leczenie kanałowe - WAŻNE pytania (długie?)

1. Data: 2005-08-04 13:12:23

Temat: leczenie kanałowe - WAŻNE pytania (długie?)
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na początku maja udałam się do gabinetu stomatologicznego z bólem dwu
zębów znajdujących się obok siebie (piątka i szóstka), okazało się, że oba
muszą być leczone kanałowo, co trwało około 6 tygodni [mam oporne zęby :( ]
i łącznie kosztowało mnie 580zł (rachunków nie mam, ale wszystko notowałam).
Leczenie miało miejsce w gabinecie, który ma podpisaną umowę z
funduszem, ale wiadomo... kanałowego NFZ nie refunduje.
Pojawił się jednak problem. W dniu, w którym byłam na ostatniej wizycie
(wypełnienie) dowiedziałam się od lekarza, że te zęby nie są martwe, gdyż
opracował i wypełnił tylko po jednym kanale, a o ile się orientuję np.
szóstka ma ich chyba trzy (?). Zdziwiłam się, ale uznałam, że widocznie tak
to się robi.
Jednak ząb (mowa o tej szóstce cały czas) bolał jeszcze tydzień i
musiałam brać leki porzeciwbólowe, potem zauważyłam, że przy nagryzaniu tym
zębem coś się sączy, gdyż odczuwam nieprzyjemny smak w ustach. Na dodatek
zrobiła mi się kieszonka dziąsła właśnie pomiędzy tymi robionymi zębami, a
lekarz, jak poszłam z 'reklamacją' powiedział, że tak się zdarza. Sam się
dziwił jednak, że wciąż boli (kurde, co z tego, że mniej, ale boli cały czas
nieprzerwanie, a minęło kolejne 6 tygodni!) i dodatkowo tylko na tej szóstce
zrobił się podobno duży kamień, który trzeba było ususwać (reszta zębów ok,
nigdy z kamieniem nie było porblemów, a teraz znów narasta, mimo że
zdejmowany był 10 dni temu).

A teraz pytania:
1) Czy rzeczywiście powinno być tak, że lecząc ząb kanałowo leczy się tylko
jeden kanał? Bo mnie to nie bardzo odpowiada, że zapłaciłam, za leczenie
zęba, a wyleczono 1/3 zęba i on cały czas boli.
2) Czy prawdą jest, że wmawiam sobie, iż kamień nazębny i kieszonka dziąsła
to nie przypadek, że akurat na tym zębie i akurat po kanałowym się pojawiły?
A może jednak zbieg okoliczności?
3) Czy mam prawo do składania "reklamacji", wyleczenia reszty kanałów już
nieodpłatnie i ponowne wypełnienie światłoutwardzalne (teraz takie mam, za
nie też rzecz jasna zapłaciłam)?
A jeśli tak, to na jakiej podstawie, bo NFZ chyba odpada, było to leczenie
odpłatne, a więc oni chyba nie mają nic do tego?

Dla wyjaśnienia powtarzam raz jeszcze - to nie tak, że ząb zaczął boleć
ponownie po jakimś czasie od zakończenia leczenia. On boli cały czas
_pomomo_ zakończenia leczenia, bo Pan doktor wyleczył tylko 1 kanał :( Rzecz
w tym, czy tak powinien postąpić, czy można uznać to za przejaw lebnistwa z
jego strony?

Bardzo proszę o odpowiedzi, chcę pojechac z tym zębem ponownie do tego
samego lekarza, a le nie wiem, czy mam prawo mieć do niego pretensje.

D.

2. Data: 2005-08-04 14:14:29

Temat: Re: leczenie kana?owe - WA?NE pytania (d?ugie?)
Od: "J.R." <1...@e...aon.at> szukaj wiadomości tego autora

www.endodoncja.pl
Tylko endodonta jest w stanie wykonac 100% prawidlowe leczenie kanalowe.
Na stronie jest wykaz specjalistow.
Pozdrawiam.
J.

3. Data: 2005-08-05 09:42:47

Temat: Re: leczenie kanałowe - WAŻNE pytania (długie?)
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J.R." <1...@e...aon.at> napisal w wiadomosci

> www.endodoncja.pl
> Tylko endodonta jest w stanie wykonac 100% prawidlowe leczenie kanalowe.

Masz racje, ale nie o to mi chodzilo.
Zaplacilam za leczenie blisko 600zl, nie stac mnie na to, zeby wydac drugie
tyle, albo wiecej, dlatego pytam, czy rzeczywiscie lekarz leczyl nie tak,
jak trzeba i czy mam prawo do reklamacji w tym konkretnym gabinecie
(wiadomo, ze inny lekarz moze leczyc, ale poprawial po kims nie bedzie,
tylko nzów wezmie za to kase...)
Bardzo prosze o odpowiedzi.

D.

4. Data: 2005-08-06 12:50:07

Od: gowno z KF Slayera <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

J.R. napisał(a):
> www.endodoncja.pl
> Tylko endodonta jest w stanie wykonac 100% prawidlowe leczenie kanalowe.
> Na stronie jest wykaz specjalistow.
> Pozdrawiam.
> J.
jaja se robisz

5. Data: 2005-08-06 12:53:25

Od: gowno z KF Slayera <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):
> [...]
> Leczenie miało miejsce w gabinecie, który ma podpisaną umowę z
> funduszem, ale wiadomo... kanałowego NFZ nie refunduje.

wiesz co każ wyleczyć tego zęba , a zwłaqszcza to co popsuł ZA DARMO
i zrób to szybko bo trzeba go bedzie wyrwać
potem jak wyleczysz to zmień palanta na normalnego dentystę

6. Data: 2005-08-10 15:56:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"J.R." <1...@e...aon.at> wrote in message
> www.endodoncja.pl
> Tylko endodonta jest w stanie wykonac 100% prawidlowe leczenie kanalowe.
> Na stronie jest wykaz specjalistow.

nie jest to prawda, ze tylko endodonta.

iwon(k)a

Biodacyna do ucha?