sami?

Moze. Nie musi.

> Z tego co pisal autor to psychoanaliza jest po to zeby analizowac to co
> w nas zachodzi i jest dlugotrwala i nie pozbywa sie tego co w nas
> jest stlumione.

Nie kazda psychoterapia oparta jest na psychoanalizie. Psychoanalize
stosuje sie _stosunkowo_ rzadko.
Fachowa psychoterapia pozwala i pomaga tlumionym emocjom wyjsc na
'swiatlo dzienne'. Kiedy trzeba pomaga sie ich pozbyc, a kiedy indziej
pomaga je odpowiednio spozytkowac.

> Czy ktos probowal juz tej terapii oddechowej i moze
> sie podzielic wrazeniami?

Czy to nie Ty przypadkiem kiedys opowiadales o tego typu terapii i
goraco do niej namawiales? Jesli nie, przepraszam za pomylke :)

Fragile

4. Data: 2008-01-22 10:37:09

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Fragile" <e...@i...pl> napisal w wiadomosci
g.googlegroups.com...
Czy psycholog moze wiedziec wiecej o nas samych niz my sami?

> Moze. Nie musi.

Co do niektórych rzeczy, to nawet powinien wiedziec wiecej.
np. co do rozpoznania zaburzen delikwenta, z których delikwent czesto nie
zdaje sobie sprawy. :)
I warto, zeby pacjent uwierzyl psychologowi, ze moze on miec racje. (bolesna
racje, czasami).
Bo bez zaufania nie bedzie terapii.

Wielu rzeczy psycholog oczywiscie nie wie lepiej niz pacjent.
np. nikt lepiej od pacjenta nie wie, co pacjent w danym momencie czuje i
czego pragnie.

pozdrawiam (nieprofesjonalnie)
ostryga.

5. Data: 2008-01-22 11:33:34

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 11:37, "ostryga" <z...@v...pl> wrote:
> [...]
> Czy psycholog moze wiedziec wiecej o nas samych niz my sami?

> Co do niektórych rzeczy, to nawet powinien wiedziec wiecej.

I oby takich specjalistow bylo jak najwiecej :)

> [...]
>
> Wielu rzeczy psycholog oczywiscie nie wie lepiej niz pacjent.
> np. nikt lepiej od pacjenta nie wie, co pacjent w danym momencie czuje i

Nic dodac, nic ujac :)

Pozdrawiam :)
Fragile

6. Data: 2008-01-22 12:18:26

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Fragile" <e...@i...pl> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
>Nic dodac, nic ujac :)
>Pozdrawiam :)
>Fragile

Równiez pozdrawiam,

u ciebie za oknem tez taka plucha?
w takie dni mysle, ze ci, którzy pracuja w biurze w pokojach bez okien, nie
maja znów tak zle... ;)

o.

7. Data: 2008-01-22 15:30:58

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 01:56, tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> wrote:

> Witam

czy pisujesz tutaj również pod drugim nickiem "alibaba"?

8. Data: 2008-01-22 15:36:33

Od: tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to nie Ty przypadkiem kiedys opowiadales o tego typu terapii i
> goraco do niej namawiales? Jesli nie, przepraszam za pomylke :)

Jak bym mogl namawiac jak nie uczestniczylem w tym , jestem tylko ciekaw
co wposcie sugerowalo.Autor ksiazki sugerował ze jest bardziej
skuteczniejsza niz psychoanaliza , ktora analizuje co w samej nazwie
wskazuje a nie pozbywa sie no bo co z tego ze ktos bedzie wiedzial ze np
ma stlumiona jakas emocje skoro nie bedzie wiedzial jak jej sie pozbyc?

9. Data: 2008-01-22 15:41:11

Od: tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:

> czy pisujesz tutaj również pod drugim nickiem "alibaba"?

Nie tylko :) Ponoc CBŚ juz jest nawet na tej grupie.
Wszedzie mają swoich agentów.Trzeba czesto zmieniac tozsamosci
zeby nie zostac rozpoznanym.

10. Data: 2008-01-22 15:43:22

Od: tomas <t...@n...dsfhjwer.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy dobrze wnioskuje, ze wg. ciebie psychoanaliza jest terapia oddechowa?

Zle wnioskujesz.Dostaeczny z minusem :)

potrzeby subiektywne i obiektywne
Wszystkiego najlepszego z okazji dnia BaBci
mozg
21 stycznia - najbardziej dołujący dzień roku
Z SCP