lekcje judo - czy nauczyciel może zabronić zwalniania z lekcji

1. Data: 2011-02-11 16:10:40

Temat: lekcje judo - czy nauczyciel może zabronić zwalniania z lekcji
Od: agend <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam - mam taki problem, moja 7 letnia córka chodzi do 1 klasy szkoły
podstawowej. Na początku roku szkolnego zapisałem ją na zajęcia judo
które ma 2 razy w tygodniu o 15.45. Problem w tym że w jeden dzień
koliduje to z ostatnią lekcją. Do końca zeszłego roku moja córka
chodziła na treningi raz w tygodniu. Przez ostatnie 3 tygodnie
zacząłem zabierać dziecko godzinę wcześniej ze szkoły w jeden dzień,
tak żeby mogło chodzić na treningi 2 razy w tygodniu.

Doszedłem do wniosku że opuszczenie 1 lekcji z 23, jest mniejszym
problemem niż opuszczenie 1 z 2 treningów w tygodniu. Jeśli będzie
chodzić tylko na połowę treningów, to szybko będzie odstawać od grupy
umiejętnościami, a wiadomo jakie potrafią być dzieci.

Jeśli chodzi o zajęcia szkolne zawsze pytałem nauczycielkę jaką lekcję
musimy odrobić w domu + co jest zadane.

Dzisiaj po zajęciach dziecko przyniosło w zeszycie notatkę od
nauczycielki, w której prosi o zmianę godzin zajęć judo gdyż
'notorycznie opuszcza lekcję' z tego powodu.

Niestety zmiana godziny zajęć judo jest tak samo realna, jak zmiana
planu lekcji szkoły ze względu na zajęcia pozalekcyjne mojego dziecka.

Moje pytanie jest takie : czy szkoła/nauczyciel ma prawo/możliwość
zabronić mi zwalniania dziecka na 1 godzinę w tygodniu tak żeby mogło
uczęszczać na zajęcia sportowe.

Może dodam że moja córka ma bardzo dobre oceny w szkole, czytać i
pisać umiała przed rozpoczęciem nauki. Wszystkie lekcje, prace domowe
które opuszcza ma uzupełnione. Na prawdę nie rozumiem zachowania
nauczycielki. Zależy mi na wszechstronnym rozwoju mojego dziecka.

Proszę o radę, jeśli piszę na niewłaściwym forum proszę o podanie mi
odpowiedniego miejsca.

Rozżalony rodzic. Arek

2. Data: 2011-02-11 19:12:03

Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT agend scripsit:

> [...]

> Niestety zmiana godziny zajęć judo jest tak samo realna, jak zmiana
> planu lekcji szkoły ze względu na zajęcia pozalekcyjne mojego dziecka.

[...]

> Moje pytanie jest takie : czy szkoła/nauczyciel ma prawo/możliwość
> zabronić mi zwalniania dziecka na 1 godzinę w tygodniu tak żeby mogło
> uczęszczać na zajęcia sportowe.

Ma prawo zwrócić ci uwagę, że chodzenie do szkoły jest obowiązkowe, a na
zajęcia judo nie jest.

--
Jacek Skowroński http://gniezno.oaza.pl

3. Data: 2011-02-11 20:47:37

Od: agend <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 20:12, Jacek Skowroński <j...@v...pl> wrote:
> PT agend scripsit:

> [...]
>
> Ma prawo zwrócić ci uwagę, że chodzenie do szkoły jest obowiązkowe, a na
> [...]

wie Pan może czy poza zwróceniem uwagi mnie i mojemu dziecku grożą
jakieś inne konsekwencje?

Pozdrawiam
Arek

4. Data: 2011-02-11 20:55:52

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli wolno spytać to ile twoje dziecko ma zajęć pozalekcyjnych i jakie?

