lek na przeziębienie

1. Data: 2000-11-15 18:54:21

Temat: lek na przeziębienie
Od: Thomas <t...@s...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio spróbowałem amerykańskiego leku na grypę (przeziębienie)
TheraFlu po zażyciu zachciało mi się spać i na rano w zasadzie
poczułem się dobrze ...

a teraz przeglądam skład

Acetaminophen ................................1000 mg
Pseudoephedrine hydrochloride .......60 mg
Dextromethorphan hydrobromide ......30 mg
Chlorpheniramine maleate ................. 4 mg

ten pierwszy skład to pewnie paracetamol, ale pozostałe ?
- nie wiem.
A już ten ostatni jest dla mnie zagadkowy ...
czy to oby nie jakiś środek nasenny ?

ktoś mógłby się pokusić o analizę powyższego składu ?
no i ewentualnej skuteczności leku
tj. czy to może być skuteczny lek, czy kolejny ‘cudowny’
lek zawierający paracetamol, które jak wiemy nie leczy ...

a zresztą ... nie ma leku na przeciębienie/grypę

T.

2. Data: 2000-11-15 22:21:06

Temat: Re: lek na przeziębienie
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Thomas wrote:

> [...]
> lek zawierający paracetamol, które jak wiemy nie leczy ...
>
> a zresztą ... nie ma leku na przeciębienie/grypę

z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze ten lek
(jak wszystkie inne podobne) nie jest "skuteczny" w sensie
wyleczenia grypy, bo jak napisales na grype lekarstwa nie ma.
Pomaga natomiast "przetrwac" grype, oslabiajac jej objawy
(podwyzszona temperatura, bole miesni itp.).
Acetaminofen jest preferowanym tutaj srodkiem przeciwbolowym.
Ja tez go najczesciej stosuje (na bol glowy). Jest on toksyczny
przy niewielkim przedawkowaniu (niszczy watrobe),
wiec trzeba uwazac (max. 4-6g/24h); alkohol pogarsza sytuacje.
Pseudoefedryna to odflegmiacz (?), co do reszty nie jestem pewien,
choc wydaje mi sie, ze sa standardowymi skladnikami lekow OTC.
Jesli chodzi o wywolywanie sennosci to srodki "night time" zawsze
maja cos nasennego, w odroznieniu od "day time" lub "no drowsiness".

Mariusz

3. Data: 2000-11-15 23:21:14

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thomas napisał(a):

> a zresztą ... nie ma leku na przeciębienie/grypę

Jest..".Nurofen" i "Tabletki przeciwko grypie"...Przynajmniej ja takie
znam.

Kaja

4. Data: 2000-11-16 04:46:53

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> Jest..".Nurofen" i "Tabletki przeciwko grypie"...Przynajmniej ja takie
> znam.
>
> Kaja

nurofen to zdaje sie ibuprofen, wiec dziala tez przeciwbolowo
tak jak acetaminofen, a nie leczy...
co do tego drugiego preparatu to nie wiem jaki jest jego sklad
czy mechanizm dzialania, ale przypuszczam, ze podobny.
Takich "lekow" przeciw grypie sa setki. Tyle, ze one nie lecza
bezposrednio, tylko lagodza przebieg/symptomy choroby.

Mariusz

5. Data: 2000-11-16 13:28:04

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Takich "lekow" przeciw grypie sa setki. Tyle, ze one nie lecza
> bezposrednio, tylko lagodza przebieg/symptomy choroby.

that's right - jako student medycyny w pełni popieram pana opinie bazujac na
wlasnym olbrzymim doswiadczeniu klinicznym i wielu tomach przeczytanych
monografii :)

dla mnie coldrex (tylko saszetki!) to rewela , szczerze polecam (objawowo)

prewencyjnie - nie jakistam rutinoscorbin, tylko echinacea rathiopharm -
sprawdzalem na sobie i swojej rodzinie -wynik - statystycznie bardzo
znamienny spadek zachorowalnosci mierzony wspolczynnikiem
[wydatki na chusteczki higieniczne]kwardat (wyniosl <0,05) :)

vaxigrip tez nie jest bez sensu - odkad zaczalem sie szczepic (2 lata
temu) - zadnej grypy , a zagrypionych pacjentow na cwiczeniach spotkalem
sporo.

pozdrawiam.

radeq marciniak
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

6. Data: 2000-11-16 19:48:32

Temat: Odp: lek na przeziębienie
Od: "Prezes" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz Krawiec <k...@c...edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...edu...

