kwaszone śliwki Bajarki

1. Data: 2005-09-09 22:22:37

Temat: kwaszone śliwki Bajarki
Od: "dżdżownica" <d...@x...xl> szukaj wiadomości tego autora

No jest problem!
Zrobione według przepisu... ale w kamionkowym garnku przyciśnięte
talerzykiem i słoikiem
potem odstępstwa...
więcej niż dwa dni na powietrzu i "areszt" w lodówce.
Dziś po n tygodniach degustacja.
Wszystkie są jędrne i słonawe.
Ale niektóre jakby podeszły fermentacją. I "woda" mętna.
Włożono w celach "sanitarnych" ząbek czosnku i trochę chrzanu i z powrotem
do lodówki ( ach te babcine piwnice).

A tak właściwie Bajarko!
Jak to należy dokładnie zrobić.
Pogryzka alkoholiczna słuszna, no ale nie tylko sednem Człowiek żyje.
Czasem dobrze jest i imponderabiliać!

Pozdrawiam serdecznie

dżdżownica

PS. Jak tu teraz miło, jak nie trwa Sabat.
Metry sześcienne odchodów...

2. Data: 2005-09-10 06:31:24

Temat: Re: kwaszone śliwki Bajarki
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dżdżownica napisał:

> Jak to należy dokładnie zrobić.

W sumie to tak, jak masz. Sól, cukier po równo, woda, kawałek skórki
razowca. Bez czosnku, za to goździki. Nie powinny być za słone, raczej
kwaskowate. Woda może lekko zmętniec. Ważne jest, by nie wypływaly na
powerzchnię spod wody, po to talerzyk i obciążenie.
Musiałabym spróbować i porównac smak, wtedy moglabym powiedziec coś
więcej ;)
--
pa, BBjk

3. Data: 2005-09-10 08:36:33

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Musiałabym spróbować i porównac smak, wtedy moglabym powiedziec coś więcej
> ;)

hehehe
Zamiast próbowac moje, zaproś mnie na swoje ;D

Pozdrawiam nie spod sygnaturki
d.

4. Data: 2005-09-10 08:42:18

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dżdżownica napisał:

> Zamiast próbowac moje, zaproś mnie na swoje ;D

Nie wykluczam, czasem zapraszam głodnych na żer.
W tym roku nie mam już, a smak w pamięci, jak magdalenki.

Jak nie wychodzą, zrób marynowane, imho lepsze, teraz węgierki na nie są
dobre, a efekt pewnik.
--
pa, BBjk

5. Data: 2005-09-10 09:03:59

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wykluczam, czasem zapraszam głodnych na żer.
Jak można być głodnym na kwaszone śliwki Bajarko?
Chyba tylko łakliwym.

> W tym roku nie mam już, a smak w pamięci, jak magdalenki.
Ja poczekam, mnie się nie śpieszy...

> Jak nie wychodzą, zrób marynowane, imho lepsze, teraz węgierki na nie są
> dobre, a efekt pewnik.
Marynowane to są... no czasem może i dobre.

dżdżownica

---
ot tak tylko wpadłam
nikt mnie nie lubi, nikt mnie nie kocha
codziennie idąc na francuski szlocham

6. Data: 2005-09-11 07:29:41

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak można być głodnym na kwaszone śliwki Bajarko?
> Chyba tylko łakliwym.

To był rzucony lekką ręką o klawiaturę ogólnik :)

Teraz się zastanawiam nad zadanym tematem: gdzie leży granica między
głodem, a łakliwością? Koniecznością, a przyjemnością?

Kiszone śliwki to fanaberie, masz rację.

> Marynowane to są... no czasem może i dobre.

Bywają. Dobrze mieć słoik, czy dwa na nieprzewidziane okoliczności.
--
pa, BasiaBjk

7. Data: 2005-09-12 09:32:21

Od: "dżdzownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz się zastanawiam nad zadanym tematem: gdzie leży granica między
> głodem, a łakliwością? Koniecznością, a przyjemnością?
No nic się nie dzielisz przemyśleniami

> Kiszone śliwki to fanaberie, masz rację.

> Bywają. Dobrze mieć słoik, czy dwa na nieprzewidziane okoliczności.

Pewnie tak.
Ale ja jeszcze o kiszonych.
Sanitarne dołożenie czosnku i chrzanu na te dwa dni dobrze zrobiło całości.
Przestało podjeżdżać fermentacją i śliwki stężąły w smaku.
Chyba zaraz wyjmę z zalewy i czosnek i chrzan, aby się niezchrzaniło

pozdrawiam
dżdżownica

8. Data: 2005-09-12 09:38:43

Od: "dżdzownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dżdzownica" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przestało podjeżdżać fermentacją i śliwki stężąły w smaku.
> Chyba zaraz wyjmę z zalewy i czosnek i chrzan, aby się niezchrzaniło

Wyjęłam.
No, ale całość podejrzanie zajeżdża malizną.
No właśnie Bajarko... A czy można z obecnych węgierek nastawić kwaszankę?

pozdro

Twoja dżdżownica

9. Data: 2005-09-12 10:08:04

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dżdzownica napisał:

> No, ale całość podejrzanie zajeżdża malizną.
> No właśnie Bajarko... A czy można z obecnych węgierek nastawić kwaszankę?

Można na pewno. Ale co z tego wyjdzie? Nie wiem.
Uczono mnie (tzn. samasię przez obserwację), by to robić z takich lekko
niedojrzałych, a teraz już są dojrzałe. Jeśli zrobisz, daj znać o Effektach.
--
pa, BBjk + 23 kg malin (horror, horror)

10. Data: 2005-09-12 13:32:02

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dżdzownica napisał(a):
> Wyjęłam.
> No, ale całość podejrzanie zajeżdża malizną.
> No właśnie Bajarko... A czy można z obecnych węgierek nastawić kwaszankę?

Węgierki wczesne nie nadają sie zbytnio na przetwory. Ot co.
pozdr. Jerzy

Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe
placki ziemniaczane przywieraja!!!
Papryka konserwowa
sos pomidorowy (nieudany:(((
PILNE: jak długo gotuje sie kukurydzę???