lekarz od nerek-jaki to?

1. Data: 2002-10-19 19:57:35

Temat: lekarz od nerek-jaki to?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

osoba, ktora miala usuniety kamien z nerek - do jakiego lekarza powinien
chodzic na kontrole?

2. Data: 2002-10-19 20:11:52

Temat: Odp: lekarz od nerek-jaki to?
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aosdfd$e6v$...@f...acn.pl...
> osoba, ktora miala usuniety kamien z nerek - do jakiego lekarza
powinien
> chodzic na kontrole?

Do urologa.

pozdr

cherokee

3. Data: 2002-10-19 20:15:47

Temat: Re: lekarz od nerek-jaki to?
Od: "KingaKa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> osoba, ktora miala usuniety kamien z nerek - do jakiego lekarza powinien
> chodzic na kontrole?

Do urologa.pozdr.K

4. Data: 2002-10-19 20:23:08

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 22:15:47 +0200, "KingaKa" <k...@w...pl> wrote:

>U?ytkownik "rena" <r...@p...pl> napisa? w wiadomo?ci
>>
>Do urologa.pozdr.K

A dlaczego nie do lekarza rodzinnego ? Ilez mozna chodzic na
kontrole do specjalisty ?

To tak jakby pacjent po usunieciu migdalkow musial chodzic do
laryngologa, po operacji wyrostka robaczkowego - do chirurga. Jak
specjalista zwwolni pacjenta ze swojej opieki (na przyklad rana po
cieciu cesarskim sie zagoila) - to pacjent wraca do lekarza
rodzinnego.

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2002-10-19 20:24:43

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 21:57:35 +0200, "rena" <r...@p...pl> wrote:

>osoba, ktora miala usuniety kamien z nerek - do jakiego lekarza powinien
>chodzic na kontrole?

Lekarz od chorob nerek to nefrolog (dzial interny) . Od chorob drog
moczowych - urolog (dzial chirurgii).

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2002-10-20 09:12:45

Od: "KingaKa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego nie do lekarza rodzinnego ?

Dlatego ,ze nie ma tylu widomosci na temat co specjalista.

>Ilez mozna chodzic na
> kontrole do specjalisty ?

Do ustapienia choroby.

> To tak jakby pacjent po usunieciu migdalkow musial chodzic do
> laryngologa, po operacji wyrostka robaczkowego - do chirurga.

To porównanie jest nie na miejscu.
Chyba nigdy nie miales chorych nerek.

Pozdr.Kinga

7. Data: 2002-10-20 09:17:22

Od: "KingaKa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz od chorob nerek to nefrolog (dzial interny) . Od chorob drog
> moczowych - urolog (dzial chirurgii).
>
> Pozdrawiam
>
> dradam

Dokladnie.
Kinga

8. Data: 2002-10-20 11:53:08

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 21:57:35 +0200, rena <r...@p...pl> wrote:
> osoba, ktora miala usuniety kamien z nerek - do jakiego lekarza powinien
> chodzic na kontrole?
Ani do urologa, ani do rodzinnego ani do chirurga
tylko do takiego który sprawdzi skład kamienia i wdroży
odpowiednią profilaktykę.

Zdrowia,
living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

9. Data: 2002-10-20 12:00:37

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chyba nigdy nie miales chorych nerek.
>
>To od czego są lekarze rodzinni? od wydawania skierowań ?lekarz rodzinny ma
na tyle wiadomości żeby ocenić
wynik badania moczu i zinterpretować wynik badania USG.Myśle że ww
porównanie jest na miejscu.Nie mówimy tu o niewydolności nerek ani nawet o
zapaleniu nerek wymagających specjalistycznego leczenia lecz o kontroli po
usunieciu kamienia (pewnie nawet metodami nieoperacyjnymi)

Gosia

10. Data: 2002-10-20 12:45:22

Od: "KingaKa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapaleniu nerek wymagających specjalistycznego leczenia lecz o kontroli po
> usunieciu kamienia (pewnie nawet metodami nieoperacyjnymi)

Widocznie nie masz pzrykrych doswiadczeń z lekarzami rodzinnymi.
Ja chodziłam pół roku z wodonerczem ,leczył mnie własnie lekarz
rodzinny-antybiotykami ,nawet nie skierował na USG.
W końcu za radą rodziny zrobiłam prywatnie badania.
Ostatecznie okazało się ,że nerka lekko "przygniła".
Pozdr.i życzę zdrowia Kinga

Onkolog - Kraków
powinno być "ablatio retinae" sorry
Ablatio terinae??? (okulistyka)pomocy