laczenie zerowkowiczow (w przedszkolu) z dziecmi mlodszymi

1. Data: 2005-06-10 07:43:39

Temat: laczenie zerowkowiczow (w przedszkolu) z dziecmi mlodszymi
Od: "M.Nowak" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow!

Mam taki problem i licze, ze ktos rzuci swiatlo, jak to rozegrac.

Otoz mam dwoje dzieci (z jednego roku), ktore chodza do przedszkola i od
wrzesnia maja byc w grupie zerowkowej. Obecnie jest ich wszystkich w grupie
31, a od wrzesnia ma ich byc 33. I okazalo sie, ze jest taki przepis, iz
grupy przedszkolne nie moga byc wieksze niz 25 osob. Z tego powodu dyrekcja
zamierza grupe zerowkowa podzielic na dwie czesci (17+16) i do kazdej
dokoptowac po kilkoro dzieci z obecnych maluszkow.
I tu zaczyan sie problem. Po pierwsze nasze dzieci (tych 31) sa bardzo
"mocna" grupa: juz czytaja, licza i do tego sa bardzo ze soba zzyte. Bardzo
lubia swoja pania, a ona jest bardzo ceniona przez wszystkich rodzicow. Nikt
nie chce odejsc spod jej pieczy.
Moje pytanie jest skierowane do psychologow i pedagogow, znawcow przepisow,
czy taki drastyczny podzial jest dobry dla dzieci? Czy mozna bez
konsekwencji laczyc w grupie dzieci na innym etapie rozwoju emocjonalnego i
intelektualnego? Jak mozemy (jako rodzice) bronic integralnosci obecnej
grupy i dobra naszych dzieciakow?
Czy za blad dyrekcji, ktora przyjela zabyt duzo dzieci z jednego rocznika,
konsekwencje maja poniesc dzieciaki?

Prosze o wszelkie sugestie i podpowiedzi, przepisy, na ktore mozna sie
powolac, przy ewentualnych odwolaniach i prostestach.

Magda N.
mama dwojki szesciolatkow

2. Data: 2005-06-10 07:56:24

Od: "hm...." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

Sadze, ze powinnas sie cieszyc, ze dyrekcja chce podzielic. Uwazam, ze
lepiej dla dzieciakow, jak beda w mniejszych grupach niz w tak duzej frupie.

MaDu
Tata przed i po zerowce :)

3. Data: 2005-06-10 08:01:40

Od: "M.Nowak" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest pieniactwo...
Czemu moje dzieci maja znowu uczyc sie literek, skoro juz plynnie czytaja, a
beda, bo to przewiduje program dla pieciolatkow, ktore do nich dolacza. To
raz. A drugie to to, ze grupy nadal beda liczne, bo 25 osobowe.

Przykro mi za taka ocene :-(

Magda N.

4. Data: 2005-06-10 08:09:01

Od: " PASIK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przeniosłam dziecko do grupy spójnej wiekowo już w starszakach..bo okazało
się że w grupie 25 osobowej dziwnym trafem...pojawia się coraz więcej 4,5
latków.Oczywiście nie zostałam o tym poinformowana.

Wynieśliśmy się z wielkim hukiem, a była to jedna z lepszych decyzji.

W przedszkolnej zerówce zapisanych jest 26 dzieci..myślę,że w szkolnych będzie
sporo dzieciaków(rocznik 99 jest chyba dość liczny)
Wiem że w zeszłym roku rodzice walczyli o dwie zerówki nawet w kuratorium.34
dzieci zostało podzielonych na dwie grupy.

Chyba nie powinno być problemów bo do zerówki przyjmują rocznikami...jeśli są
młodze dzieci powinny przejść testy psychologiczne.

pozdr.Pasik&Pinek (prawie 6 latek)

5. Data: 2005-06-10 08:41:31

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.Nowak" ...

