kwietnik

1. Data: 2004-07-23 13:10:30

Temat: kwietnik
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sierpniowym numerze Kwietnika jest ciekawy artykuł o nowych
odmianach lilii,ilustrowany ładnymi zdjęciami.Zachęcam do przeczytania.
Jest tam również zdjęcie rośliny o czarnych liściach.
Mirzan

2. Data: 2004-07-23 19:03:03

Temat: Re: kwietnik
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>     W sierpniowym numerze Kwietnika jest ciekawy artykuł o nowych
>  odmianach lilii,ilustrowany ładnymi zdjęciami.Zachęcam do przeczytania.
>  Jest tam również zdjęcie rośliny o czarnych liściach.

Lilie piękne, czarna roślina to konwalnik. Sadzilam kilkakrotnie, niestety u
mnie wymarza. Teraz zimuję go w inspekcie. Raczej oryginalny niż ładny.
Pozdrawiam Zielka

3. Data: 2004-07-23 19:43:53

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmianach lilii,ilustrowany ładnymi zdjęciami.Zachęcam do przeczytania.
> Jest tam również zdjęcie rośliny o czarnych liściach.

Nie uwierzysz - kupując go dziś natychmiast pomyślałam o Tobie, ale jakże
bys nie wiedział, że gdzieś o liliach napisano... U nas w ogrodzie tez
wyrosła (nie wiem jaka to - zrobię zdjęcie i przyślę). To prezent z
Kokotowa, a ja - wciąż namiastka ogrodnika - myślałam, ze to smolinos, taką
pomarańczowo-brązową ma barwę. A tu rozkwitła śliczna lilia...Może
ofiarodawca rozpozna po opisie?
Pozdrowienia
Gosia, upojona zapachem maciejki

---

4. Data: 2004-07-23 19:53:12

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Klecka napisał:
> [...]
> Kokotowa, a ja - wciąż namiastka ogrodnika - myślałam, ze to smolinos, taką
> pomarańczowo-brązową ma barwę. A tu rozkwitła śliczna lilia...

Hmmm...
A jesteś pewna, że to lilia a nie liliowiec?
Coś mi sie majaczy, ze kopałam na wiosnę dla kogoś:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-07-23 20:02:21

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kokotowa, a ja - wciąż namiastka ogrodnika - myślałam, ze to smolinos, taką
> pomarańczowo-brązową ma barwę. A tu rozkwitła śliczna lilia...Może

Smolinosy to była dawna nazwa lilii bulwkowatej,później zaczęto
tak nazywać liliowce i chyba coś jeszcze.Nazwa pasuje do jednej
i drugiej rośliny jeśli ją powąchasz.
Wydaje mi się, że nie będzie łatwo ustalić nazwę odmiany,są ich
tysiące,niektóre bardzo podobne.Jak trafisz na pachnące lilie,już
po Tobie,zostaniesz liliarą,czego Ci życzę. Mirzan>

6. Data: 2004-07-23 20:57:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Użytkownik Małgorzata Klecka napisał:
| U nas w ogrodzie tez

| Hmmm...
| A jesteś pewna, że to lilia a nie liliowiec?
| Coś mi sie majaczy, ze kopałam na wiosnę dla kogoś:-)

Mnie się też majaczy, że przy przesadzaniu chyba odsadzałam słaśnie takiego
pomarańczowego...jakie to ma liście? Jakoś nie pamiętam, żeby ktoś z liliami
przyjeżdżał (tzn. wiem - dostałam, ale czy akurat wtedy??)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-07-24 08:32:40

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm...
> A jesteś pewna, że to lilia a nie liliowiec?
> Coś mi sie majaczy, ze kopałam na wiosnę dla kogoś:-)

Pytam szeptem (żeby nikt nie słyszał) - jaka jest między nimi różnica?
Marto, cudnie wyrosło :-))

Pozdrowienia
Gosia

---

8. Data: 2004-07-24 21:41:18

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam szeptem (żeby nikt nie słyszał) - jaka jest między nimi różnica?
> Marto, cudnie wyrosło :-))

Chociaż należą do tej samej rodziny to trochę się różnią:-)
Lilie (lilium) to rośliny cebulowe, natomiast liliowce
(hemerocallis) to byliny kłączowe. To tak w skrócie:-)
Reszte znajdziesz w google:-)
Jeśli liście są, długie, trawiaste to masz liliowca:-)
Jeśli to liliowiec ode mnie to zostaw wokół sporo miejsca,
szybko się rozrasta.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-07-24 21:47:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Wydaje mi się, że nie będzie łatwo ustalić nazwę odmiany,są ich
> tysiące,niektóre bardzo podobne.

Zapomniałam dodać, Basia sugerowała, ze moze to być h.fulva.
Jak znajdę dobre zdjecie to powieszę.
Liliowca dostałam od siostry, ona jeszcze od kogoś:-)

> Jak trafisz na pachnące lilie,już
> po Tobie,zostaniesz liliarą,czego Ci życzę.

Ano:-)
Moje ulubione kwiaty lata:-)

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2004-07-25 09:26:23

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli liście są, długie, trawiaste to masz liliowca:-)
> Jeśli to liliowiec ode mnie to zostaw wokół sporo miejsca,

Dzięki, oczywiście masz rację. Basia też rozwiała mi wątpliwości. To
liliowiec. Dziś zrobiłam zdjęcie, spróbuję zamieścić gdzieś w sieci (nigdy
tego nie robiłam). Widzę, że macie jakieś darmowe albumy, spróbuję pójść
tropem i wreszcie i ja się pochwalę, że mi coś wyrosło.
Pozdrawiam serdecznie
Gosia

---

w trawniku trawa ... - jak się jej pozbyć ?
<no subject>
rosliny wodne + owady
aeracja wertykulacja trawnika i skorki
skarpa