kudzu

1. Data: 2004-08-08 12:17:46

Temat: kudzu
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś spotkał się z rośliną Pueraria lobata.
Nazywana też jest kudzu ,pod tą nazwą sprzedawane są
preparaty do leczenia alkoholizmu,nikotynizmu.
Mirzan

2. Data: 2004-08-08 13:45:01

Temat: Re: kudzu
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Czy ktoś spotkał się z rośliną Pueraria lobata.
> Nazywana też jest kudzu ,pod tą nazwą sprzedawane są
> preparaty do leczenia alkoholizmu,nikotynizmu.

W poludniowo-wschodnich stanach USA jest to straszny chwast, z ktorym
tam bezskutecznie walcza. Potrafi przyrosnac stope (30 cm) na dzien
i zarasta wszystko. Podejrzewam, ze w Polsce nie mialoby jednak az
tak sprzyjajacych warunkow; w centralnej Indianie go chyba nie ma.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-08-08 15:39:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zarasta wszystko. Podejrzewam, ze w Polsce nie mialoby jednak az
> tak sprzyjajacych warunkow; w centralnej Indianie go chyba nie ma.

Rośnie chyba szybciej niż rdest auberta.Bardzo by mi się podobało
posadzić to zielsko u siebie,ale skąd wziąć nasiona?
Mirzan

4. Data: 2004-08-08 15:49:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Rośnie chyba szybciej niż rdest auberta.Bardzo by mi się podobało
> posadzić to zielsko u siebie,ale skąd wziąć nasiona?

Moze to byc trudne. Na przyklad w wielu stanach USA handel ta roslina
i sadzenie jej jest zakazane.

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2004-08-08 16:52:40

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:TXrRc.6974$cT6.3078@fe2.columbus.rr.com...
> "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Moze to byc trudne. Na przyklad w wielu stanach USA handel ta roslina
> i sadzenie jej jest zakazane.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Widziałam zdjęcia drzew obrośnięte tym pnączem. To były skupiska drzew i
kawałek łąki. Widok straszny ! Straszny i złowrogi. Z nieprzejrzystej
zielonej gęstwiny sterczące białe, wyschnięte kikuty konarów drzew. Dobrze
że to on nas jest daleko i tak trzymać :-(

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-08-08 18:19:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zielonej gęstwiny sterczące białe, wyschnięte kikuty konarów drzew. Dobrze
> że to on nas jest daleko i tak trzymać :-(

Drzewo może być uduszone przez dławisz,cytryniec i inne zielska.
To pnącze ma małe szanse przeżyć u nas na wolności.Pod folią może
uda się utrzymać przez sezon.I nie musi rosnąć na drzewie,starczy
mu rura.
Zaczynasz robić wino,ja robię od dawna,może przydała by się nam
mała plantacja kudzu ? Tak na wszelki wypadek...
Mirzan

7. Data: 2004-08-08 19:02:47

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To pnącze ma małe szanse przeżyć u nas na wolności.Pod folią może
> uda się utrzymać przez sezon.I nie musi rosnąć na drzewie,starczy

To było zdjęcie pnącza które wyrwało się spod kontroli a chyba było
robione gdzieś w Stanach.

> Zaczynasz robić wino,ja robię od dawna,może przydała by się nam
> mała plantacja kudzu ? Tak na wszelki wypadek...
> Mirzan

A sądzisz że byłoby pomocne przy wyrobie wina ??? Szczerze mówiąc, gdy
chciałam coś pogoglować na jego temat w necie wyskakiwały mi tylko
informacje do czego może służyć (walka z nałogami) bez informacji o nim
samym.

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-08-08 19:10:09

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Drzewo może być uduszone przez dławisz,cytryniec i inne zielska.

Szanse na to sa raczej mierne i im dalej na polnoc tym mniejsze.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-08-08 19:16:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałam coś pogoglować na jego temat w necie wyskakiwały mi tylko
> informacje do czego może służyć (walka z nałogami) bez informacji o nim

Właśnie to miałem na myśli.Robienie wina to mocno ryzykowne zajęcie,
nigdy nie wiadomo czym skończy się degustacja.Lepiej mieć worek tej
substancjii tak na wszelki wypadek,bo co będzie jak sie wpadnie?
A może z tego korzenia dałoby się coś zrobić?
Mirzan

10. Data: 2004-08-08 19:27:15

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może z tego korzenia dałoby się coś zrobić?

http://home.att.net/~ejlinton/jelly.html

http://www.kudzucuisine.com/

Pozdrowienia, Jan_jr

sprzedam ziemie z wykopu
przekopanie widłami
Xenon 2
Xenon 2
Informacje o endolsulfanie (m in. Thiodan plynny 350 EC)