> [...]
> zamierza grupe zerowkowa podzielic na dwie czesci (17+16) i do kazdej
> Czy za blad dyrekcji, ktora przyjela zabyt duzo dzieci z jednego rocznika,

Jesteś pewien, że to błąd był?
Zerówka jest obowiązkowa, jeżeli w przedszkolu masz oddział "0" to placówka
musi przyjąć wszystkie dzieci ze swojego okręgu. Z drugiej strony masz
przepis o max. 25 osobowych odziałach i (prawdopodobnie) drugi ze strony
gminy, że nie mniej, niż 20 coś. I kicha. Dyrektorka orze jak może, ale nie
ma pola manewru.

> Prosze o wszelkie sugestie i podpowiedzi, przepisy, na ktore mozna sie
> powolac, przy ewentualnych odwolaniach i prostestach.

Poprzyjcie pismo dyrektorki do OP o utworzenie mniej licznych oddziałów
(2x17 osób). Namówcie znajomych, by zapisali tam sześciolatki, żeby dało się
utworzyć 2 pełne grupy zerowe.
A protest? Nie widzę podstaw, ale jak chcesz walczyć odwołaniami i
protestami - wolna droga.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

6. Data: 2005-06-10 09:07:22

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik M.Nowak napisał:

> [...]
> zamierza grupe zerowkowa podzielic na dwie czesci (17+16) i do kazdej
> dokoptowac po kilkoro dzieci z obecnych maluszkow.
To bardzo ładnie. W naszej zerówce - przedszkolnej
właśnie - też jest dosyć mieszany skład i jeśli chodzi
o naukę, to podejście jest bardzo zindywidualizowane.
Kiedy byłem na zebraniu w marcu, dowiedziałem się jaki
jest poziom ogólny i jakie są "wyższe" osiągnięcia,
dowiedziałem się, że jedno (zgadnij czyje ;-) dziecko
prowadzi swój zeszyt do ćwiczenia liter, a kilkoro ma
zeszyty ze szlaczkami. Nauka pisania to tylko mała
cząstka tego, co robią: angielski, rytmika, zabawy
ruchowe, piosenki do występów z okazji..., wycieczki
(do Parku Leśnego, krajobrazowa, spacer po miasteczku
itd.), klocki i laleczki - atmosfera jak w domu
z rodzeństwem, a nie jak w firmie wśród dorosłych.

Czytałem na temat nauczania domowego (Home Schooling)
i małych szkół wiejskich. Nie uważam, aby skoszarowanie
dzieci z tego samego rocznika w czymkolwiek poprawiało
wydajność nauczania. Może jednak _utrudniać_ wychowanie
ponieważ naturalna hierarchia starszych-opiekuńczych
i młodszych-biorących_przykład_i_podziwiających jest
zakłócona. Wzrasta znaczenie rywalizacji, dochodzą do
głosu negatywne emocje.
Grupki chłopaków (i dziewczynek pewnie też)
"nakręcających" sobie nawzajem skłonności do psikusów
wyodrębniają się w dużych homomorficznych grupach,
a nie w małych i zróżnicowanych.

> [...]
> lubia swoja pania, a ona jest bardzo ceniona przez wszystkich rodzicow. Nikt

Jeśli bardzo Ci zależy na tej właśnie pani, to warto
oczywiście o to zawalczyć. Osobowość pierwszej "pani"
i w ogóle nauczycieli w toku nauczania jest bardzo
ważna.

> [...]
> grupy i dobra naszych dzieciakow?
> Czy za blad dyrekcji, ktora przyjela zabyt duzo dzieci z jednego rocznika,

IMO to nie błąd, tylko wykorzystanie okazji. Tak, jak
grzybiarze zbierają prawdziwki, kurki i co tam jeszcze
się trafi, tak samo dyrektor placówki wykorzystuje
okazję, by zgarnąć trochę więcej pieniędzy. Dzięki temu
pula na wspólne zabawki, na talerzyki, na sprzęt grający
(u nas ostatnio kupiony za pieniądze Rady Rodziców) jest
większa.