> [...]
>
> Mariusz
>
>Wybacz, ale sprawdź najpierw, jak co działa, a potem się wypowiadaj.
Paracetamol (acetaminofen) staje się niebezpieczny powyżej 8g (czyli 16
tabl. codiparu, apapu,panadolu itp.). Pseudoefedryna nie ma nic wspólnego z
odflegmianiem, natomiast ma sporo wspólnego z odetkaniem zatkanego nosa
(obkurcza śluzówkę) i ułatwieniem oddychania (rozszerza oskrzela).
Dekstrometorfan jest lekiem przeciwkaszlowym (działa ośrodkowo, więc to on
może wywoływać senność), chlorfeniramina jako lek przeciwhistaminowy (czyli
przeciwalergiczny) ułatwia zwalczyć objawy grypy (też wywołuje senność).
Żadnych usypiaczy w lekach OTC nie ma prawa być, gdyż te, jako psychotropy,
podlegają ścisłemu zarachowaniu. Odpowiednikiem występującym na naszym
rynku jest GRIPEX. Uff, dość wymądrzania się. POzdrawiam, a Thomasowi życzę
zdrowia. Agn.

7. Data: 2000-11-16 20:17:16

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a):

> nurofen to zdaje sie ibuprofen, wiec dziala tez przeciwbolowo
> tak jak acetaminofen, a nie leczy...

Są dwa rodzaje Nurofenu : przeciwko grypie i przeciwbólowy...Jeśli się nie
mylę jest już znowu jakaś nowość o tej nazwie...Mnie Nurofen pomógł jak
byłam chora, przeziębiona ... z tym, że nie wiem czy to była grypa...

Nie interesuje mnie czy lek leczy, ale czy jest skuteczny i czy mnie pomoże,
gdy od tego leku tego wymagam.

> [...]
> Takich "lekow" przeciw grypie sa setki. Tyle, ze one nie lecza
> bezposrednio, tylko lagodza przebieg/symptomy choroby.

To sa zwykłe proszeczki w takim papierku jak kiedyś bywały proszki od bólu
głowy...
Ostatnio przyszłam do domu strasznie przemarznięta, trzęsło mnie zimno,
kichałam, gorąca herbata nie pomogła...Nie wytrzymałam i wzięłam tego
zwykłego" proszka przeciwko grypie"...Niedługo zrobiło mi się cieplutko i
przyjemnie a na drugi dzień wstałam zdrowa.

Kaja

8. Data: 2000-11-16 21:36:34

Temat: Re: Odp: lek na przeziębienie
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Prezes wrote:

> Użytkownik Mariusz Krawiec <k...@c...edu> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@c...edu...

> Paracetamol (acetaminofen) staje się niebezpieczny powyżej 8g (czyli 16
> tabl. codiparu, apapu,panadolu itp.).

no wlasnie, bylem bardzo blisko; na opakowaniach pisza,
by nie brac wiecej niz 4g/dobe, zostawiajac pewnie jakis margines...

> Pseudoefedryna nie ma nic wspólnego z
> odflegmianiem, natomiast ma sporo wspólnego z odetkaniem zatkanego nosa
> (obkurcza śluzówkę) i ułatwieniem oddychania (rozszerza oskrzela).

uzyte przeze mnie okreslenie wynikalo nie z niewiedzy,
tylko z nieznajmosci polskiego odpowiednika slowa "degongestant"...
no wlasnie jak to jest, moze odtykacz drog oddechowych ?
w skrocie ODO :-)

> [...]
> Żadnych usypiaczy w lekach OTC nie ma prawa być, gdyż te, jako psychotropy,

czy nasenne leki OTC tez zawieraja glownie antyhistamins ?

> Odpowiednikiem występującym na naszym
> rynku jest GRIPEX. Uff, dość wymądrzania się. POzdrawiam, a Thomasowi życzę
> zdrowia. Agn.

Mariusz

9. Data: 2000-11-17 00:23:04

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> [...]
> zwykłego" proszka przeciwko grypie"...Niedługo zrobiło mi się cieplutko i
> przyjemnie a na drugi dzień wstałam zdrowa.

ja nie neguje pozytywnych skutkow tych lekow;
sam biore TheraFlu, Comtrex czy jakies podobne
medykamenty gdy mam grype;
czasem mi pomagalo, czasem konczylo sie na
infekcji bakteryjnej, wizycie u lekarza i antybiotykach
(ktore zreszta kosztuja tu mniej niz paczka TheraFlu).

Mariusz

10. Data: 2000-11-17 01:21:31

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a):

> no wlasnie, bylem bardzo blisko; na opakowaniach pisza,
> by nie brac wiecej niz 4g/dobe, zostawiajac pewnie jakis margines...

Myślę., że wystarczy jak się weźmie 2 tabletki dziennie...Po co więcej?

Chyba to nie ma nic wspólnego z Nurofenem, bo po tych proszkach nie jestem senna?

Nurofen jest na przeziębienie i bóle a nie jako usypiacz.

Kaja

krew
Benzyna i zatoki
tabletki antykoncepcyjne, a alkochol
czy w szpitalach obowiazuje inne savoir-vivre?
med./studencki Sylwester 2000