lampka biurkowa na diody led

1. Data: 2007-12-06 08:52:18

Temat: lampka biurkowa na diody led
Od: Tornaga <s...@o...torun.waz.pl> szukaj wiadomości tego autora

jest taka diodowa lampa biurkowa
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=MT6207+CHARGIN
G+LAMP
firmy media-tech

chcialabym kupic kilka takich na biurka dzieciakom, i ogolnie do celow
oswietleniowych w miejscach stale oswietlonych, slyszalam ze te diody led
sa bardzo ekonomiczne i prawie wogol e nie pobieraja pradu, co wy na to?

2. Data: 2007-12-06 10:26:39

Temat: Re: lampka biurkowa na diody led
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Gru, 09:52, Tornaga
<s...@o...torun.waz.pl> wrote:
> [...]
>
> chcialabym kupic kilka takich na biurka dzieciakom, i ogolnie do celow
> oswietleniowych w miejscach stale oswietlonych,

Jako bajer do doświetlania zakątków - czemu nie, ale na biurka nie
radzę, LEDy się niezbyt nadają na źródło światła do pracy.

J.

3. Data: 2007-12-06 17:05:54

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> Jako bajer do doświetlania zakątków - czemu nie, ale na biurka nie
> radzę, LEDy się niezbyt nadają na źródło światła do pracy.
Nie podales argumentow wiec rozumiem ze masz na mysli te dwa:
* waski kat rozsylu swiatla (pare stopni)
* nieodpowiednia barwa (cos okolo 6000K)
Otoz w ogolnie dostepnych jzu rozwiazaniach wyeliminowano praktycznie
wszystkie powyzsze problemy.
Kat rozsylu to praktycznie 180 stopni, ktore mozna dosc precyzyjnie
przycinac przy uzyciu soczewek (odpowiednio zwiekszajac jasnosc).
A co do barwy swiatla to sa juz wersje wielokolorowe albo tzw warm-light
(3200K). Barwa faktycznie nie rozni sie od tego co daje np halogen.
Wada to cena, np dioda 1W + soczewka to jakies 21 zl, dioda 3W +
soczewka to koszt okolo 28 zl. Biorac pod uwage "wiecznosc" pracy ;) i
male zuzycie pradu to znikomy wydatek.

Artur Lew
http://republika.pl/artee
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2007-12-06 17:51:08

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Lew <n...@p...onet.pl> wrote:

> Nie podales argumentow wiec rozumiem ze masz na mysli te dwa:
> * waski kat rozsylu swiatla (pare stopni)
> * nieodpowiednia barwa (cos okolo 6000K)

Tak.

> [...]
> A co do barwy swiatla to sa juz wersje wielokolorowe albo tzw
> warm-light (3200K). Barwa faktycznie nie rozni sie od tego co

Ależ ja wiem, że są już LEDy, które ten problem może nie
eliminują, ale znacznie ograniczają. I jak tylko chińczyki zaczną
w swych wyrobach montować właśnie takie a nie te kilkakrotnie
tańsze, wycofam się ze swego zdania :-)

J.

5. Data: 2007-12-06 19:39:54

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to koszt okolo 28 zl. Biorac pod uwage "wiecznosc" pracy ;) i male zuzycie

Wszystko fajnie ale nie w tych z prolinu lampkach. Kupiłem ostatnio na
allegro za 15zł żarówke na 220V. Makabara, może i bierze 3W ale światło tez
jak 3W daje. Jedynie dla orientacji ale zeby cos np czytac przy tym to nie
ma szans.

6. Data: 2007-12-06 20:28:47

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tornaga" <s...@o...torun.waz.pl> wrote in message
> [...]
> sa bardzo ekonomiczne i prawie wogol e nie pobieraja pradu, co wy na to?

Moze sa ekonomiczne, ale nigdy bym swojemu dziecku takiej nie zafundowal. O
tym napisali juz przedpiscy. Podobnie jest z lamkami halogenowymi z zarowka
20W. Na biurku musi swiecic zarowka o mocy min 50W. Moze byc zwykla lub
halogenowa.

Ostatnio w pracy mielismy podobna dyskusje. Kolega z pracy przytoczyl takie
oto dane:

Skutecznosc swietlna zarówki na tle innych zródel swiatla

zródlo swiatla kazde o mocy 1W strumien swietlny (w lm):
zarówka zwykla, 8...20
zarówka halogenowa 20...30

Qwinto

7. Data: 2007-12-06 23:35:57

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Qwinto" <q...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> zafundowal. O tym napisali juz przedpiscy. Podobnie jest z lamkami
> halogenowymi z zarowka 20W. Na biurku musi swiecic zarowka o mocy min

Przy halogenie na biurku tez nie da sie pracowac. To swiatlo jest zbyt
jaskrawe. Oryginalna zarówke 35W zmienilem na 20W, potem 10W i dalej bylo
zle. Z ulga wrócilem do zwyklej, mlecznej, dobrej firmy, 75W zarówki :)
Wojtek
--
Zywiec - prawie jak piwo!

8. Data: 2007-12-07 12:20:05

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Na biurko polecam lampke ze swietlówka rurkowa niezintegrowana.
Np. z IKEA.
JaC

-----

9. Data: 2007-12-08 00:02:35

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 7 Dec 2007 00:35:57 +0100, name: wowa:

> Przy halogenie na biurku tez nie da sie pracowac. To swiatlo jest zbyt
> jaskrawe. Oryginalna zarówke 35W zmienilem na 20W, potem 10W i dalej bylo
> zle. Z ulga wrócilem do zwyklej, mlecznej, dobrej firmy, 75W zarówki :)

75W na biurku???? Może to bardzo duże biurko?
Ja 60W do całego pokoju (niedużego) używam. AFAIK zdecydowana
większość tradycyjnych lampek biurkowych ma napisane ograniczenie do
60W, niektóre chyba nawet do 40...

Pozdrawiam
Miroo

10. Data: 2007-12-08 00:19:18

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo <m...@C...LETTERSpl> napisał(a):

> [...]
> Ja 60W do całego pokoju (niedużego) używam. AFAIK zdecydowana
> większość tradycyjnych lampek biurkowych ma napisane ograniczenie do

Ledy to narazie tylko rozpraszanie ciemności. Do zdrowej pracy przy
biurku stosuję od dawna żarówki 60W Osram softline.Są koloru seledynowego i
dają PRZYJAZNE światło dla oczu... Marex

Ariston AQXL 105 co o tej pralce myślicie ?:)
piec dwufunkcyjny De Dietrich i termostat pokojowy
Płyta ceramiczna: indukcja czy prąd?
Kontakt z firma Electrolux
Reklamowac mikrofalówke ?