> Prosze o wszelkie sugestie i podpowiedzi, przepisy, na ktore mozna sie
> powolac, przy ewentualnych odwolaniach i prostestach.
Daj sobie spokój z protestami. Gdybym bardzo się
upierał, to poszedlbym do dyrektorki z prośbą
o przeniesienie, bez bombonierki - wystarczają
kwiatki na rozpoczęciach i zakończeniach.

J. + 11 + 7

7. Data: 2005-06-10 09:11:25

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " PASIK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chyba nie powinno być problemów bo do zerówki przyjmują rocznikami...jeśli
> są
> młodze dzieci powinny przejść testy psychologiczne.

Coś się zmieniło? W ostatnich 2 latach pójście 5 latka do zerówki nie
wymagało testów. Dopiero do 1 klasy.

Ewa

8. Data: 2005-06-10 09:38:27

Od: " PASIK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś się zmieniło? W ostatnich 2 latach pójście 5 latka do zerówki nie
> wymagało testów. Dopiero do 1 klasy.

Przepraszam masz rację....to jest tak jak sie miesza zerówkę z pierwszą klasą.

Wiem że w szkole zerówkowicze mają spotkanie z psychologiem nie wiem jak to
jest w przedszkolu.

pozdr.Pasik

9. Data: 2005-06-10 10:30:38

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.Nowak" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> grupy i dobra naszych dzieciakow?
> Czy za blad dyrekcji, ktora przyjela zabyt duzo dzieci z jednego rocznika,

A skąd w ogóle założenie, że łączenie dzieci na innych etapach rozwoju ma
jakieś negatywne konsekwencje?
Moje dzieci chodzą do małego przedszkola, gdzie są tylko dwie grupy -
starszaki i maluchy. W grupie starszaków są też zerówkowicze. Nie widzę,
żeby miało to jakikolwiek negatywny wpływ na dzieci czy ich rozwój
intelektualny. Wszystkie dzieci idące do szkoły potrafią czytać, pisać,
dodawać, odejmować, mnożyć. Moje dziecko na testach do pierwszej klasy miało
świetne wyniki i z tego co wiem, dzieci, które kończyły przedszkole przed
moim synem - również były doskonale przygotowane.
To naprawdę nie oznacza, że te dzieci, które więcej potrafią się uwstecznią.
Pani po prostu będzie bardziej indywidualnie pracować z dziećmi - co będzie
dodatkowo łatwiejsze przy grupie która ma 17 osób a nie prawie dwa razy
tyle.

To co napisał Jonasz tez jest bardzo ważne - że starsze dzieciaki w grupie
mogą opiekować się młodszymi i przez to poczuć się ważne i docenione.

Rozumiem, że zależy Ci na Pani, rozumiem, że dzieci są zżyte - ale to
jeszcze nie powód do protestów - zresztą obawiam się, że nie ma podstawy
prawnej, na której możnaby się oprzeć. Myślę, że trochę tragizujesz - co
może negatywnie odbić się na dziecku i spowodować u niego, że o ile
wcześniej nie miało obaw związanych z podziałem grupy, to teraz już może
mieć. Dzieci nie rozstają się na zawsze - będą się nadal w przedszkolu
spotykały zarówno z kolegami jak i ze swoją dawną panią.

--
pozdrawiam, misiczka

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"
Tadeusz Gicgier

10. Data: 2005-06-10 16:06:06

Od: Obaś <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@i...pl opowiada tu,że
> To nie jest pieniactwo...
> Czemu moje dzieci maja znowu uczyc sie literek, skoro juz plynnie
> czytaja, a beda, bo to przewiduje program dla pieciolatkow,

Że co?? Nauka literek to program na pięciolatków?? Czyżby??

Jola

a co mi tam, podziele sie :D
Kieszonkowe
Odpowiedzialność rodziców za szkody
jak wzmocnic poczucie pewnosci u 6-latka?
zez - czy operowac?