--
Pawełj

5. Data: 2011-02-11 20:58:44

Od: agend <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 21:55, "pawelj" <p...@o...pl> wrote:

> Jeżeli wolno spytać to ile twoje dziecko ma zajęć pozalekcyjnych  i jakie?
>
> --
> Pawełj

2 razy w tygodniu judo, raz angielski, raz tańce

6. Data: 2011-02-11 22:05:36

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agend napisał:
> wie Pan może czy poza zwróceniem uwagi mnie i mojemu dziecku grożą
> jakieś inne konsekwencje?

Konsekwencje będą z całą pewnością. Jakie? Trzeba zajrzeć do szkolnych
regulaminów oceniania tego i owego.
Pół żartem pół serio - dziecię na pewno nie dostanie nagrody
książkowej na koniec roku w konkurencji frekwencja.
Moim skromnym zdaniem (jako niebelfra) dopóki oceny są OK i dziecię
nie skarży się na ciężkie dzieciństwo (ta góra zajęć pozalekcyjnych) i
ma jeszcze czas na życie towarzyskie dzikich dzieci, to nie ma sprawy.
Faktycznie szkoła to obowiązek, judo nie. To tak pod rozwagę. Pogadać
z wychowawczynią, omówić zasady wapółistnienia pokojowego - powinno pomóc.
Moi też chodzili na judo. Do czasu. Aż jednemu na zawodach przeciwnik
niechcący zdemolował kolano (o co nie ma żalu) a trener skargę na uraz
potraktował jako chęć obijania się i pogorszenie wyniku drużynowego.
Efekt - obaj zrezygnowali z judo. Mają inne pola do realizacji swoich
ambicji - ze sportowych zostali wyleczeni. Skutecznie jak dotąd.

pozdrowionka
zairazki

7. Data: 2011-02-11 22:17:29

Od: jarek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nauczyciel może nie usprawiedliwić tej godziny lekcyjnej. Bo tak
naprawdę to on usprawiedliwia , a nie rodzic. Rodzic podaje tylko
przyczynę. W rezultacie może się to odbić na ocenie z zachowania. Nie
sadzę, aby szkoła pozwoliła na całoroczne zwolnienia z powodu innych
zajęć pozalekcyjnych.
To nie jest 1 z 23 lekcji, tylko jedna z kilku danego przedmiotu.
Pozdrawiam Jarek

8. Data: 2011-02-11 22:27:40

Od: agend <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 23:17, jarek <s...@o...pl> wrote:
> Nauczyciel mo e nie usprawiedliwi tej godziny lekcyjnej. Bo tak
> naprawd to on usprawiedliwia , a nie rodzic. Rodzic podaje tylko
> przyczyn . W rezultacie mo e si to odbi na ocenie z zachowania. Nie
> sadz , aby szko a  pozwoli a na ca oroczne zwolnienia z powodu innych
> zaj pozalekcyjnych.
> To nie jest 1 z 23 lekcji, tylko jedna z kilku danego przedmiotu.
> Pozdrawiam Jarek

ta jedna godzina to kształcenie zintegrowane - oprócz tego córka ma
religię, informatyka (gry + malowanie w Paint'cie) i angielski (chodzi
też na zajęcia dodatkowe i sam ją uczę). Kształcenie zintegrowane
opiera się na podręcznikach + domowniczek - sam z dzieckiem mogę
przerobić to w domu. To jest pierwsza klasa.

Pozdrawiam
Arek

9. Data: 2011-02-11 22:49:09

Od: jarek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z punktu widzenie nauczycielki wygląda to tak, że za nieobecności musi
się tłumaczyć dyrekcji. Ponadto może mieć inne zdanie o przydatności tej
godziny. Najlepiej z nią porozmawiać na spokojnie.
Pozdrawiam Jarek

10. Data: 2011-02-12 11:42:25

Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

begin o nicku agend napisał(a) na pl.soc.edukacja następujące bzdety:

> 2 razy w tygodniu judo, raz angielski, raz tańce
Biedne dziecko. ;)
--
Maciek
I spend my time wasting yours.